06: table talk

9 0 0
                                    

Hij stond naast hem. Ook al was ik blij dat onze groep terug met acht was, dat Ryan een goede vriend had gevonden daar was ik zelfs heel blij over. Maar waarom, waarom in godsnaam de jongen die me in een kluisje gestopt had. Ryan keek rond om onze reactie te pijlen. De ongemakkelijke stilte duurde een paar seconden voordat hij hem verbrak:'jongens, dit is Thomas' hij wees naar de jongen die een beetje ongemakkelijk naast hem stond. 'Hoi' zei iedereen in koor. Ze gingen zitten er begon een verhoor aan onze tafel.                                                   'En hoe bevalt onze school je' vroeg Lily ze had haar hand in die van Jules gevlochten, ze waren al sinds de vierde klas een stelletje.                                                                                                  'Goed' de jongen leek zich een beetje beter op zijn gemak te voelen omdat hij bij ons gesprek betrokken werd. Jana en Sophie knikten.                                                                                                     'En waar kom je vandaan?' Vroeg Jonas, Jonas was een slungelige jongen met zwart haar, een olijfkleurige huid en grijze ogen. Hij had een schelle stem en was zo'n coole-nerd type, je weet wel die nerds die naar vinyl platen luisterde en cafeïne verslaafd was. Iedereen keek Thomas aan, en eerlijk gezegd was ik ook wel benieuwd waar hij vandaan kwam.                 'Ik kom uit Seattle ik heb mijn hele leven in een van de voorsteden gewoond.' Hij zei het met een waterig glimlachje. Ik wilde eigenlijk op de een of andere manier nog honderdduizend vragen stellen. Ik wist niet wat het was, hij was mysterieus. Trok me op een vreemde manier aan. Ik keek op van mijn lunch. En zag hoe 2 nieuwsgierige grijs blauwe ogen naar me staarden.ze waren diep, zo diep zo mysterieus! Ik kon mijn ogen na enkele seconden en veel moeite ( meer dan goed was) losrukken. Tiffany, Sophie en Lily knoopten een gesprek met me aan. Ik probeerde, nee ik zette mezelf onder druk. Om het te kunnen meepraten en luisteren. Maar ik bleef de hele tijd maar denken, hoe, hoe in vredesnaam kon Thomas zo, zo..... zo vreemd zijn!ik probeerde het uit 'Sixteen candles' (Sophie hield van classics) en the kissing booth. Bij de serie's hadden we samen een favoriet: Riverdale ! We waren al verslaafd sinds seizoen één. Uiteindelijk kon ik me beter concentreren. De tijd ging- zoals gewoonlijk- al veel te snel voorbij. Ik nam mijn rugzak. En ging naast Tiffany staan. Ik zag haar nu niet meer de volgende pauze.

'Doei' zuchtte ze. Ze deed alsof ze verdrietig was, typisch Tiffany. Ik glimlachte naar haar en zei: ' doei' daarna moest ik weg Lily stond achter me te wachten om te vertrekken. We zaten altijd naast elkaar. We waren een hechte groep, lieten elkaar nooit in de steek. We waren er allemaal geweest toen Lily voor de eerste keer gedumpt werd. We hadden een heel weekend bij haar op de sofa gezeten en- veel en veel te romantische- Films gekeken. Ze voelde zich daarna veel beter. Ik liet Tiffany bij Sophie, Jules en Jonas achter. Ze volgden samen een wetenschapsprogramma voor gevorderden. Ik kon Ryan niet vinden normaal liepen hij en Lee altijd met ons mee. We kwamen na een korte wandeling aan bij het lokaal. Lily hing haar jas naast de mijne op terwijl ik door het deurgat stapte.

x, Em. Part of meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu