"Ok gais dah sedia untuk pergi ke sekolah?" Soal Seungcheol dengan wajah HAKU DAH EKSAITED NI KORANG TAK EKSAITED KE?!
"YES--
"NO!!" Semua memandang Jihoon yang sedang menggosok matanya.
"Ahh kau semua benda tak boleh dah jom pergi nanti lambat pula" mereka semua mula bergerak dengan berjalan kaki nasib baik jarak sekolah dan rumah mereka tidak terlalu jauh.
Sampai sahaja mereka di depan sekolah, mereka berasa hairan kenapa pagar sekolah ditutup rapat, sekolah tutup ke? Takkan PKP pula en.
Guard yang berada di situ menghampiri putera-putera itu, muka semua macam bukan familir je kat sini.
"Pelajar baru ke?" Soalnya, putera-putera itu hanya mengangguk perlahan tidak mengeluarkan sepatah kata. Takut ke tew bang wuuuu.
"Uish pecah rekod pelajar baru datang lambat hah takpe disebabkan first day pak cik bagi peluang lain kali jangan datang lambat lagi" guard itu menarik pagar sekolah lalu memberikan senyuman manis.
Putera-putera itu menunduk berterima kasih dan masuk ke dalam kawasan sekolah. Mereka melihat bangunan sekolah itu. Not bad nampak lawa la juga.
"Weh sekarang dah pukul berapa?" Soal Soal Junhui pada Soonyoung.
"9 pagi asal?"
"Eh tu bukan dikira awal ke? Selalu kelas kita start pukul 9" celah Jeonghan hairan, pukul 9 dikira awal la tu kenapa guard tu kata diorang datang lambat?
"Bukan la sekolah biasa start pukul 8 la aduh ni dikira kita datang lambat la ni" terang Wonwoo yang sedang menyimpan telefonnya semula.
"Asal kau baru nak bagitau?!"
"Aku baru je search google engko rasa"
Sampai sahaja mereka di pejabat, masing-masing memandang pengetua yang sedang menyemak fail mereka dan tersenyum manis pada putera-putera itu.
"Ok lain kali jangan datang lambat tau nasib baik ni first day kamu semua jadi Jisoo kelas 5-1 manakala Seungcheol dan Jeonghan kelas 5-3" Ujar lelaki berusia itu.
Jisoo memandang kedua-dua sepupunya. Masing-masing sedang membuat perbualan telepati.
"Apahal aku kelas pertama dan korang kelas terakhir?" - Jisoo Hong.
"Sorry bro, even engko selalu datang lambat pun kau tetap lagi pandai dari kitaorang" - Seungcheol Choi.
"True tapi kenyataannya aku lagi hensem dari korang" - Jeonghan Yoon.
Jisoo memandang depan semula, dia mengeluh perlahan seorang diri la dia nanti kat kelas dah la dia ni introvert sikit bukan macam dua ekor tu suka bising.
"Wen Junhui dan Kwon Soonyoung kelas 4-1 manakala Lee Jihoon dan Jeon Wonwoo kelas 4-2" Junhui dan Soonyoung saling berpandangan apahal lain macam je kelas ni.
"Ermm tuan pasti ke tuan tak salah letak nama? Kenapa Jihoon dan Wonwoo masuk kelas kedua kami pertama?" Soal Junhui hairan.
"Betul la ni saya masukkan kamu berdua mengikut gred ujian kamu" jawab pengetua itu, Junhui dan Soonyoung menggaru kepalanya manakala Jihoon dan Wonwoo hanya diam sahaja mereka tau je yang budak berdua tu pandai tapi tulah suka sangat tunjuk bodoh dari pandai.
"Lepastu, Kim Mingyu, Lee Seokmin dan Xu Minghao kamu bertiga kelas 3-2 jadi kamu bertiga sekelas" 97 line mula memeluk antara satu sama lain.
"Yesh kita tak berpisahhh!!" Jerit Mingyu riang, dia memeluk sepupunya dengan erat.
YOU ARE READING
13 Princes || Seventeen x Bts ft Got7 ||
Fanfiction13 putera diraja terpaksa hidup seperti orang biasa akibat terlalu bergantung kepada kemewahan dan tak mahu berdikari. Nasib baik 7 jejaka biasa ini sudi menolong mereka tanpa mengetahui identiti sebenar 13 putera itu. Hambek mesti huru hara nanti...