POV Anna
Ik ben compleet verward het enige wat ik me kan herinneren is die kus. Cris praat tegen me en ik maar ik reageer niet. "Anna, hoe heb je dit overleefd? Wat dacht je wel niet!" Cris lijkt oprecht bezorgd. "Weet niet" antwoord ik omdat ik het ook echt niet doe. Was ik er nog wel geweest als Dylan me niet 'wakker' had gemaakt. Waarin zat ik eigenlijk, een soort trance.
De lerares van krachtherkenning komt op ons groepje afgelopen, ik kijk om me heen we zijn er alle 12. "Jongens jullie kunnen vannacht slapen in de eetzaal, ik heb wat slaapzakken daar neergelegd. We zullen zo snel mogelijk de slaapzaal weer begaanbaar maken." Ze klinkt totaal niet geïnteresseerd maar ze blijft vriendelijk.
Als we de eetzaal binnen komen liggen daar inderdaad slaapzakken en ik ga liggen naast die van Cris. Jasper ligt aan de andere kant en praat met een van zijn vrienden. Cris en ik praten niet we zijn allebei erg moe. Toch dwalen mijn gedachten weer af naar Dylan. Zijn lippen op de mijne ik kan het nog steeds niet bevatten. Ik kan er gewoon niet bij met mijn gedachten dat hij mij zou willen, ik bedoel ik ben niet eens superslim of mooi. Ik leg voor de zekerheid mijn vingers nog even op mijn lippen en ik voel het warm worden. Ik haar mijn hand weer weg en draai me om, ik moet nu echt gaan slapen.
Ik wordt wakker van het alarm en vraag me af hoe ik daar ooit doorheen heb kunnen slapen. Ik rol snel mijn slaapzak op en zie de anderen mij na doen. Ik heb nog steeds geen nieuwe kleding aan en het begint nu echt te stinken. Ik loop naar de openbare douche en wc ruimte en neem daar een snelle douche. Ik ben blijkbaar niet de enige want na een minuut of 5 hoor ik ook de andere douches aan gaan. Als ik in mijn half verbrande kleding de eetzaal weer binnen kom zijn er al wat mensen aan het eten. Ik pak ook mijn ontbijt en eet het in stilte op. Ik heb Cris en Jasper nog niet gesproken maar heb daar eigenlijk ook niet echt behoefte aan.
Als ik mijn bord bij de afwas zet lopen er mensen met witte jassen de eetzaal binnen. Als ik ze langer bestudeer kom ik tot de conclusie dat het doctoren moeten zijn. Ik wil naar mijn lokaal lopen als ik een van de doctoren herken. Nathan, wat doet hij hier nou weer?
Ik kijk hem aan en hij kijkt langs iedereen in de zaal. Als hij mij ook aankijkt zie ik iets van herkenning op zijn gezicht maar er is nergens blijdschap te herkennen. Ik voel een soort ijzige lucht om me heen die niet weggaat als hij de zaal uitloop. Nathan was wel de laatste die ik hier verwachte, ik wist dat hij een stage had maar ik had nooit bedacht dat dat hier zou kunnen zijn.
Ik loop met nog steeds dat ijzige gevoel om me heen naar mijn lokaal. Ik ga zitten op dezelfde plek als de eerste dag en Cris komt even later naast me zitten. "Wat is het hier koud zeg, niet normaal." merkt ze direct op en op dit moment hou ik van haar impulsieve oprechtheid. "Helemaal mee eens, komt vast door al die hitte vannacht." antwoord ik en ze glimlacht naar me, ze is werkelijk een goede vriendin.
Dylan komt het lokaal binnen en de ijzige kou verdwijnt. Ik kijk hem na en mijn gedachten dwalen al weer af. Hoe kan ik ooit nog normaal doen in zijn buurt. Als ik weer naar Cris kijk kijkt ze me half lachend aan. "Heb ik iets gemist, Lady 'ik wordt toch nooit verliefd'?" "Nope, helemaal niet..." lach ik en de lerares komt het lokaal binnen.
"Een korte dag vandaag jongens" begint ze. Ze deelt pakketten van papier uit "Dit is de leerstof die je moet kennen voor je test morgen, leer het goed en dan haal je het wel". Het verbaasd me niks dat we een test hebben en ik ben best goed in leren dus ik maak me geen zorgen. "Sector 5, voor jullie is er morgen ook een fysieke test, ook niks om je zorgen over te maken gewoon om de balans op te maken." Vervolgd de lerares en ik vind dat toch wel zorgelijk. Ik ben niet zo goed in alle fysieke dingen.
Ik bekijk de stof en het zijn vooral begrippen, ik hoef er geen samenvatting van te maken, gelukkig. Ik begin meteen met leren en als later de les is afgelopen loop ik naar de keuken om aan mijn taak te beginnen. Ik ben benieuwt hoe het morgen gaat.
____________________________________________
Thanks for reading, and till next!
JE LEEST
Sector 5 // Dutch
FantasyAls Anna wordt toegelaten op het ED beland ze in de onbekende sector 5. Langzaam ontdekt ze dat haar levenslange droom van het ED toch niet zo'n sprookje is en haar familie niet zo normaal.