ONE SEVEN

585 68 4
                                    

Di ruang yang sangat luas terlihat seorang namja sedang bergelut dengan laptop kesayangannya.Pagi-pagi lagi dia sudah memulakan kerja walaupun pada hari minggu.

Beberapa fail di check untuk kali kedua sebelum dihantar ke rakan kongsinya.

Tok tok

Pintunya diketuk dan kelihatan Mrs Kim masuk sambil mengalungkan senyuman kecilnya.

"Pagi-pagi dah buat kerja?hujung minggu pulak tu.."kata Mrs Kim.

"Nak macam mana lagi omma?nama pun ceo..ceo mana ada rehat.."balas V.

"Hujung minggu macam ni elok keluar date dengan yeoja kamu.Siapa tu nama dia??Chorong?"

V membuang nafasnya panjang"dia bukan yeoja chingu Tae pun..."

"Nae??"

"Dia tolak cinta Tae omma.."sayu suara V berkata..

"Jinjja?anak omma kena tolak??amazing!tapi omma suka dia..walaupun tak kenal sangat.."

"Membujang lagi lah Tae nampaknya.Inilah padahnya kalau suka dekat budak sekolah yang punya akal cetek.."keluhnya.Kerjanya menjadi terkendala bila ommanya membuka cerita pasal Chorong.

"Budak sekolah?yah!budak sekolah?jinjjayo??"

"Erm.."

"Aigoo...anak omma minat dekat budak-budak rupanya.."kepalanya diusap lembut.

"Bawa dia jumpa omma.."

"Tapi dia tak nak dekat Tae.."

"Kenapa dia tak nak?"

"Molla.Tae pun tak faham kenapa dia tak suka Tae.Tae dah bagi dia macam-macam tapi dia tolak dia cakap cinta dia bukan untuk dijual.Omma,Tae bagi dia semua tu ikhlas bukan semata-mata untuk meraih cinta dia.."

"Omma rasa Tae yang salah faham.Dia mesti nak jadi macam pasangan yang lain...tak perlu hadiah tu semua yang penting keikhlasan nak berkenalan dan berhubungan dengan dia.."Mrs Kim mula berleter..

"Tapi omma,kebanyakan bekas yeoja chingu Tae suka dengan hadiah yang Tae bagi..kalau dia?semua dia tolak dan ada juga dia buang."kesalnya.

"Usahalah.Tae mesti boleh..dahlah turun kita sarapan.."bahu V ditepuknya sebelum keluar.

****

-Mall-

-Chorong Pov-

Kepala aku hampir pening ikut haluan Minjoon.Dari start masuk mall sampai lah ke tingkat paling atas dan ke tingkat bawah balik.Dari adanya matahari sampai hilangnya matahari,semua kedai yang kami kunjungi hanya untuk beli barang dia.Aku?tangan aku masih kosong dan dompet aku masih tebal dengan duit.

Tangan dia dah penuh dengan baju,kasut,keluar dan barang perhiasan namja.Shiteu..barang dia lagi banyak dari aku.

Dasar namja kaki shopping.

Menyesal aku ikut kau pergi shopping Minjoon!

"Chorong!"tiba-tiba badannya berpusing buatkan aku terkejut dan kepala aku terlanggar dada bidang dia.

"Mwo?"soalku geram.

"Aiskrim?saya belanja.."cadangnya.

"Shireo!"kataku ringkas dan padat.

"Jomlah.."tangan aku dia tarik menuju ke gerai aiskrim..

Eh namja ni suka memaksa jugak ke.

"Saya belanja awak aiskrim paling mahal sekali.."katanya sambil kepalanya mendongak memandang papan harga sementara menunggu giliran.

Not For Sale!! [Vrong]Where stories live. Discover now