11

2.4K 283 284
                                    

Kringgg!!

Loceng mula berbunyi menandakan sudah masuk waktu rehat, semua pelajar mula berpusu-pusu pergi ke Cafeteria dan ada yang pergi koperasi untuk membelikan makanan ringan.

Bts yang juga tidak mahu ketinggalan turut pergi ke kantin apabila lihat Hoseok sudah start nak jadi zombie kerana kelaparan.

"Aku dah kata sebelum pergi sekolah isi perut tu kau degil!!" Bebel Seokjin pada Hoseok.

"Eh hyung yang tarik aku keluar rumah sebelum aku nak makan roti and then hyung salahkan aku?! Lapar wehhhh" royan Hoseok siap dia cekik Namjoon kat depan dia lagi.

"L-lepas!! J-jung H-hoseok!!!" Ronta Namjoon perlahan kerana hampir kehilangan nafas.

"Jangan mati hyung!!" Jimin terus menarik Namjoon jauh dari jejaka berkuda gila itu.

"Huh.. thanks Jimin"

"Dah pergi beli makanan sana" Hoseok mula jerit keriangan lalu berlari untuk membeli makanan diikuti maknae line.

Manakala Seokjin dan Namjoon mula duduk di meja yang tempat mereka selalu makan.

Uish berdua gaisss.

Namjoon menatap wajah Seokjin bersama sengihan nakalnya, manakala hyungnya itu menatap wajah Namjoon dengan muka tanda tanya.

"Mana Yoongi?" Soal Seokjin tiba-tiba terus senyuman Namjoon mati.

"Pahal nak cari atok bergula hangit tu?" Soal Namjoon balik tanda tidak puas hati.

"Biarlah aku nak cari dia pun halahh"

"Entah dia dah mati—

"Hoi kutuk aku ekk?" Celah seseorang yang berdiri diantara Seokjin dan Namjoon siapa lagi kalau bukan Min Yoongi.

"Mana kau pergi?"

"Ouhh aku pergi tandas kejap" jawab Yoongi lalu duduk ditengah-tengah diantara Seokjin dan Namjoon.

Makin teruk jelingan Namjoon dibuatnya.

"Pahal pandang aku macam tu" sedar dengan pandangan membunuh dari adiknya terus dia menyoal.

"Takde pape"

"Yeayyyy makannnnn!!" Muncul tiga ekor beruk yang kelaparan sedang meletakkan makanan mereka di atas meja.

"Nah makanan hyung" Taehyung dan Jungkook memberikan makanan kepada Seokjin, Yoongi dan Namjoon.

"Masheh hehe"

Belum sempat mereka ingin menjamu makanan acik cafeteria yang boleh tahan sedap, tiba-tiba ada seseorang menghentak meja mereka.

Bam!

"MAKKAUVERUK" terus Taehyung menutup mulutnya akibat terkejut.

Suasana di dalam Cafeteria mula menjadi sunyi, acik cafeteria yang nak kentut pun terus tak jadi nak kentut.

"Apa kau kata tadi?" Soal seseorang di depan Taehyung.

"Y-youngjae sorry Taehyung terlatah tadi" ujar Jimin yang duduk disebelah Taehyung.

"Ouhh ok fine aku maafkan sekarang korang berambus dari meja kitaorang" arah Youngjae sambil tangannya membuatkan gaya menghalau.

Terbutang biji mata Bts.

"Tapi selama ni kitaorang yang duduk kat meja ni sejak bila—

"Sejak sekarang!!" Celah Yungyeom di belakang Youngjae.

"Dah la tu korang berambus jelah dari sini" kali ni Jinyoung pula bersuara.

"Dasar anak Jyp" kutuk Jungkook perlahan tetapi dapat didengari oleh jejaka itu.

"Apa kau kata?!" Belum sempat Jinyoung melakukan apa-apa tindakan, Jaebum terlebih dahulu menahannya.

"Dah la tu, aku bagi sampai 3 saat je kalau korang tetap tak berambus tau la apa kami nak buat kat korang" ujar Jaebum tenang tetapi berbaur tegas. Bambam di belakangnya pula hanya menjelirkan lidah tanda mengejek manakala Mark hanya diam.

Dengan malas Bts bangun dan pergi dari situ, Seokjin dah awal-awal lagi tutup mulut Yoongi. Mamat putih ni bukan boleh percaya kejap lagi segala carutan terus keluar dari mulut dia ni.

Ye mereka tau mereka boleh lawan si Got7 tu tapi apakan daya pasti mereka akan tumpas seperti dua tahun lepas. Dimana Got7 merampas takhta mereka sebagai kingka di sekolah ini.

Jangan risau kejap lagi pasti akan ada yang rampas takhta kingka itu dari Got7 huahahahahaha.

+++

"HYUNG AKU NAK BALIK HYUNG!!!"

"DIAM AHH DAH JAUH DARI ISTANA BARU KAU NAK BISING" Jihoon memandang Seungkwan dengan tajam. Tercebik-cebik bibir si sepupunya apabila ditegur sebegitu.

"Rilek Jihoon jangan marah benda takkan selesai kalau marah ni" tegur Jisoo lalu mengusap bahu Jihoon yang duduk disebelahnya.

Maklum la dia kan paling tua.

"Aku bosan" ujar Jeonghan tiba-tiba.

"Kalau bosan tidur"

"Tak best ah"

"Kalau macam tu jom lawan rap" cadang Seokmin dengan sengihan.

"AJOM!" Automatik semua mengambil mic milik mereka sendiri yang sedia ada di dalam kereta mereka.

Pemandu mereka dah lama ready penutup telinga sebab dah biasa.

Tabah bro.

"Hyung aku bosan" Chan menepuk bahu Soonyoung yang duduk di depannya.

"Habistu kau nak aku buat apa?" Soal Soonyoung perlahan kerana Junhui dan Minghao sedang lena tidur.

"Dodoikan aku boleh?" jejaka bermata sepet itu mengangkat kening hairan.

"Kau biar betul?" Chan mengangguk dengan bersungguh-sungguh.

"Ok la kalau macam tu"

"Channie~~ tidurlah sayangku~~ tidurr~~ tidur~~" dalam beberapa saat Soonyoung terus rebah.

Chan mengerutkan dahi. Apa ni dia yang didoi dia yang tidur.

"Alahh hyungggg" rengek Chan tapi nasib la semua hyungnya dah tumbang.

"EH WAU BULANNN" nyanyi Mingyu atau lebih tepat lagi dia menjerit.

"EHH WAU BULANNNN" sambung Wonwoo"

"EH WAU BULAN!!" Seungcheol menghalakan micnya pada Hansol.

"TERAJU TIGAAAAAAAAAAAA" tingkap kereta terus pecah dengan nyanyian Hansol.

Hoho gurau tak sampai tahap nak pecah baru nak retak je.

Pemandu mereka pula hanya diam sambil memakai penutup telingan seperti pemandu yang tadi.

"EH WAUUU BULAN TERAJUUU TIGAAAAA YIHAAAAAAAA" nyanyi mereka berempat itu.

Tiba-tiba kereta mereka terhenti.

"OK GAIS DAH SAMPAI SEOUL"

"OYEMJI"

__________
Sorry lambat update

13 Princes || Seventeen x Bts ft Got7 ||Where stories live. Discover now