Charles perspektiv
Dom mystiska männen gick precis och nu stod mitt gäng och det gänget som kidnappade min dotter och Hunter i deras vardagsrum.
Jag vet inte varför men deras chef ville prata med oss och egentligen vill jag bara ha tillbaka min dotter och slå ihjäl människorna men våld löser ju inte allt, right?"Jag visste inte att "The black bone" fortfarande fanns"
Utbrister Josh plötsligt. Vänta va? Var gänget "the black bone"?! Nej men det kan ju inte stämma. Jag dödade ju deras gängledare, Martinus. Tja, och Marcus för den delen.
"Varför tror ni att vi kidnappade barnen för?"
Säger en okänd röst helt plötsligt. Eller inte okänd röst för på något sätt låter den så bekant. Jag vänder mig om och ser en lång och muskulös man gå ner från trappan.
"Vem är du?"
Utbrister jag och kollar på mannen som står i skuggorna medan jag rätar till mig själv så jag står rakt.
"Känner ni inte igen mig. Här blir man sårad av sina egna bröder ser jag"
Utbrister mannen med en sorgsen men ironisk röst. Jag kan se honom flina medan han går närmare oss. När han möter ljuset från taklampan får jag en chock. Det blonda smått krulliga håret, blåa ögonen och det lilla ärret vid mungipan, det kan inte vara sant. Eller?!"William?!"
Utbrister Diego och vi alla kollar chockat på mannen framför oss.
Han nickar sakta och om jag inte ser fel så kan jag se en liten glimt av sorg i hans ögon.
"Fan vad vi saknat dig man!"
Utbrister jag och går fram för att ge honom en riktigt stor och härlig kram."Men va?! Jag trodde du var död!"
Säger Emma och springer fram och hoppar in i Williams famn när jag har släppt. Dom håller kvar länge och det förstår jag verkligen. När dom släppt ifrån drar jag in Emma i min famn medan dom andra killarna får krama William."Men hur?!"
Frågar jag när vi alla satt oss ner och medlemmarna från Williams nya gäng lämnat oss ifred för en stund.
"Efter att Hunter föddes fick jag reda på att Liam, han lever"
Jag flämtar förvånat till.. lever Liam?! Men, jag kände på hans puls. Han var död. Han är död. Han måste vara död?!
"Innan ni frågar något så kan jag säga att jag inte har någon aning om hur men iallafall, "The black bone" har någon från insidan som gav mig den här informationen. Först straffade dom Liam tills hans liv nästan var över men personen som samarbetar med oss hjälpte honom hela tiden. Jag tror till och med att dom gifte sig så det måste vara en tjej för så vitt jag vet är Liam inte gay. Iallafall så har vi nu fått reda på att Liam blev en medlem efter att dom gifte sig men något hände och kontakten är bruten så vi måste hitta honom.. ja, och tjejen vem det nu är"
Säger William och jag nickar instämmande.
"Okej men vad har det här med barnen att göra?"
Frågar Emma och jag visar att William kan fortsätta.
"Martinus Gunnarsen som du Charles dödade.. han eeee fick barn, tvillingar såklart ugh. Iallafall så började dom på Lucy och Hunters skola då dom tänkte kidnappa dom för att ge hämnd för att du dödade Martinus. Deras pappa och gängets gängledare"
Säger William och knäpper ihop sina händer.
"Herregud"
Utbrister Emma och kramar om min hand hårt.
"Har ni någon plan?"
Frågar Dylan. William nickar.
"Vår första plan var att ta hand om barnen och få er hit för det skulle bli för farligt om vi skulle komma hem till er och vi vill ligga lågt just nu. Och nu är ni här så om ni följer med mig till mitt kontor så går vi igenom lite om den stora planen"
Säger han och vi alla nickar och ställer oss upp. Vi följer efter William ut ur vardagsrummet och mot en helsvart dörr med silvrigt handtag. När vi går förbi trappan tar någon tag i min arm och automatiskt vänds jag mot personen. En av Williams gängmedlemmar står där med blod lite överallt och glansiga ögon.
"Vart är Lucy?"
Frågar han oroligt och kollar in i mina ögon. Jag kollar sorgset ner i marken.
"Dom tog henne"
Svarar jag och kollar upp på pojken igen, han ser ut att vara i Lucy och Hunters ålder om inte något år äldre. Killen svär för sig själv.
"Ni ska väll ta tillbaka henne?"
Frågar han sorgset.
"Och Hunter såklart"
Lägger killen till och harklar sig lite.
"Ja det är självklart att vi ska! Lucy är min dotter och Hunter, han är som min son och jag ska göra allt för att ta tillbaka dom. Jag skulle kunna offra mig för dom"
Svarar jag och går sedan in i Williams så kallade kontor.Fan vilken hemsk förälder jag är! Jag skulle skydda Lucy och Hunter med hela min själ och nu har de blivit kidnappade två gånger på under 47 timmar. Helvete.
————
Asså förlåt för så dålig och rörig del men nästa blir bättre!! Och gissa vaaaad!! LIAM LEVER BITCHEEES!!:)
-
Men vem är den mystiska tjejen?;)
-
Rösta & Kommentera💗
YOU ARE READING
Världens farligaste maffia gäng {UPPFÖLJARE}
Romance16 år senare har Emma och Charles dotter samt William och Melanies son börjat första året på gymnasiet. Ett polisbesök blir till två och två blir till tre men den här gången är inte lik den andra. Allt förändras. Sanningen kommer fram och ett proble...