ONE ONE [My Phone😭]

597 80 11
                                    

-Chorong pov-

Dengan kepala yang berdenyut-denyut aku duduk di sofa mendengar omma membebel dari tingkat atas.

"Omma Chorong bukan sengaja tak jawab call omma tapi phone Chorong hilang.Hilang!"

"Mwo?Hilang?"

"Nae!"jawabku bingit.

Sebenarnya tak hilang pun phone aku.Phone aku last di pegang oleh pak cik tua kerek tu dan dia lupa bagi balik.Aku pun lupa mintak.

Tiga hari lepas aku pergi pejabat dia nak mintak phone aku.Tapi dia takde.Pekerja dia cakap dia pergi China untuk bekerja.

Yah!tiga hari tanpa phone murung tahu tak?aku dah tak boleh call Eunji,tak boleh jumpa Eunji,tak boleh chat Minjoon dan segala perbincangan dalam groupkelas aku tak tahu!

Semuanya Minjoon yang bagi informasi.Walaupun lambat😥.

"Kamu letak mana phone kamu?"

"Molla"

Burk!

"Aduh!"kepalaku yang di ketuk pelan oleh omma aku pegang.

"Kenapa cuai sangat ni?"

"Baru sekali Chorong hilangkan phone omma dah membebel.Tenang omma,nanti Chorong jumpa lah tu."

"Memanglah baru sekali,tapi omma susah nak hubungi kamu.Penghantaran bunga pun jadi lambat sebab kamu takde phone"

"Kalau macam tu omma belikan lah phone baru"

"Aigoo!"

Kepala aku diketuknya lagi.Sabar Chorong sabar!

Ting tong!

Kepala kami berdua serentak memandang ke pintu.Siapa yang datang malam-malam buta macam ni?

"Nugu?"

Aku hanya menjongketkan bahu tanda tak tahu.Kalau pencuri takkan nak tekan loceng rumah pulak.

"Kamu pergi buka"arah omma.Aku bangun dan melangkah ke pintu utama.

Tombol pintu aku buka"suprise!!"

Burk!

Pintu aku tutup balik apabila seseorang datang tanpa di undang.Langkah aku menuju ke tingkat atas.

"Siapa yang datang?"

"Anak kesanyangan omma.."jawabku.Langkahku semakin laju mendaki tangga menuju ke bilik.

Aku tak nak tengok muka namja tu.Setelah kau hilang 3 tahun,kenapa sekarang baru nak tunjukkan diri?

Bila bisness omma dah berkembang sikit baru kau nak tunjuk muka?selama kami susah kau pergi mana?

I hate you Park Hyunsik.

-Pov end-

*****

Hari berlalu dengan sangat cepat dan tanpa sedar,Chorong hidup tanpa phone.Dah 2 minggu berlalu batang hidung CEO muda tu pun tak nampak lagi.

Rasa macam nak mati je bila takde pegang ni.Dahlah fon takde,oppa dia pulak dah balik dan berhasrat untuk tinggal dengan keluarga bersama kembali.

Apabila Hyunsik cakap dia akan ubah kehidupan keluarga,Chorong hanya ketawa sampai tak ingat dunia.Bukannya orang tak tahu yang Hyunsik ni dulu tak bekerja.Selalu keluar rumah tapi tak tahu apa dia buat di luar rumah.Merompak lah kot.

Not For Sale!! [Vrong]Where stories live. Discover now