Vet inte vem det ☝🏼 ska föreställa men kanske Elias? Ni kommer fatta längre ner i kapitlet:) vi får la se hur jag gör. Någon som vet vad han ☝🏼 heter?
-
Två veckor senare och jag sitter nu bredvid Esmeralda i klassrummet. Vi fick nämligen våra placeringar bredvid varandra när hon och Edmund började i vår klass. Vi har faktiskt klickat ganska bra och råkar alltid störa på lektionerna vilket resulterar i arga lärare..Dock saknar jag att sitta bredvid Edvin, han är ju för gullig. Vi umgås fortfarande men mest på rasterna eller utanför skolan. Och Shawn Mendes konserten är något jag kommer minnas hela livet. Speciellt när-..
"Hallå Lucy?"
Jag dras tillbaka till verkligheten utav Esmeraldas röst och hennes knäppande fingrar framför mitt ansikte. Skrattandes tar hon ner handen när hon ser mig blinka till.
"Du försvann i dina tankar.. igen"
Yttrar hon vilket får mig att sucka.
"Förlåt, jag bara, det, eller asså det är en grej som jag ofta gör"
Säger jag och ler snett mot henne. Hon nickar förståeligt och vänder sig sedan mot tavlan igen.
"Du borde nog hänga med på lektionen nu eftersom att du behöver göra om no provet"
Säger hon vilket får mig att mumla till svars. Palla liksom. Istället går jag in på min mobil där jag skrollar igenom insta flödet när jag får en snap. Jag trycker på notisen och ser snabbt vem det är ifrån. Genast börjar mina händer att darra och jag får en impuls av att bara släppa allt och göra så jag glömmer verkligheten. Men det gör jag såklart inte eftersom att det är lektion.Jag trycker på den röda fyrkanten och genast synar jag en bild på mig från.. ååå helvete.
Texten som står på bilden lyder:
"Ge och ta, det är så det ska va"
Och jag förstår exakt vad han menar med det.
Jag får en till snap från honom och med skakiga händer trycker jag på snapen. En till bild på mig synar jag på skärmen. Han är här.
Jag vänder huvudet mot klassrummets fönster och synar direkt den välkända figuren stå och flina mot mig. Helvete. Han gör ett tecken åt mig att jag ska komma till honom. Fan heller.
Långsamt skakar jag på huvudet men då vänder han ner sin blick till sin mobil igen och börjar knappa in något på den. Genast får jag en notis om att han skriver på snap.Nervositeten är hög och mitt hjärta går i hundra. När han skrivit klart går jag in på chatten men ångrar mig direkt.
"Om du inte kommer nu ger jag mina presenter till Hunter"
Står det på skärmen. Fuck.Jag låser min mobil och kollar upp mot tavlan.
Med svetten rinnandes i pannan börjar jag plocka ihop mina grejer och strunta i Esmeraldas frågor om vart jag ska. När jag är klar ställer jag mig upp vilket verkar fånga allas uppmärksamhet, även lärarens.
"Vart ska du gå någonstans unga dam"
Frågar min lärare Pär.
Utan att svara honom fortsätter jag gå mot dörren och när min hand nuddar det kalla handtaget hörs en bekant röst ropa mitt namn.
Hunter. Fan.Jag vänder mig mot min bror och kollar honom i ögonen.
"Vart ska du?"
Frågar han medan han ställer sig upp.
"På toa"
Svarar jag nonchalant och öppnar sedan klassrumsdörren. Hunter går med snabba steg mot mig och tar tag i min axel.
"Lucy, jag ser att något är fel"
Viskar han i mitt öra så bara jag hör. Vetandes att jag inte kan ljuga för Hunter tar jag ett djupt andetag.
"Jag kan förklara senare, okej?"
Säger jag och efter några sekunder går Hunter med på förslaget.
"Gör inget dumt"
Är det sista han säger innan jag lämnar honom och klassrummet bakom mig. Men det är precis vad jag kommer göra..Mina grejer lägger jag in i mitt skåp och precis när jag ska stänga det känner jag en hand på min axel. Jag stelnar till medan varma andetag puffar mig i nacken.
"Hello Sunshine"
Viskar personen i mitt öra vilket orsakar att jag får gåshud men inte för att det är behagligt, nej nej, det här är jävligt obehagligt. Rösten känner jag väl igen, det är verkligen han.
YOU ARE READING
Världens farligaste maffia gäng {UPPFÖLJARE}
Romance16 år senare har Emma och Charles dotter samt William och Melanies son börjat första året på gymnasiet. Ett polisbesök blir till två och två blir till tre men den här gången är inte lik den andra. Allt förändras. Sanningen kommer fram och ett proble...