Lucys perspektiv
Efter händelsen med Elias så har jag varit ganska rädd för att han ska komma tillbaka och göra någonting ännu värre mot mig men det vet jag inte kommer hända eftersom att han sitter i ungdomsfängelse för en massa grova saker han gjort tidigare plus det här då.Hunter har också berättat om det där som Ashton sa i polis rummet. Jag kommer verkligen inte ihåg något om vad som hände i det rummet så jag är glad för att Hunter berättade. Likt honom tycker jag att vi borde försöka få reda på vad dom pratade om för det lät lite skumt. Jag börjar faktiskt bli lite orolig. Tänk om det är någonting jätte hemskt.
"Lucy, det är mat nu!"
Hör jag mamma ropa från nedervåningen. Jag stänger av min mobil, lägger den på laddning och skyndar mig sedan ner till köket. Där inne är det dukat för fler än fyra personer då farbror Nash, farbror Josh, farbror Dylan och farbror Colton är här."Hello guys!"
Hälsar jag och gör en high five med Farbror Colton.
De hälsar med liknande fraser tillbaka och vi tar plats vid det stora matbordet.Mamma har lagat kött med potatis och till det sallad och en gudomligt god sås. Grillad sparris finns också att ta men det är inget jag gillar. Alla tar för sig utav den goda maten och under tystnad börjar vi så småningom att äta.
När pratet väl kommer igång finns det inget som kan stoppa det. Som vanligt varje söndag äter vi middag med några av mina och Hunters farbröder vilket jag älskar. Jag älskar verkligen hur vår familj håller ihop.
"Hör upp!"
Utbrister Hunter plötsligt och ställer sig upp som vi alltid gör när någon vill säga något viktigt fastän pratet är igång. Alla tystnar från deras konversationer och vänder sin uppmärksamhet mot Hunter vilket även jag gör.
"Jag tänkte vi kunde köra en liten lek. Eller lek och lek.. alla ska få berätta sina största hemligheter"
Säger han rak på sak. Jag får lust att slå till honom, istället ger jag mig själv en mental facepalm. Han är ju inte alls misstänksam när han säger så?! Nej nej.."Ehm.. varför? Vi vet ju redan om alla hemligheter så det finns ju inga"
Säger pappa och skrattar nervöst.
"Man vet aldrig om någon håller något speciellt som vi andra måste veta liksom. Och precis som du säger, vi berättar alla våra hemligheter för varandra"
Svarar Hunter och ler mot vår familj. Hans blick vänds plötsligt mot mig och han ger mig en menande blick.
Snabbt ställer jag mig upp vilket får alla att kolla på mig istället för min, i den här stunden, konstiga bror.
"Jag håller med Hunter, det var längesedan vi berättade hemlisar för varandra så något nytt borde ju finnas"
Säger jag och tvingar fram ett leende på mina läppar. Jag hör hur några suckar men sedan hur pappa svarar åt dom alla.
"Fine"Glatt sätter sig Hunter ner på sin stol igen och jag gör likadant.
"Såå.. Pappa, har du några oberättade hemligheter?"
Frågar Hunter och knäpper ihop sina händer framför sig på bordet i hopp om att få något intressant till svars, kanske svaret på Ashton's konstiga yttrande på polisstationen. Pappas ansikte blir genast hårt och den stela tystnaden som uppstått lägger sig som ett täcke över oss alla.Efter några långa minuter börjar Nash's mobil att ringa. Jag hör hur några pustar ut och Nash svarar genast. När han får ett oroligt ansiktsuttryck ställer han sig snabbt upp och visar något tecken med sina händer mot pappa och mina farbröder som jag inte alls förstår ett dugg av. Men det verkar som om dom gör det då de snabbt ställer sig upp och går iväg för att göra något jag inte heller fattar. Nash följer med dom andra och kvar sitter nu jag, Hunter och mamma. Men innan någon hunnit säga något har även mamma skyndat sig iväg till dom andra.
"Lyckat"
Suckar Hunter och drar sina händer över sitt ansikte.
"Skumt"
'Svarar' jag och får en rynka i pannan.
"Det är något dom döljer"
Fortsätter jag sedan och Hunter nickar instämmande.
"Och vi ska ta reda på vad"
Avslutar Hunter medan vi kollar på varandra och nickar.Vi ska ta redo på deras hemlighet, pappas hemlighet, mammas och mina farbröders hemlighet. För man förstod på långa vägar att det här ämnet berörde dom alla.
Vi ska få reda på allt, vi ska ta reda på sanningen..
..
vad det än är.
————
Nu börjar det hända saker assss:))Rösta & Kommentera✨
(Vet att kapitlet suger men aja, fick lite idé torka till det här kapitlet.. det är också väldigt dåligt skrivet.. förlåt för det)
YOU ARE READING
Världens farligaste maffia gäng {UPPFÖLJARE}
Romance16 år senare har Emma och Charles dotter samt William och Melanies son börjat första året på gymnasiet. Ett polisbesök blir till två och två blir till tre men den här gången är inte lik den andra. Allt förändras. Sanningen kommer fram och ett proble...