ONE FOUR

606 76 8
                                    

-Chorong pov-

Selepas kejadian tempoh hari,aku dengan Taehyung tak lagi berjumpa.Termasuk hari ni,dah dua minggu tak jumpa.Biasalah kehidupan CEO terkenal,selalu busy dan selalu keluar negara untuk bekerja.

Aku tahu pun sebab dia chat aku sebelum pergi.Eleh,ingat aku siapa dia nak bagitahu dia pergi mana?nak pergi tu pergi je lah.

Di sebabkan kedai bunga omma tutup hari ni,aku lebih memilih duduk di rumah.Nak keluar pun dengan siapa?Eunji?yah!last aku tengok dia kat sekolah.

Sekolah satu hari je lepastu tak datang lagi.Haih!aku harap budak tu lulus high school tepat pada masanya.

Nak keluar dengan Minjoon?aniya,tak boleh dia merajuk dengan aku sebab buat dia jadi tuggul tunggu kat depan rumah masa nak gi sekolah.Ni semua salah pak cik tu..cubalah dia call Eunji dan mintak tolong Eunji hantar aku ke rumah.Tak pun mintak alamat rumah aku dekat dia.Ini tak,terus bawak aku ke rumah mewah dia.Nasib baik tak jadi apa-apa.

Tak pasal-pasal aku tak sekolah dan terpaksa reka cerita biar omma tak syak apa-apa.

Sihat jugak akal namja tu,kalau tak..faham-faham je lah apa yang akan jadi kalau yeoja dan namja tinggal serumah kan?

"Yah!"

Sergah Hyunsik oppa mengejutkan aku.Tiba-tiba terbang dari belakang terus duduk sebelah aku.

"Yah!"

Tanganku ditarik paksa olehnya bila aku ingin pergi darinya.Aku kembali duduk sofa.

"Kali ni jangan nak lari lagi.Soalan oppa simple.Very simple.Siapa yang bagi Chorong hadiah tu?staff,artis,model,Trainee?"soalnya.

"Bukan urusan oppa.."

"Semestinya urusan oppa.Oppa nak tahu siapa yang beria sangat bagi hadiah mahal dekat saeng oppa yang garang ni.."

Garang?aku garang ke?aku lemah lembut lah.Comel dan cantik lagi.

"Yah!itu Kim Entertaiment tau!syarikat paling berpengaruh kat dalam dan luar negara.Kalau betul si pemberi tu adalah artis ataupun model,tak lama lagi muka Chorong akan keluar tv.."katanya.Kerepek diatas meja dia capai nak makan.

Kalau aku cakap yang bagi tu adalah CEO Kim Entertaiment,agak-agak apa reaksi namja sebelah aku ni?

Adakah dia pengsan atau mati?

"Tak perlu tahu dia siapa.Lambat laun nanti akan tahu jugak.."

Kataku lalu bangun dan terus lesap dari pandangan dia.Bila lah kau nak kerja oppa.Duduk rumah putihkan muka je..

-pov end-

-Taehyung pov-

Aku hanya duduk di dalam bilik yang mewah dan besar ini hanya untuk menyiapkan kerja aku sebelum buat pembentangan dihadapan ceo-ceo Jepun.

Ya,kali ni aku akan cari trainee yang berbakat di Jepun untuk bawak dorang semua ke Korea dan debut di sana.

Anak mata aku dan henti-henti menatap satu per satu wajah dan kelebihan yang ada pada mereka semua.Hampir 200 gambar aku tengok dan hanya lima sahaja yang berjaya memikat citarasa aku.

Cantik.Berbakat.Bebas dari penyakit dan semestinya berpelakuan baik.Takpernah ada rumor tentang mereka.

Itulah citarasa yang aku nak!

Mataku menjadi sakit memandang laptop terlalu lama.Mungkin aku perlu berehat.Laptop aku letak tepi dan aku mencapai fon.

Icon contact aku tekan dan scroll ke bawah mencari nama seseorang yang sangat aku rindui sekarang ni.

Not For Sale!! [Vrong]Where stories live. Discover now