14

2.3K 245 135
                                    

"KAU PERGI MANA HAH BUDAK?!" Soal Jeonghan sambil menggoncang badan Junhui. Bergegor badan budak tu dikerjakannya.

"Arghh!! Hyung aku pergi depan rumah tu jelah!!" Terus terhenti goncangan pada badannya setelah dia berkata begitu.

"Ouh cakap la awal-awal" Junhui memasang wajah datar apabila Jeonghan pergi dari situ tanpa menoleh kearahnya tanpa rasa bersalah.

"Tapikan kau buat apa kat depan rumah tu lama-lama?" Soal Wonwoo hairan.

"Aku cari—

Ayat Junhui tergantung seketika apabila terlihat Jihoon yang berada di depannya menantikan jawapan.

"Kau cari apa?"

"C-cari..."

"Cari?"

"Cari..."

"CARI APA HANAT?!"

"CARI SIKAT JIHOON" jawab Junhui laju tanpa memandang Jihoon.

"Pahal nak cari sikat aku pula?" Jihoon menatap sepupunya hairan.

"A-aku terbaling sikat kau tadi" Jihoon mengangguk lalu pergi dari situ.

"Tu je? Dia tak marah aku ke?" Jejaka itu memandang Soonyoung.

"Buat apa dia nak marah, janji kau dapat cari sikat dia sudah la kalau tak jumpa memang dah arwah dah kau ni" ujar Soonyoung lalu berkumpul semula di ruang tamu.

"Ok Junhui!! Buat apa tercegat lagi tu? Meh la sini" Junhui mengangguk lalu berkumpul bersama sepupu-sepupunya yang lain.

"Memandangkan kita dapat bilik yang agak mengejutkan dan bilik memang ada 4 je so satu bilik kongsi 3 orang kecuali yang bilik besar sikit tu kena kongsi 4 orang boleh?" Ujar Seungcheol panjang.

"Jadi ikut urutan umur la ni?" Seungcheol mengangguk bagi menjawab pertanyaan Seokmin.

"Nak cakap, malam ni Seokjin hyung jiran kita ajak makan malam kat rumah dia" celah Junhui, apalagi bersorak la yang lain sebab malam ni pun diorang tak tau nak makan apa, nak cari kat mana dan SIAPA YANG NAK MASAK.

"Jadi kemas la bilik korang ye K BYE" Seungcheol terus masuk ke dalam biliknya dan dikejar oleh Jeonghan dan Jisoo.

"Seungcheol!! Tunggu la kitaorang!!"

"GELOJOH BETUL LA MAMAT NI" bebel Jeonghan dan Jisoo sampai sahaja mereka di depan bilik, ketika Jeonghan hendak membuka pintu Seungcheol terlebih dahulu menguncinya.

"CHOI SEUNGCHEOL BUKA PINTU NI HANAT!!"

"HANNIE JANGAN LA MARAH!!"

"HAHAHAHAHAHAHAHAH RASAIN LORH TIDO LA ENGKORANG KAT LUAR"

"FAK YOU"

Ya tuhan tak tau la diorang ni maknae ke yang paling tua, pergaduhan tak matang langsung.

96 line pula memandang antara satu sama lain.

"So kita berempat? Satu bilik?" Soal Wonwoo tak percaya, yelah tak percaya yang diri ni sebaya dengan 3 manusia yang mempunyai berlainan personaliti lagi-lagi si Jihoon tu.

"Yelah tak percaya pula kau lain kali lahir tu lambat la sikit senang aku nak buli kau" omel Junhui lalu masuk ke dalam bilik.

"Yeayyy satu bilik dengan Jihoon!!" Jerit Soonyoung keriangan lalu memeluk kaki Jihoon.

"Kau tak nak masuk ke Wonwoo?" Soal Jihoon malas.

"Kejap lagi" Jihoon mengangguk lalu masuk ke dalam bilik, Soonyoung yang masih melekat di kakinya diheret dengan malas.

13 Princes || Seventeen x Bts ft Got7 ||Where stories live. Discover now