.Taehyung pov.
Tanganku ditarik menuju ke kedai barang kemas dan dia paksa aku duduk sedangkan dia sibuk mencari sesuatu.Busy sangat mencari sesuatu sampaikan aku panggil dia buat bodoh je.
Barang apa yang dia cari sampaikan panggilan aku dia biarkan je?
Disebabkan nak hilangkan bosan,badan aku berputar memandang ke dalam meja kaca.Terdapat beberapa jenis rantai emas putih tersusun cantik disana.Nak belikan dia tapi dia dah warning aku awal-awal,selagi rantai dari pemberian aku masih cantik tergantung kat leher dia..jangan nak berangan beli yang baru sebab dia akan buang nanti.
Aku dah tak sanggup barang yang aku beli dibuang ke tong sampah.Kalau dulu ya aku tak kisah sangat tapi sekarang tidak lagi.Betul cakap omma dan Chorong.
Membazir tu tak elok,kalau orang dah tak nak..buat apa belikan lagi??betul tak?membazir duit je..
"Nak pinjam tangan.."tiba-tiba dia datang sambil menghulur tangan.
"Untuk aku?"soalku dengan senyuman sinis.
"Aniya..untuk Hyunsik oppa.Hari ni birthday dia.."jawabnya santai.
Shit!jawapan dia buatkan aku malu.Beberapa pekerja ketawakan aku.
"Cantik tak?"soalnya..
Dengan muka yang merah aku pandang design cincin yang tersarung cantik di jari manis aku.
Not bad.
"Simple but nice.."jawabku.Dia mengangguk lalu dia membuka cincin tu.
"Saya nak yang ni.."katanya lalu membuat pembayaran.
Aku masih lagi menahan malu.Kepala asyik tertunduk pandang ke lantai je.Nak je keluar selamatkan diri sekarang ni tapi tak boleh sebab salah satu pekerja lelaki kat kedai ni asyik pandang Chorong dengan penuh senyuman.Tunang orang memang cantik.Cuba kalau Chorong tu single,mesti kau tak pandang dia macam tu..
"Kajja kita balik.."kata Chorong setelah selesai membayar.
Aku mengangguk kecil.Beberapa paper bag aku angkat dan satu tangan aku mengenggam tangannya dengan sangat erat.
.Pov end.
***
.Rumah Chorong..Chorong pov.
Kereta mewah milik Taehyung berhenti tepat di depan rumah.Aku akui hari ni dia layan aku baik sangat dan tak macam selalu yang suka sangat buat aku sakit hati.
Hari ni perangai dia aku puji.Tak segan-segan nak tunjuk perangai sebenar dia dekat khalayak ramai.Sebelum ni kalau kami keluar,wajah dingin menjadi riak muka utamanya sebab nak jaga macho katanya.
"Cakap dengan Hyunsik,happy birthday.."katanya tanpa menoleh ke arah aku.
"Okey.Tak nak turun dulu jumpa omma?"soalku dan dia menggeleng.
Badannya menyandar dikerusi dan dia tetap tak nak pandang aku.Malu lah kot masa kat kedai barang kemas tadi.
"Kim.."panggilku lembut..
"Erm.."
Hanya itu yang aku dengar.
"Look at me Kim.."kataku sedikit tegas.
Aku dah nak keluar ni..yakin ke tak nak tengok muka aku dulu sebelum balik?selalunya kalau aku nak balik bukan main lagi halang-halang tak pun suruh tunggu lima minit sebelum masuk ke dalam.Kali ni lain pulak.
"What?"soalnya datar.
Haish!air muka dia datar betul.Tanpa rasa malu atau takut aku memperbetulkan rambut depannya lalu dalam sepantas kilat bibirnya menjadi sasaran utama aku.
YOU ARE READING
Not For Sale!! [Vrong]
FanficTaehyung dikenali sebagai namja yang sangat berkarisma dan pemilik saham Kim entertaiment.Sikapnya sangat tegas dalam urusan perkerjaan.Pada suatu hari,dia terjumpa dengan seorang pelajar bernama Chorong di depan bangunan Pejabatnya. Dan pada saat i...