Di kantin,Chorong membawa makanan yang dibelinya menuju ke meja dimana Eunji duduk.Yeoja yang sedang termenung tu dipandangnya.Termenung je lebih makanan tak disentuh langsung.
"Kau fikir apa??"soalnya sambil menghirup kuah sup dagingnya..
"Aku...aku..aku kena pindah agensi lah.."jawabnya.Makananya mula digaul-gaul.
"Agensi mana??"soal Chorong lagi..
"Kim entertaiment.."Chorong yang sedang mengunyah daging hampir tekeluar dari mulut mendengar jawapan dari kawannya.Agensi terkenal tu..bukan senang nak masuk..
"Jinjja??wah daebak!!!!!!album pertama kau..bagi kat aku.."kata Chorong semangat..
"Kenapa aku???"soalnya.Meja dihentaknya.Habis terkejut Chorong dia buat.
"Sebab kau cantik dan berbakat.Lain lah aku.Muka macam bunga kekwa..suara macam lalat.."katanya membuatkan Eunji tergelak mendengarnya..
"Siapa cakap suara kau macam lalat??suara kau unik lah..muka pun cantik apa..tak nak jadi model ke??"puji Eunji yang diakhiri dengan soalan..
"Tak naklah..hidup aku tak bebas nanti kalau dah terkenal.."balasnya..
"Arra.."kata Eunji dan mula makan.
***
Lepas balik sekolah,Mrs Park menyuruh Chorong menghantar bunga di cafe bersebelahan dengan bangunan Kim Entertaiment.Alang-alang hantar bunga,dia boleh ambil basikal dia yang sudah 2 hari tertinggal kat tempat tu.Harap-harap polis tak angkut lah..ataupun kena curi.
Selesai menghantar bunga,dia mula mencari basikalnya dan nasib baiklah basikal kesayangan dia masih ada dan kedudukannya sekarang ni tengah bersandar di tiang lampu.
"Aigoo,mianhae sebab tinggalkan kau.."monolognya sambil memandang basikalnya itu.Lalu dia pun menolak basikalnya dan ingin dihantar ke kedai untuk dibetulkan..
"Eoh!!!ahjussi!!!!"pekik Choring bila mendapati Taehyung baru keluar dari bangunannya.Dengan luka yang masih belum sembuh,dia berlari menghampiri namja yang sedang memaparkan wajah tegasnya.
"Ahjussi,dokter yang rawat saya tu kawan ahjussi ke??"soalnya.Bangsnya sedikit kusut diperbetulkan..
"Don't call me ahjussi.I'm 25 years old..not 52 years old.."kata Taehyung yang sudah semestinya tidak menjawab soalan dari Chorong.
Chorong pula hanya melongo dan akhirnya mengangguk kecil"mian,saya ingat awak ni dah 40-an.Muka tu ketat sangat.Orang tua pun pandai senyum tau.."kata Chorong membuatkan rahang Taehyung mengeras.Kalau sekarang ni bukan kat tempat awam dah lama dia jerit-jerit..
"Kau nak apa??"soal Taehyung datar..
"Chakaman.."Chorong mengeluarkan sejumlah wang dari begnya lalu diberikan ke Taehyung.
"Gomawo sebab bayarkan ubat saya dan bagi duit untuk tambang balik saya.."duit itu dihulurnya..
Taehyung yang memakai cermin mata hitam terus dibukanya.Sebelah keningnya diangkat sambil memandang duit itu lalu dia tatap Chorong dengan tatapan sinisnya..
"Macam ni ke cara budak sekolah ucap terima kasih??"soalnya membuatkan Chorong blur..
"Mwo??"
YOU ARE READING
Not For Sale!! [Vrong]
أدب الهواةTaehyung dikenali sebagai namja yang sangat berkarisma dan pemilik saham Kim entertaiment.Sikapnya sangat tegas dalam urusan perkerjaan.Pada suatu hari,dia terjumpa dengan seorang pelajar bernama Chorong di depan bangunan Pejabatnya. Dan pada saat i...