Var osäker på om jag skulle lägga ut det här kapitlet och kapitel 6 eller inte men här är dom!:) det är därför det dröjt lite med uppdateringen<33
-
Idag är det dags för idag är det Shawn Mendes konsert! Jag kan verkligen inte fatta hur Diego och mamma fick tag på biljetterna men på något sett lyckas min familj med allt.Jag och Hunter står längst fram vid stängslet vilket betyder att vi står nära scenen, vi kommer stå nära Shawn Mendes. Om en timme börjar showen och människorna strömmar in i arenan. Förband börjar spela och jag och Hunter sjunger högt med på kända låtar.
Helt plötsligt står han där och gör sitt helt otroliga framträdande. Hans svarta, lockiga hår åker åt alla håll när han hoppar upp och ner där uppe på scenen. Hans gitarr sitter runt hans axel med hjälp utav bandet som håller gitarren uppe. Hans röst låter så otroligt fint i mina öron och högt sjunger jag med medan Hunter håller hårt i min hand då folk trycker oss mot stängslet och vi vill inte riskera att bli bort puttade från varandra. Helt plötsligt känner jag en hård knuff i ryggen, jag trycks så hårt mot stängslet så jag knappt får någon luft. Det börjar svartna för ögonen när jag fortsätts att tryckas mot stängslet och jag knappt får någon luft till lungorna. Innan jag hunnit reagera eller säga något svartnar allt.Hunters perspektiv
Shawn Mendes gör ett fantastiskt framträdande där han står med sin gitarr och en mikrofon. Melodin utav hans låtar strömmar in genom mina öron och jag sjunger med. Shawn inspirerar mig så mycket. Jag har lärt mig många utav hans låtar på gitarr men även på piano. Jag brukar också sjunga hans låtar och enligt mig själv sjunger jag ganska bra men det är det ingen som vet, förutom Lucy.Jag vänder mig mot Lucy, hon ser så glad ut. Hennes glittrande ögon kollar mot Shawn som just nu har sitt gitarr solo. Min hand håller hårt runt Lucys. Jag vänder bort min blick från henne och försöker verkligen att spara minnena utav den härliga konserten.
Lucys grepp om min hand lossar svagt men snabbt snappar jag upp den igen. Jag vänder mig återigen mot Lucy som knuffas in i stängslet framför oss. Folk tränger sig och fortsätter putta henne mot stängslet. Det ser ut som om hon inte kan andas då hon kippar efter luft. Lucys hand försvinner från mig och jag börjar komma längre bort från henne och stängslet. Helvete!
Med all kraft puttar jag mig fram igen och efter några tuffa sekunder utav ansträngning kommer jag äntligen fram till henne. En kille har snappat upp henne i sin famn och kollar sig oroligt omkring. Jag möter killens förvirrande ögon innan min blick hamnar på Lucy. Hennes ögon är stängda och hennes läppar smått blåa. Shit shit shit! Genast kallar jag fram en vakt som kommer på direkten. Den okända killen bär över Lucy till vakten. Jag tackar killen som ler svagt mot mig innan han återigen vänder sig mot scenen. En annan vakt hjälper mig över stängslet efter att jag berättat att jag är syskon till Lucy. Helt plötsligt får jag ögonkontakt med Shawn som med oroliga ögon kollar på mig. Han hoppar ner från scenen och går fram till mig.
"I saw everything, I hope she's gonna be fine man"
Säger han och vi gör en klassisk bro hug.
"Thanks"
Svarar jag och ler mot honom. Han besvarar mitt leende innan han hoppar upp på scenen igen. Vakten som hjälpt mig över staketet leder mig in bakom scenen och in i ett rum. Direkt ser jag Lucy ligga i en soffa med några ambulansmänniskor runt sig. Två poliser står även i rummet men med ryggarna mot mig, inte för att jag vet varför dom är här men aja. Min uppmärksamhet hamnar helt och hållet på Lucy som iallafall andas och har puls. Lättat pustar jag ut. I bakgrunden hör jag den dunkande musiken från konserten. Fan att det alltid ska vara något som ska förstöra.
————
Rösta & Kommentera.
-
Typ sämsta delen, sorry för det..
YOU ARE READING
Världens farligaste maffia gäng {UPPFÖLJARE}
Romance16 år senare har Emma och Charles dotter samt William och Melanies son börjat första året på gymnasiet. Ett polisbesök blir till två och två blir till tre men den här gången är inte lik den andra. Allt förändras. Sanningen kommer fram och ett proble...