TWO SIX

672 68 7
                                    

-CHORONG POV-

Majlis perkahwinan Eunra dengan pasangannya berlangsung sampai ke malam hari.Disebabkan V dan kawan-kawannya adalah tetamu istimewa,mereka perlulah stay sampai malam.

Persembahan dari beberapa kawan rapatnya turut membuat persembahan untuk memeriahkan majlis.Aku hanya duduk sambil menikmati persembahan.Jujur aku cakap,ini kali pertama aku pergi majlis kahwin sampai malam.Agak membosankan sebenarnya sebab dari tadi aku tak buat apa-apa langsung.

Duduk makan dan tepuk tangan sahaja.Ada jugaklah aku bercerita dengan Jimin dan Namjoon tadi untuk hilangkan bosan.

Aku memandang V dan kawan-kawannya yang sedang menikmati wine mereka sedangkan aku hanya minum air coke je.Budak sekolahkan..mana berani nak sentuh minuman keras.Cukuplah aku mabuk berat masa tu dan cakap benda diluar kawalan.

Mulut aku nak je bersuara dan tangan aku gatal nak tarik gelas panjang ditangan pakcik ceo tu.Dari tadi dia minum.Aku risau dia mabuk dan tak boleh bawa kereta nanti.Macam mana kami nak balik?aku pandu?hohoho habis remuk nanti BMW dia aku kerjakan nanti.

"Gwenchana,dia kuat minum.Pasti takkan mabuk"Jimin yang duduk disebelahku berbisik kecil.

Macam tahu-tahu je apa yang aku tengah fikir.Ke dia nampak tatapan risau aku dekat kawan baik dia?

"Tapi dia dah minum setengah botol.."balasku tak kalah berbisiknya.

"Gwenchana.."katanya lagi..

Takpe-takpe..kalau dia tiba-tiba mabuk macam mana?aku jugak yang susah nanti.Jadi aku kuatkan diri dan perlahan-lahan menyentuh gelasnya dan semestinya dia perasan.Dia pandang aku dengan tatapan maut.Apa?kau ingat aku nak minum ke?

"Hajima.Awak dah minum banyak.Nanti susah nak pandu kereta."gelasnya aku rebut dan jauhkan dari dia begitu juga dengan botol wine di depannya.

Dia pandang aku lagi.

"Jebal.."kataku pelan.

Sedikit demi sedikit wajahnya berubah tapi tetap juga dingin.Dia mengangguk kecil dan kembali menikmati persembahan.

Fuh!aku berjaya kau!!!!

"Daebak!"Jimin menunjukkan thumbs up miliknya.

"Waeyo?"soalku.

"Orang pertama yang berjaya buat dia berhenti minum.."jawabnya..

"Nugu??naega??"soalku sambil menuding diri sendiri..

Dia mengangguk semangat.Senyumannya mekar sampaikan matanya tertutup habis.Kyeopta!

"Chorong-ssi,boleh carikan yeoja chingu perangai macam awak?"soalnya tiba-tiba.

Uhukk!

Aku terbatuk mendengar soalannya.Seolma!aku terkejut bukan sebab dia nak cari yeoja chingu perangai sama macam aku tapi aku terkejut bila namja charming ni masih takde kekasih hati.

What?yeoja kat dunia ni dah buta ke sampaikan tak nampak namja charming depan mata diaorang?

"Hajima.Saya tahu awak ada pasangan Jimin.."kataku.

Dia menggeleng"takde.Susah nak cari yeoja chingu sekarang.Semuanya mata duitan.Kalaulah saya yang jumpa awak dulu,mesti saya tengah bahagia sekarang.."katanya membuatkan aku tersipu malu.

"Ehem..."tiba-tiba ada tangan memaut tangan aku dengan begitu erat.Jari-jarinya masuk ke celah-celah jariku.

"Sayangnya aku jumpa dia dulu Chim.."katanya dingin.

Haih!tajam jugak pendengaran namja ni.Boleh pulak dia dengar padahal kitaorang bercerita dalam suara yang pelan.Suara music pun kuat.

"Kan aku cakap kalau.KALAU TAE!KALAU!"katanya sambil mencebikkan bibirnya.

Not For Sale!! [Vrong]Where stories live. Discover now