19

2K 258 587
                                    

Suasana menjadi sunyi tapi lagi sunyi hati saya tanpa readers sekalian-- tibe HAHAHAHHAHA. Ok berbalik situasi tadi, putera-putera itu memandang tujuh jejaka yang tidak dikenali sedang memandang mereka dengan berputar 360 darjah hah hamek kau. Asyik ayat serong je so kita kena gunakan kalainan sikit gitu.

"Well well budak baru ye" ujar Youngjae sinis lalu mengambil minuman milik Jihoon.

And Jihoon be like; well-whattefuck?-NAK-MATI?!

"Excuse you? Korang ni siapa?" Soal Seungkwan dengan penuh beradab tetapi biadap.

"Excuse me Boo Seungkwan.. tau kau pertama dalam ranking terdungu tapi jangan la tunjuk sangat bodohnya lahai" tegur Jisoo perlahan bagi jejaka itu sahaja yang mendengar tegurannya.

"Hyung!" Seungkwan menampar paha jejaka itu dengan kuat menyebabkan Jisoo meringis kesakitan.

"Woi! Sempat pula korang berborak!!" Bentak Jackson bengang.

"Dah kitaorang ada mulut kena la bercakap stupid" ujar Soonyoung malas, orang nak berborak pun nak dengki apa deme ingat orang ada mulut ni guna untuk cium anak dara orang ke apa.

"Apa kau kata tadi?!" Jackson mendekati jejaka bermata sepet itu dengan berang.

"Stupid la pekak ke?" Balas jejaka itu tanpa rasa gentar, hampir sahaja Jackson ingin melayangkan penumbuk pada Soonyoung tetapi nasib baik Jaebum sempat menghalang.

"Jangan Jackson, kita kena behave diorang ni pelajar baru so kita kena layan mereka ni 'baik-baik' faham?" Jaebum menarik Jackson kebelakang.

"So aku Im Jaebum leader grup Got7, selamat berkenalan" si leader menghulurkan tangannya di depan Jeonghan yang sedang syok korek sisa makanan di celah-celah giginya.

Jeonghan mengerutkan dahi, dia memandang tangan Jaebum atas bawah, tepi, kiri, kanan dan bulat-bulat lalu membersihkan tangannya menggunakan hand sanitizer hmm nampak sangat mamat ni malas nak basuh tangan kat sinki yang jauhnya tidak sampai 10 meter darinya.

"Kau dah kenapa gile?" Seungcheol menampar belakang kepala jejaka itu dengan keras, orang tengah hulur nak salam boleh pula dia tengok pusing-pusing.

"Aku nak check mana tau dia ada letak racun kat tangan dia" Jaebum tersenyum nipis, dia menarik balik tangannya.

"So boleh kita berkawan?" Soal jejaka itu lagi, putera-putera itu memandang Jaebum hairan tetiba ajak berkawan ni.

"Apa hyung ni?!" Bantah Yugyeom yang dari tadi hanya mendiamkan diri melihat adegan itu.

"Shh diam Yugyeom!!" Marah Mark lalu menyumbat kasut milik Bambam di dalam mulut si maknae.

"Hmm tak boleh la kitaorang dah ada kawan so dah limit" ujar Seungcheol dengan muka tak bersalah, bukannya memilih kawan-- ACTUALLY diorang memang memilih kawan tapi bukannya pilih yang kaya-kaya, mereka pilih yang baik dan senang dipercayai.

Jaebum mengerutkan dahi, siapa pula yang dah masuk line dia ni.

"Siapa kawan korang--

"KITAORANG!!" Jerit seseorang, semua memandang tujuh orang jejaka di pintu masuk kantin.

Got7 ternganga manakala putera-putera itu menjerit keriangan.

"YEAY BTS YEAYY" sahut putera-putera itu apabila Bts menghampiri mereka dan Got7 bagaikan Bts itu adalah idol kpop yang amat terkenal datang nak lamar diorang-- ehhh.

"Mana korang pergi?" Soal Wonwoo hairan, lambat betul diorang datang sekolah.

"Detention bros, kami gangster" jawab Namjoon lalu mengembangkan lubang hidung tetapi tidak lama selepas Seokjin menampar lubang hidungnya.

13 Princes || Seventeen x Bts ft Got7 ||Where stories live. Discover now