Kapitel 3

327 13 1
                                    

Edvin visade mig runt i skolan och efter det hade vi olika lektioner. Jag och Hunter satt med varandra på svenskan och nu är det lunch. Dagen har gått snabbt, väldigt snabbt men ändå slutar vi fem idag, ugh.

Maten idag är äcklig, tomatsoppa med hårda makaroner i.. ser ut som spya. Hunter verkar dock gilla det, men det är klart, han kan i princip äta vad som än serveras, med andra ord, allt. Skulle inte förvåna mig om han åt en spindel.
"Du, jag går nog till cafeterian"
Säger jag till Hunter som hummar till svar medan han dricker upp soppan ur den nästintill tomma skålen. Roat skakar jag på huvudet medan jag ställer mig upp för att gå till cafeterian.

När jag väl kommer dit stannar jag till när jag får syn på 4 poliser som sitter ner vid ett bord med några elever från skolan. Utan att bry mig om dom går jag till kassan för att köpa en drickyoghurt. När jag fått den och jag betalat går jag för att sätta mig ner vid ett bord. Efter ett tag ställer sig två av poliserna upp och rör sig mot mitt bord. Jag vrider på locket till drick yoghurten och tar en stor klunk medan jag nöjt lutar mig bakåt i stolen. Flaskan ställer jag ner på bordet medan poliserna sätter sig vid mig.
"Dig har vi nog aldrig sett här förut"
Säger den ena och ler mot mig. Båda är män men de ser unga ut, deras polisuniform sitter tajt runt deras abs och troligen vältränade kropp, jävlar. Han som precis pratat med mig har gröna ögon med brunt hår som är rakat på sidorna, jag kan även syna tatueringar på hans hals och händer, coolt. Den andra polisen har också gröna ögon men svart hår, dock inga tatueringar. Dom har små namnskyltar i en silvrig färg med svart text på deras blåa uniform, den första heter "Anthon" och den andra heter "Konrad".
"Nä, jag började här idag, vad gör ni här?"
Säger jag och besvarar polisernas leenden.
"Vi håller koll så ingen håller på med droger här och lite så"
Svarar den andra polisen vid namn Konrad vilket får mig att nicka.
Polisernas uppmärksamhet landar på något bakom mig och innan jag hunnit reagera har någon lagt sina händer för mina ögon.
"Gissa"
Säger rösten som tillhör personen som jag så väl känner igen.
"Hunteeeer"
Utbrister jag skrattandes och tar bort hans händer.
"Rätt"
Säger han glatt och jag kollar upp på honom.
"Du får sätta dig här, på ett villkor.. att du inte dricker upp min lunch"
Säger jag strängt åt honom medan jag kollar honom i ögonen. Långsamt nickar han med ett flin på läpparna medan han sätter sig ner bredvid mig. Jag vänder min uppmärksamhet till poliserna igen och till min förvåning så har de andra två också kommit hit. Den ena är smått mörkhyad med svart lockigt hår och klarblåa ögon med namnbrickan "Ashton" medan den andra har blondt hår och starkt lysande blåa ögon med namnet "Linus". Blandade svenska och engelska namn här ser jag.
"Det här är min tvillingbror.. Hunter"
Säger jag till poliserna som nickar medan de kollar på Hunter.
"Eee.. Lucy, varför sitter vi med fyra poliser? Vad har du gjort nu?"
Frågar Hunter och kollar med en seriös blick på mig. Innan jag hunnit svara fortsätter han.
"Har du tagit droger igen?"
Flinar han. Är han helt jävla dum i huvudet eller?!
"Nej såklart inte, vart har du fått det ifrån?"
Säger jag och skrattar nervöst medan jag får ögonkontakt med han Anthon.
"Eee haha, nej jag bara skojade"
Säger Hunter när han förstår sitt misstag och kliar sig i nacken.
"Vadå? Har du tagit droger? Har du droger på dig?"
Frågar den lite mörkhyade polisen, Ashton hette han va?
"Ehm.. nej absolut inte.. hehe"
Svarar jag nervöst, fan fan fan! Jag ger Hunter en mördar blick och tillbaks får jag en ursäktande blick.
"Skulle vi kunna få kolla igenom dina kläder bara lite snabbt?"
Frågar Anthon och nervöst nickar jag. Jag ställer mig upp och genast kommer Konrad och Linus fram för att känna så jag inte har några droger på mig. Eller Konrad känner efter medan Linus tar fram en ficklampa som han riktar mot mina ögon, troligen för att kolla mina ögons reflexer. Det är lite obehagligt, speciellt när några från skolan sitter och kollar på.
"Ta av dig glasögonen är du snäll"
Säger Linus, jag gör som han säger och tar av mig dom. Han fortsätter lysa ett tag men slutar kort därefter. Konrad som känner igenom mig, ugh, verkar så småningom hyfsat nöjd och ställer sig upp rakt igen.
"Ta av dig skorna också"
Säger han och jag gör som han säger.

När poliserna är klara med deras genom skanning på mig måste dom iväg på något larm.
"Inga droger nu ungdomar"
Säger Ashton och blinkar med ena ögat, dom alla fyra ut från cafeterian och genast vänder jag mig mot Hunter som försöker hålla sig för skratt.

"Var det nödvändigt att säga sådär, framför poliser?!"
Ryter jag irriterat och slår till honom på armen.
"Ouch"
Får han ur sig skrattandes.
Jag pekar finger åt honom och han slutar tvärt.
"Ååå, det där ångrar du allt!"
Säger han ställer sig upp, genast börjar jag backa bakåt. Jag skakar sakta på huvudet medan ett flin ligger placerat på mina läppar.
"Spring"
Mumlar Hunter fram och jag följer hans förslag och börjar springa ut från cafeterian mot mitt skåp. Hunter är inte långt efter men eftersom att jag är ganska långsam så hinner han ifatt mig. Hans hand omfamnas runt min handled och jag snurras runt så kraftigt så jag slår min panna i hans bröstkorg.
"Ouch"
Får jag ur mig skrattandes. Hunter lutar sig ner mot mitt öra.
"Sorry syrran, you lose"
Viskar han och skrattar hest.
————
Bilden på killen där uppe är hur en av poliserna ser ut, det är en liten sneekpeak kan man säga, kan ni gissa vem?;)

Rösta & Kommentera💋

Världens farligaste maffia gäng {UPPFÖLJARE}Where stories live. Discover now