♡BAB 2♡

5.3K 89 2
                                    

Kring!kring!
Bunyi jam loceng memecah kedamaian rumah agam 2 tingkat itu.
"Ya allah dh lambat! "

Ujar Syed Al-Aniq sambil bergegas bangun lalu menuju ke bilik air tanpa sempat mencapai tuala.setelah selesai mandi kerbau barulah dia menyedari yang dia tidak membawa TUALA!

"Shit!mcm mane aq boleh lupa but for what aq nk risau sangat bukan ada sape pun dlm bilik ni.only me"
•••
Dia bergegas turun ke ruang bawah kerana dia tahu GUNUNG BERAPI bakal meletus sekejap sahaja lagi.apabila kakinya menjejak tangga yg terakhir..

"Abi!!!you are late!!where your promise last night?you promise to me you want breakfast with me!!but look at the clock is almost 8 p.m"

Ujar seorang kanak2 yg sudah lengkap berpakaian seragam dan bertocang 2 yang sudah mempamerkan muka asam keping.Aniq hanya mampu menayangkan sengihan seperti kerang busuk itu kepada permata hatinya itu.Aniq berjalan mendekati kanak2 itu lalu duduk melutut agar dapat menyamai ketinggian kanak2 itu.

"I am so sorry princess.Abi tak dengar bunyi jam loceng tadi.sorry princess"

Ujar Aniq dengan suara yang sedih bagi memancing perasaan simpati kanak2 itu tetapi usahanya gagal apabila kanak2 itu tidak menunjukkan sebarang reaksi.

Hati batu!!

"Okey2 abi janji nanti abi balik dari kerja Abi beli teddy bear and Abi masak sup ayam untuk Ecah ok??"

Mata Ecah mula membulatkan matanya menandakan dirinya begitu teruja mendengar RASUAH dari Aniq.

"Abi janji?abi nk beli teddy bear dengan masak sup ayam untuk Ecah malam ni?"

Tanya Ecah sambil menghulurkan jari kelingkinnya seperti gaya pinky promise kepada Aniq

"Abj janji"

Lalu mengaitkan jari kelingkinya dengan jari kelingkin anaknya

"Now you should go to school because Pak Ali was waitting for you"

Ujar Aniq kepada anaknya yang mengangukkan kepala berkali2 tanda memahami arahan Abinya lalu dicapai tangan Abinya dan cium sebelum berlari menuju ke arah kereta alphard yang bakal dipandu oleh Pak Ali.

"Sayang,anak kita dh besar..muka dia,hidung dia seperti you..I miss you so much sayang"

Detik hati Aniq sambil mengeluh lalu melangkah mendekati kereta Honda Civic miliknya lalu berlalu membelah jalan raya menuju ke syarikatnya
••••
P/s : sorry klu bosan..author x de idea¡_¡ and sorry klu english author salah..please keep vote my story muahhhh!!!
#356pp only:"(

SOULMATE MR.DUDA Where stories live. Discover now