ONE SIX

591 76 16
                                    

"Apa pun usaha awak untuk bagi saya hadiah tu,saya akan tetap tolak.Saya bukan bodoh Tae,saya tahu awak suka saya dan hadiah tu semua tanda suka awak dekat saya kan?tapi maaf cinta saya bukan untuk dijual.Saya tak perlukan hadiah mahal dari awak."-Cho

Chorong membaca balik chatnya dengan V minggu lepas.Lepas dia luah semua,V tidak membalasnya langsung dan perkara itu membuatnya runsing sehingga ke hari ini.Selalunya dia akan balas dengan satu huruf ataupun emoji.Tapi kali ni tidak ada balasan.

"Aku dah cakap dekat dia yang kau tak suka dia.Dia hanya diam dan semua hadiah tu dia buang ke dalam tong sampah.TEPAT depan mata aku."-Eunji.

"Haish!"kepalanya menunduk mengenang kata-kata Eunji.Mungkin sebab tulah dia dah tak berjumpa dengan V.

"Hey.."tiba-tiba bahunya ditepuk oleh seseorang.Kepalanya menoleh memandang yeoja itu.

"Awak kawan Eunji?"soalnya ramah.

Chorong tersenyum dan mengangguk.

"Boleh tolong bagi hadiah ni dekat dia?saya saeng kawan group dia tapi saya lebih minat dia dari unnie saya.."katanya sambil menghulur sekotak hadiah.

"Ah nae..nanti saya akan bagi dekat dia.."balasnya.

Yeoja itu tersenyum sebelum pergi.Senyuman Chorong kembali hilang.Sepatutnya hari ni dia happy sebab Eunji akan debut sebentar sahaja lagi.

Semua keluarga dari ahli groupnya datang termasuk keluarga Eunji jugak.Keadaan yang menyesakkan di ruang tunggu membuatkan dia rimas.Tapi nak macam mana lagi?sesiapa sahaja di larang keluar dari ruangan ni.

Jadi dia lebih memilih duduk di sudut ruang sambil menyandarkan badannya di dinding.

"Yah!Park Chorong,kenapa kau gelisah hah?kawan baik kau akan terkenal tak lama lagi..kau mesti happy bukannya murung!"dia cuba untuk menyemangati dirinya.

Tapi lain jadinya apabila seseorang masuk keruang tersebut sehingga keadaan menjadi kecoh.

Namja itu dipandangnya tetapi dia perasan namja tu cuba menghindari tatapannya.

"Annyeonghaseyo..naneun Kim Taehyung imnida.Saya CEO Kim Entertaiment.Terima kasih sebab hadir hari ni untuk beri semangat dekat girl group baru saya.Pegang janji saya yang saya akan jaga mereka sebaik mungkin dan terhindar dari scandal buruk."Senyuman ikhlasnya terukir sebelum membongkok hormat.

"Gomawoyo!"serentak mereka semua.

V tersengeh.Boleh pulak semuanya serentak menjawab.Anak matanya memandang ke semua ruang dan terhenti pada Chorong yang sedang menundukkan kepala.Dari tempat dia berdiri,dia boleh nampak yeoja tu sedang menganggam fonnya dengan sangat erat.

"Selepas mereka buat persembahan,anda semua di jemput ke bilik makan untuk meriahkan acara debut mereka."katanya dan mendapat tepukan gemuruh.

"Kalau macam tu kita jumpa lagi"V menundukkan badan sebelum keluar dari ruangan.

****

30 minit kemudian,keadaan semakin menjadi huru hara apabila girl group yang baru debut itu berjumpa dengan keluarga masing-masing.Boleh dilihat penat lelah mereka akhirnya dibalas dengan kejutan peminat yang ramai.

Not For Sale!! [Vrong]Where stories live. Discover now