<< Istana >>
"Maigod!! Jisoo ok sayang?!! Ni kenapa basah ni?! Tangan pun kenapa banyak luka-luka ni?!" Soal Maharaja Hong bertalu-talu, risau melihat anak tunggalnya basah kuyup.
Jisoo pula hanya tersengih, tangan dia luka pun sebab masa kat laluan bawah tanah tadi dia terlanggar tanah keras itu yang tangan dia calar tu.
"J-jisoo ok jelah omma"
Setiap dayang terus memberikan tuala kepada 13 putera itu lalu meminta diri.
"Hansol oiii, nasib baik la kamu tak apa-apa" Maharaja Chwe menggelengkan kepala. Hansol menjeling Hangyeol yang sedang menjelirkan lidah padanya.
Tak habis-habis gaduh.
"Macam mana la boleh jadi ni?" Soal Maharaja Lee pada Chan.
"Entah la appa, waktu tu cepat sangat jadi tengok-tengok kami dah kena culik nasib baik la kami dapat selamatkan diri" jawab Chan dengan konfidennya, takpe gais dia tipu sunat je gais.
Yang lain dah pandang Chan kagum, maknae dah pandai tipu sunat bukan beshe-beshe.
"Hyung, gwenchana?" Soal adik Chan risau.
"Hyung ok je wae?"
"Takde la disebabkan hyung, kita tak boleh tidur hish tidur lu" Chan memasang muka datar, bertuah punya adik savage dia tak boleh bawa bincang.
"Minghao ni suka sangat buat omma risau!!" Maharani Xu menarik pipi Minghao dengan geram.
"Arghh omma!! Mianheiiii" jerit Minghao kesakitan, matanya melirik pada Junhui yang sibuk buat jejak kasih dengan adiknya, YangYang.
Jelesh pula kita hmmm.
Seungkwan tersengih, dia tak risau sangat dengan omma dan appa dia cuma dia risau dengan kakak kembarnya, masing-masing pandang dia macam nak telan. Doakan Boo Seungkwan selamat dari kena makan dengan noonanya.
"Haish bertuah betul la Soonyoung ni!! Nasib baik kau tak apa-apa!!" Bebel Maharani Kwon manakala noonanya pula sibuk menenangkan appanya yang seperti nak bebel kat Soonyoung juga.
"Choi Seungcheol!! Disebabkan kamu la hyung kamu dan hyung Soonyoung kena balik sini tau!!" Seungcheol menggaru kepalanya, apa ni marah-marah orang.
"Huhuw nasib baik la kamu tak apa-apa!! Appa risau auu" sekali lagi Seungcheol menggaru kepalanya, pelik bila omma dia yang marahkan dia tapi appanya pula risau teruk.
"Hah ok..."
Jeonghan hanya diam, tadi kena bebel lepastu peluk pula sebab risau lepastu kena marah balik. Jeonghan memandang adik perempuannya yang dari tadi menguap.
"Pergi la tidur"
"Oppa fikir omma bagi ke aku pergi tidur macam tu je?" Sindir adiknya, betul juga apa yang adik dia kata, ommanya jenis yang kuat peraturannya.
"Tabah ye dik"
Lain pula pada Jihoon dan Wonwoo, omma dan appa mereka terus serbu mereka and tanya macam-macam takde yang kena marah. Kecuali Bohyuk adik Wonwoo, ikutkan hati dia nak sepak abang dia tu orang baru je nak main game tapi kena kacau.
Kali ni Mingyu pula, Minseo memeluk abangnya itu.
"Oppa ok kan? Sakit ke?" Soal Minseo sambil menunjuk pipi kanan abangnya yang bengkak.
Effect kena tumbuk dengan Seungcheol tadi.
"Oppa ok je dah tak sakit sangat" ujar Mingyu dengan senyuman nipisnya.
"Nasib baiklah appa masuk ke bilik kamu kalau tak memang tak tau la kami yang kamu semua kena culik" semua terdiam lagi-lagi 13 putera itu.
Serentak 12 pasang mata memandang Mingyu tajam. Bapak kau yang tak tidur lagi lepastu salahkan bapak orang pula dasar lorh!!
Mingyu pula hanya membalas dengan pandangan sorry-la-appa-aku-kan-yang-buat-bukan-aku.
Semua merengus perlahan, tahu la mereka apa nak buat dengan si Mingyu tu.
'Tak sia-sia aku tumbuk Mingyu tadi' bisik hati Seungcheol geram.
Atok mereka pula hanya menggelengkan kepala, tak habis-habis dengan perangai tak matang masing-masing.
Walaupun mereka 'diculik' dan balik dengan keadaan selamat, keputusannya takkan berubah. Mereka kena juga duduk Seoul dan berdikari di sana.
________
Sorry lambat update
YOU ARE READING
13 Princes || Seventeen x Bts ft Got7 ||
Fanfiction13 putera diraja terpaksa hidup seperti orang biasa akibat terlalu bergantung kepada kemewahan dan tak mahu berdikari. Nasib baik 7 jejaka biasa ini sudi menolong mereka tanpa mengetahui identiti sebenar 13 putera itu. Hambek mesti huru hara nanti...