Chorong berlari kesana sini di tepi persisiran pantai sambil diperhatikan oleh Taehyung yang sedang duduk sambil menikmati satu tin beer.
"Yah Park Cho-erm.." belum dia ingin menghabiskan ayatnya, Chorong sudah pun jatuh.
Dia hanya menggeleng kecil. Malas nak tolong. Perangai mengalahkan budak-budak. Angin sejuk langsung tak berjaya untuk menghentikan dia dari terus berlari ke sana-sini. Maklumlah pakai jacket 2 lapis. Satu dia punya dan satu lagi Taehyung punya.
Pandangannya beralih kearah kawasan yang sedikit jauh dari tempat mereka di mana tempat itu sedang ada pertunjukkan dan dia sedikit terkejut bila dapat tahu artis dari agensinya yang sedang melakukan persembahan di sana.
Bukan satu artis tapi 5 artis sekali gus dan semuanya adalah main vocal dari group mereka masing-masing. Patutlah Chorong beria sangat nak ke pantai waktu macam ni. Rupa-rupanya ada Eunji dan juga idolanya membuat persembahan.
Tapi tak sampai 30 minit acara itu berlangsung, Chorong lebih memilih untuk menjauh dari kawasan bising itu sebab dia dapat rasakan Taehyung kurang selesa dan juga dia tak suka tengok mata-mata penonton yang tak henti menatap Taehyung. Namja tu dah tutup separuh muka pun masih nak pandang. Tahu-tahu je tunang dia ada mata yang indah.
"Hey kid!" Pekik Taehyung memanggil Chorong yang kini sedang melukis sesuatu di atas pasir.
Chorong menoleh apabila Taehyung memanggilnya hanya dengan isyarat tangan. Dia membuang kayu kecil yang dikutipnya tadi lalu berlari kecil kearah Taehyung.
"Ahjussi, saya ada buat lagu. Nak dengar?" Soal Chorong sebaik sahaja dia duduk disebelah Taehyung.
"Kau buat lagu? Lagu apa? Lagu sekolah?" Kata Taehyung.
"Yah! Lagu ni sedap tau. Eunji kata sedap. Minjoon pun setuju. Eunji tu siap cakap yang lagu saya ni layak masuk dalam album group dia." Chorong meninggikan diri.
"Nyanyilah..sekejap, suara kau sedap ke?"
"Yah!"
Chorong memukul bahu Taehyung sekuat-kuatnya. Namja ni suka betul sakitkan hati orang.
"Suara saya takdelah sedap macam awak. Tapi masih boleh diterima telinga lah. Nak dengar ke tidak? Kalau tak nak lupakan.." kata Chorong.
"Nyanyilah. Kalau aku tutup telinga maknanya tak sedap lah tu." Balas Taehyung.
"Dengar eh..ehem.."
I wanna be love. Love for you.
I wanna be love. Love for you."Love you too.." balas Taehyung pantas.
"Yah!" Chorong menghentikan nyanyiannya. Anak matanya naik turun menatap Taehyung. Namja ni mabuk ke?
"Okey teruskan.."
"Tak nak lah.." kata Chorong geram. Pantas dia merampas air tin Taehyung dan meneguknya sekali.
"Yah! Nanti kau ma-yaish!!!" Taehyung kembali merampas beer nya.
Hah sudah budak ni dah minum alkohol. Sekejap lagi ada juga yang berenang kat laut ni akibat mabuk.
"Pabo!" Taehyung menjentik dahi Chorong sedikit kuat. Dasar budak lupa umur.
"Bagi lah saya minum. Orang kata air ni boleh hilangkan stress. Bagilah saya..saya pun nak hilangkan stress jugak.."
"Kau stress apa je? Sekolah? Aku ni hari-hari stress takde pun bising macam kau.."
"Stress dengan ahjussi lah.."
"Mwo?"
"Nak sikit je..boleh?" Kata Chorong sambil membuat muka comelnya. Matanya berkelip secara laju dan pipinya dikembungkan.
Pap!
Dahi Chorong ditepuknya geram. Cepat betul budak ni mabuk. Minum seteguk je. Dia minum hampir dua botol pun masih lagi dalam keadaan sedar.
"Kajja..kita balik.." kata Taehyung.
"Shireo. Ahjussi, saya nak nyanyi kat sana tu. Boleh? Macam best je bila orang dengar suara kita time menyanyi. Kalau saya menyanyi lagu ciptaan saya tu mesti viral nanti. 'Park Chorong! Berjaya mencuit hati lelaki dengan lagu ciptaannya yang sangat cute'. Oh my god, lepastu saya jadi artis dan terkenal macam Eunji. Mungkin le--"
"Mabuk kau ni parah jugak kan? Dah habis merepek? Jom balik.."
"Shireo.." pantas Chorong memeluk lengan Taehyung dengan kuat.
Taehyung merungus panjang. Datang manja dia, manja sangat. Datang cerewet dia pun cerewet sangat. Tak faham betul.
"Nak air tu.." tangan Chorong gatal nak minum air tu.
"Just coke okey.."
"Sikit je.." Chorong dah mengantung bibir.
"Tak boleh.."
"Tak bo-"
Chup!
Chorong mencium bibir Taehyung sekilas lalu dia tersenyum puas.
"Gomawo.." kata Chorong.
Mabuk berat yeoja ni
"Kajja kita balik. Nanti omma kau risau."
"Tak nak balik!"
"Waeyo?"
"Can we sleep at your car tonight? I love your yellow car." Soal Chorong dan lagi sekali muka comelnya keluar.
"Tak boleh!"
"Boleh!"
"Tak boleh!"
"Boleh!"
"Yah Park Chorong.." Taehyung memaparkan wajah datarnya. Suaranya sengaja direndahkan untuk menakuti Chorong.
"Arraseo! Tak nak kahwin dengan ahjjussi.." Chorong lantas bangun dan berlari menuju ke dalam kereta sambil memasang muka sedih.
Taehyung pulak hanya mampu menggelengkan kepala sahaja. Kuat sangat penangan beer tu sampaikan Chorong bertingkah aneh malam ni.
-TBC-
Long hiatus kan? Pergi dapur amik pan, hempuk kepala aku ni hah. Sorry lama tak update.
To Vrong shipper!!!
This is my new project!
Check out!
Title: Bullying
Sinopsis: Kisah tentang Chorong yang sedang berusaha untuk tidak membuli seseorang di sekolah barunya musnah apabila dia tidak tahan dengan sikap Ryujin. Pada masa yang sama, dia berjumpa dengan V yang mempunyai 1001 cerita dan mempunyai 2 charather yang berbeza.
YOU ARE READING
Not For Sale!! [Vrong]
Fiksi PenggemarTaehyung dikenali sebagai namja yang sangat berkarisma dan pemilik saham Kim entertaiment.Sikapnya sangat tegas dalam urusan perkerjaan.Pada suatu hari,dia terjumpa dengan seorang pelajar bernama Chorong di depan bangunan Pejabatnya. Dan pada saat i...