-Chorong Pov-
Keadaan di dalam kereta sangat sunyi.Bunyi radio pun tak kedengaran.Pandangan aku hanya fokus ke jalan sahaja.Ingin sahaja hati ni bertanya kenapa dia nak hantar aku balik sedangkan aku boleh balik dengan Minjoon.
Dan yang peliknya,kenapa aku boleh terima ajakan dia?
Molla.Anggap je aku terima sebab aku dah tolak semua hadiah dia dan tolak cinta dia.Boleh macam tu?
Anak mataku bergerak ke tepi.Dengan ekoran mata aku pandang dia sekilas.Makin lama makin dingin muka dia.Mungkin faktor umur.
Tiba di lampu isyarat,keretanya berhenti.Anak mataku melilau ke sana sini.Tunggu sekejap.Ini bukan laluan ke rumah aku!
Pantas aku pandang muka dia.
"Ahjus--ops mian.Awak ni bukan laluan ke rumah saya.."kataku pelan.
"Siapa cakap aku nak hantar kau balik ke rumah?"balasnya santai.
Mwo?kalau bukan hantar ke rumah,dia nak bawak aku kemana?dia nak bawak aku lari ke mana?ke Thailand ke??ajak aku kahwin lari ke?
"Awak nak bawak saya ke mana?"soalku cuba untuk bersabar.Kalau aku melenting,dia akan lebih melenting..
"Aku lapar.."katanya.
"Tapi kita baru makan.."jawabku.Dia lupa ke tadi dia dah makan dengan kawan-kawan dia??
Ah no no no,aku perasan tadi dia minum air je.
"Boleh tunjukkan aku tempat makan yang sedap?"soalnya.Anak matanya menatap aku dalam.
"Bukan semua hotel lima bintang makanan dia sedap ke?"soalku.Yelah namja ni set-set makan kat hotel je..kalau aku cadang gerai kat tepi jalan,nanti dia jijik pulak..
"Siapa cakap aku nak makan kat hotel?"soalnya..
"Habistu?"soalku kembali..keretanya berjalan sebaik sahaja lampu bertukar warna hijau.
"Mana-manalah..asalkan sedap dan nyaman.."jawabnya...
"Betul ni mana-mana??"soalku balik.Dia angguk.
Okey!
"Kita pergi ke Han River.."kataku.
"Okey.."jawabnya santai.
Mwo?dia cakap okey ke?dia tak tahu ke tempat tu banyak gerai-gerai kecik?nak ke dia duduk kat kerusi plastik yang lama dan meja yang bergoyang?
Seolma!namja ni tengah belajar hidup miskin ke apa?
-Pov End-
Tidak lama kemudian,mereka sampai di Han River.Gerai yang paling berdekatan dengan sungai menjadi pilihan mereka.Chorong agak takut dengan tingkah V nanti sebab bawak dia ke tempat murah.Tapi fikirannya meleset jauh bila namja tu dengan santai duduk di tempat yang kosong tanpa ada rasa geli langsung.
Chorong pulak yang salah tingkah dengan kelakuan V yang tiba-tiba berubah drastik ni.Kalau tak,mulut namja tu akan membebel memanjang.
"Gerai ni takde wine mahal macam kat hotel.."kata Chorong yang sudah duduk di hadapan V.
"Arra.."jawabnya sepatah.
"Kau oderkan aku makanan yang sedap.."katanya.
"Ah??nae.."balas Chorong gusar.
Sebaik sahaja pemilik gerai tu datang ke meja mereka,macam-macam Chorong oder.Anak matanya sempat menjeling kearah V takut namja tu menggeleng dan tak setuju dengan menu yang dia oder.Tapi namja tu kelihatan agak tenang sahaja.
YOU ARE READING
Not For Sale!! [Vrong]
FanficTaehyung dikenali sebagai namja yang sangat berkarisma dan pemilik saham Kim entertaiment.Sikapnya sangat tegas dalam urusan perkerjaan.Pada suatu hari,dia terjumpa dengan seorang pelajar bernama Chorong di depan bangunan Pejabatnya. Dan pada saat i...