9. Literatuur

6 1 0
                                    

Ik ging naast Tiffany  zitten. Haar ogen volgden Thomas die net achter me binnenkwam. Ze keek naar mij en toen terug naar hem. Ze trok haar wenkbrauwen op en zei toen op een verbaasd toontje:'Em, moet je me iets vertellen?' Ze zei het met zoveel overtuiging dat ik in lachen uitbarstte. Ik wist uiteindelijk:' tif, je denkt toch niet dat ik met iemand zou gaan zonder dat jij het zou weten.' Ze deed lustig mee met mijn lachbui. Uiteindelijk zei ze:'Je hebt gelijk, sorry.'

Ze kreeg een slappe lach en toen kwam meneer Jefferson binnen. We begonnen direct met de les. Na enkele minuten stelde hij een vraag aan mij hij zei op een gepikeerde toon ( omdat ik al de vijfde was die moest proberen zijn vraag te beantwoorden) ' mevrouw White, nu is het uw beurt. Wat waren de achternamen van Romeo en Julia in het gelijknamige boek.' Ik had het boek al duizenden keren gelezen, ik had altijd gehouden van klassiekers. 'Capulet en Montague.' Hij keek een beetje knorrig. Waarschijnlijk omdat hij onze klas, als ik de vraag fout had beantwoord een werkstuk over het boek zou kunnen laten inleveren.'Juist, mevrouw White, volgende vraag meneer Meyers wat was de naam van Romeo's geliefde voor Juliet?' Ik zag dat Ryan een beetje rood werd en naar de rest keek in de hoop een hint te krijgen. Zijn blik bleef bij mij en tif hangen, hij wist dat ik het boek al had gelezen ik gebaarde 'Rosalinde' hij knipperde twee keer wat 'bedankt, je hebt m'n leven gered' betekende. Hij herhaalde met trillende stem mijn antwoord aan Meneer Jefferson, die als je het mij zegt een beetje aangebrand reageerde. Waarschijnlijk had hij door dat iemand het antwoord had voorgezegd. Maar het was de eerste schooldag, hij zei er niets van.

De rest van de les ging snel voorbij. Toen de laatste zoemer afging stond de hele klas snel op. Tif kwam naast me staan en zei:'Hey Em, we gaan woensdag na school met de meiden naar het park ga je ook mee?'
Ik knikte:'tuurlijk tif i'm in.' Ik glimlachte, Tiffany lachte van oor tot oor. Ik was blij, afleiding van school en kluisjes.
'Bedankt Em!' Ze was blij, het was altijd leuk als we iets met de hele groep deden. Daarom deden we ook zoveel, in de zomer gingen we vaak samen huiswerk maken in het park. In de winter kwamen ze allemaal naar de koffiebar waar ik werkte, bestelden ze liters aan latte en praatten de hele pauze met me. In de herfst sneden we samen pompoenen uit. En zo hadden we seizoens gebonden activiteiten, maar daar bovenop hadden we ook elke maand zeker 1 sleep over. We liepen praattent door naar Tiffany's auto. Toen we erin zaten en ze de motor aanzette zei ik:'Tif, Eliza heeft Thomas haar nummer gegeven.' Ik zei het met walging in mijn stem want het was echt zo, ik walgde ervan dat Eliza probeerde Thomas te strikken. Tiffany's adem stokte:' wat, dat meen je toch niet. Dat komt Ryan nooit meer te boven. Die arme stakker.' Ze zei het met trillende stem en reed de parkeerplaats af.

x, Em. Part of meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu