ONE NINE [Pengakuan]

663 79 4
                                    

-Chorong pov-

Mataku terkelip-kelip apabila menerima pantulan matahari melalui jendela bilik.Perlahan-lahan aku membuka mata dan boleh aku rasakan kepala aku sakit sedikit.kepala ku menoleh ke samping dan pada waktu yang sama aku terkejut melihat Hyunsik oppa yang sedang menatap aku penuh dalam.Macam ada yang tak kena je.

Aku bangun dan badanku menyadar pada kepala katil dibelakang aku.Bantal berbentuk pikachu aku peluk erat.

"Waeyo?Chorong ada buat salah ke?"soalku terus.

"Eoh!"jawabnya sepatah.

"Chorong buat apa?"soalku lagi.

Riak mukanya berubah.Pipi aku dicengkam kuat.

"Macam mana pelajar macam kau ni boleh lepas minum soju?"soalnya.

Nae?aku minum soju?bila masa?

"Mana ada Chorong minum!Chorong ingat batas umurlah!"jawabku penuh yakin.

Dahiku dijentiknya geram.

Appoyo.

"Semalam Chorong pergi mana dengan ceo tu?"soalnya datar.

Tiba-tiba aku teringat sesuatu.Oh ya,aku bawak dia makan kat Han River tapi aku tak ingat pulak yang aku ada minum soju.

"Jawablah cepat.."desaknya.

"Pergi makan je pun.."kataku geram.

"Ye ke?"

"Eoh!"

"Dah sudahlah tu..."kepalaku dan kepala Hyunsik oppa serentak memandang ke arah pintu.

"Turun sarapan.."katanya lagi lalu pergi.

Aku bangun dari katil.Bantal yang aku peluk aku baling tepat ke muka dia.Datang bilik aku pagi-pagi semata-mata nak tanya benda merepek tu je ke?

Langkahku perlahan-lahan menuruni anak tangga sebab sakit kepala ni masih belum hilang.Apa aku buat sampai kepala aku ni berdenyut hah?last aku ingat yang aku bawak ahjussi tu pergi makan kat tempat murah je.Lepastu terus tak ingat.Macam mana aku boleh ada kat rumah pun masih menjadi tanda tanya.Tapi takpelah yang penting aku selamat balik.

Baru separuh anak tangga aku turun,langkah aku terhenti.Anak mata aku fokus kearah meja makan dimana ada seorang tetamu yang langsung tak pernah diundang ke rumah ni.

Tangan aku naik lalu menuding tepat kearahnya"ahjussi.."panggilku pelan.

Aku cuba untuk bertenang tapi tak boleh.Anak tangga aku turun dengan cepat lalu menuju kearahnya.

"Macam mana awak boleh masuk ke rumah saya?"soalku..

"Omma ka--"

"Bangun..."lengannya aku raih dan paksa dia bangun.

"Yah yah yah..."pekik omma kuat.

"Apa yang kamu buat tu Chorong?"soalnya.

"Usir dia lah.Macam mana dia boleh masuk ke rumah kita?"soalku..

"Omma yang suruh dia datang.."

Heol!

Aku tidak menolaknya lagi.Dengan muka yang melongo aku pandang dia yang kini sedang memakai pakaian santai dia.

Dia turut pandang aku dan satu senyuman sinis dia beri dekat aku sebelum kembali duduk.

"Patutnya Chorong berterima kasih dekat dia sebab hantar Chorong semalam."kata omma..

Hantar balik je pun..

"Yah!"tiba-tiba bahu aku dipukulnya pelan.

"Appoyo!"pekikku kuat.Tak kisah namja tua tu nampak ke tidak perangai aku yang penting aku tengah geram sekarang ni.

Not For Sale!! [Vrong]Where stories live. Discover now