ik werd uitgeslapen en zorgeloos wakker. Ik was gisteren zo moe dat ik zo goed als direct in slaap was gevallen. Mijn wekker was afgegaan, het geluid van Shawn Mendes kwam me tegemoet. Ik sprong zowat uit mijn bed. De gedachte dat ik vandaag alleen naar school moest was er eentje waardoor ik moest opschieten. Ik kleedde me aan en ging naar beneden. Het was net 07:00 uur geweest.
Ik pakte mijn lunch, mijn moeder had die zo te zien al klaargemaakt. Stopte die in mijn rugzak en nam toen een kom cornflakes. Toen ik klaar was zette ik alles in de gootsteen en ging naar boven, Elena moest wakker gemaakt worden. Ik deed haar kamerdeur zachtjes open.
'Elena, het is tijd om op te staan.' Zei ik op opgewekte toon terwijl ik haar lampje aandeed. Ze kreunde toen ze het licht zag. Drukte haar hoofd in het kussen. Ik deed haar gordijnen open en ging bij haar op bed zitten. Ik trok haar kussen weg, twee slaapoogjes staarden me aan.
'He!' Zei ze op een geïrriteerde toon.
'Sorry prinses, het is tijd om op te staan.' Zei ik op serieuze toon. Ze rolde zich om en ging toen recht zitten. Ze staarde me aan gaapte onwillekeurig en zei toen:'Goed, ik kom eraan.'
'Bedankt' zuchtte ik. Elena deed er niet lang over om zich om te kleden. Toen ze uit haar kamer kwam zei ik:' ik heb een kop cornflakes voor je klaargezet, je lunch ligt op tafel ga jij al naar beneden, ik kom er zo aan.'
'Oké' zei ze en toen ging ze traag de trap af. Ik liep naar mijn kamer. Ik had nog 20 minuten de tijd voor Lizzy en haar moeder hier waren. Ik moest mijn laptop en camera nog inpakken. Mijn laptop was makkelijk te vinden en paste makkelijk in mijn rugzak. Mijn camera daarentegen, wie kon weten hoe moeilijk het was om een camera in een rugzak te proppen. Zonder dat hij geplet of gedeukt werd. Uiteindelijk lukte het me, maar ik had nog laat 5 minuten over. Ik stommelde de trap af en riep Elena. Ik had geen tijd meer voor de afwas. Dat zou mijn moeder moeten doen als ze thuiskwam. Ik nam haar kom cornflakes die half opgegeten was, zette die naast de mijne in de gootsteen. Gaf haar haar jas, nam mijn sleutels van het rekje af en trok haar toen mee de deur uit. Lizzy stond al op de stoep. Ik ging met haar mee en leverde haar toen af bij Lizzy's moeder. Ze glimlachte naar me toen ze mijn haast zag. 'Hallo Elena,' zei ze lief terwijl ze naar haar keek, ze keek op naar mij en zei toen op moederlijke toon:' laat me raden Emma, je hebt vergadering na school en bent waarschijnlijk te laat?'
Ik knikte en zei toen:'je kent me te goed.'
'Ga dan meid wij redden ons wel.'
'Bedankt.'glimlachte ik. Ik rende zowat naar mijn auto. Ik had nog 20 minuten voor mijn lessen begonnen. Ik stapte in en duwde het gaspedaal in.
JE LEEST
x, Em. Part of me
Altele'Heb je ooit het gevoel gehad dat je alles kan, dat niets je meer tegenhoud. Nou? Ik niet tot die ene dag...' Emma White is 17 woont in het stadje Mayerlane. Ze heeft een irritante kleine zus en een beste vriendin, kortom haar leven kan niet beter...