Kereta BMW mewah itu berhenti di tepi sungai han dan ada beberapa kereta lain juga yang sedang parking di tempat itu.
V memperbetulkan duduknya iaitu menghadap ke Chorong.
"Katakan semuanya yang kau nak tahu.Aku cuba untuk jawab jujur."kata V.
"Molla...molla.."spontan perangai asli Chorong kembali keluar.
V mengerutkan dahi.Secepat tu yeoja ni berubah?apa yang merasuk yeoja ni masa kat dewan tadi.
"Chorong ah.."
"Mwo?"ringkas Chorong.
"Betul kau nak tahu kenapa aku tak tunjuk sikap sebenar aku?"soal V.
Agak ragu juga untuk Chorong menganggukkan kepalanya.Entah kenapa berbualan mereka tadi keluar secara spontan tanpa dia sedar yang dia sedikit jujur dekat V.
"Aku dingin dengan orang yang aku tak kenal sebab aku nak tengok seberapa lama mereka boleh bertahan dengan sikap aku.Bila aku yakin yang dorang takde niat buruk dekat aku,barulah sisi sebenar aku keluar.."kata V.
"Tapi awak berlagak dingin depan Sana unnie.Dia P.A awak selama bertahun-tahun dan awak dingin depan kawan-kawan awak sedangkan dorang kawan baik awak."
"Siapa cakap aku dingin dekat diorang semua?setiap kali meeting selesai di luar negara,aku tak segan-segan ajak Sana pergi jalan-jalan dan belanja dia sebab dah kerja keras selama kami diluar negera.Dingin depan Jimin dengan Namjoon?jeongmal?Jin hyung boleh jadi saksi seberapa hangatnya aku bila bersama diaorang.Aku dingin depan dorang bila ada yeoja bersama dengan aku je.."
"Termasuk saya?sebab tu awak dingin dekat dorang selama ni?"
"Erm.."
"Weayo?tunjuk je lah diri sebenar awak.Saya yakin mesti ramai yang terpikat."
"Kalau aku tunjuk sikap hangat aku,kau akan terpikat jugak ke?kalau betul sekarang jugak aku keluarkan.."katanya.
Chorong menggeleng kecil.
"Yah,mana cincin limited yang aku bagi?Eunji cakap kau dah gadai.Betul ke?"V mula menukar topik.Perbualan mereka sudah terlalu jauh sekarang ni.
"Aniya..saya simpan.."
"Simpan kat mana?bilik?kalau hilang?"soal V lagi..
"Aniya!ni hah..."Chorong mengeluarkan rantainya dari sebalik bajunya dan terlihatlah cincin itu.
"Aniya..ni cincin bukan batu rantai.."
Tanpa meminta izin V mendekatkan dirinya kearah Chorong.Tangannya naik menyentuh rantai tersebut lalu membukanya.
Wajahnya dengan wajah Chorong terlalu dekat sekarang ni sampaikan nafas V menyentuh pipi Chorong.
Agak-agak bila kali terakhir mereka serapat ini?
Molla..
"Cincin untuk dijari..nanti kita keluar cari rantai yang baru.."katanya.
Cincin disarungkan ke jari manisnya dan rantai tadi sudah dibuang melalui tingkap tanpa meminta izin dari sang pemilik.
Chorong agak terkejut rantai dari hasil dia bekerja di kedai ommanya dibuang begitu sahaja tanpa rasa bersalah.Pantas dia memukul badan V berkali-kali.
"Suka hati je buang.Saya beli pakai duit sendiri tahu tak?"
"Nanti aku belikan yang baru.Lagi cantik dan lagi mahal dari tu.Gwenchana.."
"Riak!belagak!"
"Eoh majayo.."balas V membuatkan Chorong panas hati.
Chorong memeluk tubuh.Pandangan fokus kedepan.Sakit hati bila namja sebelah dia ni mula tunjuk sisi negetif yang paling Chorong tak suka.
"Awak tahu kenapa saya tolak semua hadiah yang awak bagi?"soal Chorong.
"Sebab kau tak suka aku anggap awak mata duitan.."jawab V.
"Aniya!"
"Habistu?"
"Saya tahu awak bagi semua tu sebab awak nak kejar cinta saya.Sama macam awak buat dekat ex awak yang sebelumnya.Tapi awak fikir tak apa yang awak buat ni seolah-seolah awak membeli cinta dari seseorang?"
"Nae?"
"Yah Kim Tae,Cinta bukan untuk beli.Kalau awak ikhlas nakkan seseorang kena berusaha dengan sekuat tenaga.Bukan belikan barang mahal untuk pikat orang.Awak ingat saya sama macam orang lain ke?"
"Kalau macam tu macam mana nak kejar cinta kau?"soal V serious.
"Igeo.."Chorong terbata-bata nak jawab.Dia pun tak tahu nak jawab apa sebenarnya.
"Kalau aku layan kau sama macam mana aku layan omma aku,agak-agak cinta aku di terima tak?kalau aku tunjuk sikap hangat aku,agak-agak kau jatuh hati tak?kalau aku ja--"
"Hajima!"Tangan Chorong naik menutup mulut V.Banyak bunyi pulak namja ni.
V menjauhkan tangan Chorong.
"Kalau aku cakap yang aku betul-betul suka atau cintakan kau,agak-agak kau percaya tak?"
"Ah molla..awak kan dah tua,belum tentu apa yang awak cakap malam ni akan sama bila awak cakap balik esok pagi nanti.."
"Yah Park Chorong 25 tahun belum tua.."
"Tetap tua sebab suka dekat budak sekolah macam saya.."
"Mwo?aku tak sukakan kau.."
"Tengok tu..betullah awak ni dah tua cepat lupa.."
"Aku cintakan kau.SANGAT!"
"M-Mwo..mworago?"
"Aigoo!!!"V mengusap rambut Chorong kasar.
Dan tanpa sedar namja tu sedang tersenyum semekar-mekarnya.Barisan giginya terlihat dan juga senyuman kotaknya terlihat.Perkara yang sangat jarang berlaku dihadapan Chorong.
"Ahjussi.."
"Erm?"
"AWAK DAH MABUK!"Pekik Chorong kuat.
Ketawa V semakin peca.Baru tunjukkan senyuman khasnya dah dilebel mabuk.Belum lagi dia tunjukkan kasih sayang dia yang sebenarnya.
"Aku tak mabuk.Kau yang mabuk..sebelum ni kau mana nak buka mulut kalau dengan aku.Cakap bila perlu sahaja..kau yang mabuk Chorong.."kata V dicela-cela ketawa lepasnya..
"Arra saya mabuk malam ni.Mabuk minum air coke dua botol!"pekiknya lagi.
"Jomlah balik.Dah larut malam ni..aku janji dengan omma kau untuk hantar kau balik sebelum jam 12.Esok kau sekolah lagi.."
"Arraseo..baliklah..saya penat.."
"Aku tahu.."
-TBC-
YOU ARE READING
Not For Sale!! [Vrong]
FanfictionTaehyung dikenali sebagai namja yang sangat berkarisma dan pemilik saham Kim entertaiment.Sikapnya sangat tegas dalam urusan perkerjaan.Pada suatu hari,dia terjumpa dengan seorang pelajar bernama Chorong di depan bangunan Pejabatnya. Dan pada saat i...