4

2.8K 308 143
                                    

"Ini tak adil!! Kenapa kita je yang kena?! Adik beradik kita tak kena pula!" Seungcheol menghentak meja makan dengan kuat.

Dayang yang baru nak curi-curi makan pun terus tak jadi lepas dengar amukan putera ketiga tertua itu.

Well diorang buat mesyuarat kat meja makan yelah nak buat mesyuarat kat bilik yang sunyi dah kena rembat pula.

Meja makan pun boleh.

"Hyung tahu kan sebab apa?" Soal Jihoon malas, Seungcheol mengangguk perlahan.

"Dah tahu tapi ditanya kita balik. Pabo -_-" ujar Jihoon lalu bangun dari duduknya untuk beredar.

Manakala Seungcheop hanya mampu duduk di penjuru bilik.

"Hyung nak pergi mana?" Soal Chan selaku adik soleh cewahhh.

"Pergi kemas barang la baik redho je. Bro dah redho anda bila lagi?" Lancar sahaja Jihoon menjawab dan hampir separuh dari Seventeen tersentap.

Yang tak sentap tu memang hati kering siapa lagi kalau bukan Jeonghan, Jisoo dan Minghao.

"Maju lu anjir" dengar sahaja perkataan itu terus kepala Jihoon menoleh kebelakang, tatapan membunuhnya diberikan pada Jeonghan.

"Apa hyung kata?"

"Maju lu anjir pahal kau? Aku panggil anjing aku dasar perasan" kata Jeonghan selamba lalu bangun dan menghampiri Jihoon.

"Apa hyung nak?" Kata Jihoon berani.

Tiba-tiba suasana menjadi tegang. Dengan peluang yang ada Seokmin mengeluarkan popcornnya, peluang jangan disia-siakan beb.

"Tepi sikit kecik aku pun nak kemas barang juga" terus Jihoon ketepi seperti dipukau.

"Prince Jeonghan always awesome" *felip hanbok omma* - Jeonghanhencem

"Ok meeting habis!!! Semua balik ke kediaman masing-masing!!" Arah Junhui apabila lihat seperti Seungcheol sudah hilang semangat nak bercakap.

Semua mula beredar kecuali Mingyu dan Hansol.

"Ok la aku nak kemas barang ni" kata Mingyu sebelum dia keluar Hansol sempat menahannya terlebih dahulu.

"Hyung, temankan aku kejap, aku nak bagi barang hyung" ujar Hansol.

"Ouh ok" Mingyu mengikuti Hansol masuk ke bilik, kelihatan bilik Hansol agak bersepah sedikit.

"Dayang kau tak bersihkan bilik kau ke?" Soal Mingyu sambil mengangkat boxer milik lelaki kacukan itu.

"Siapa? Cik Min? Ermm hari ni dia cuti la sebab tu bilik aku tak dikemas" jawab Hansol sambil tangannya lincah mencari barang milik Mingyu yang dipinjamnya.

Mingyu mengangguk faham lalu dibelek pula barang-barang Hansol di rak kaca.

"Wow! Kau tak cakap pun kau ada kumpul barang-barang Marvel!!" Kata Mingyu teruja.

Barang tu bukan calang-calang au hampir kesemua barang kumpulan yang Hansol beli agak mahal.

"Aku tak tau pula hyung minat dengan Marvel jadi aku tak bagitau la"

13 Princes || Seventeen x Bts ft Got7 ||Where stories live. Discover now