ANIQ POV
Ting!Ting!Ting!
Bertalu -talu bunyi notification dari Iphone X milikku yang menandakan ada pesanan buat dirinya.
Mendengar sahaja bunyi yang hadir dari Iphone itu,aq terus mengagau tangan sebelah kananku diatas meja sisi katil yang berada pada sebelah kanan untuk mencapai benda alah itu.Setalah dicapai , aq menghidupkan telefon itu sambil meneyeh mata yang agak pedih kerana baru sahaja terjaga dari tidur yang panjang.Lock screen dibuka dan kelihatan beberapa keping chat yang dihantar oleh bapa saudaraku , Pak Su Aiman itu tekan.
+Pak Su ada berita gembira untuk kamu
+Pak Su dh settlekan hal persekolahan Ecah kat Terengganu.Pak Su pun dh jumpa babysitter untuk jaga Ecah sepanjang kamu kat tapak projek.
+Oh ya sebelum terlupa Pak Su pun dh sediakan rumah sewa untuk kamu.Kamu x payah risau psl bayaran rumah sewa tu.Pak Su dh settelkan lagipun kawasan rumah sewa tu dekat dgn rumah babysitter Ecah.
"Alhamdulikah"getus hatiku mengucap syukur yang tidak terhingga kepada Allah kerana telah memudahkan urusanku untuk ke Terengganu esok.
Telefonku off kembali lalu diletakkan ke tempat asalnya.Aq bangun dari pembaringan yang lama itu lalu memgemas katil bersaiz king yang kelihatan agak bersepah.Selesai mengemas katilku, langkah kakiku dibawa kearah pintu gelongsor yang menghubungkan bilikku dengan balkoni.Angin pagi berderu-deru masuk ke dalam ruang kamarku apabila pintu dibuka dan menampar lembut wajah kacakku..fuhh.Aq melabuhkan punggung ke atas salah satu kerusi set rotan yang ditempatkan oleh arwah isteriku semasa menyusun atur barang ketika pertama kali mendiami kediaman ini.
"Sayang i miss you so damn much..I need you here.Our sweety also need you."getus hatiku.
Terasa sebak dan sayu apabila mengenangkan anak tunggalnya itu tidak dapat menatap wajah insan yang melahirkanya apatah lagi merasa secebis kasih sayang darinya.Terasa diriku dibawa ke kenangan silam yang tidak mungkin aq lupakan buat selamanya.Kenangan yang menpunyai rasa 2 dalam 1.Gembira apabila dikurniakan seorang cahaya mata dan sedih apaabila kehilangan pemilik tulang rusuk buat selamanya.
■FLASHBACK■
Suasana diruang kecemasan Hospital Queen agak kecoh apabila ketibaan sepasang suami isteri dimana si isteri sudah mengalami pecahan air ketuban yang menandakan kandunganya sudah tiba untuk dilahirkan.
Kelihatan 3 orang jururawat yang memakai seragam biru laut dikenakan dengan tudung putih berlari ke arah ruang kecemasan sambil menolak sebuah katil sorong??(i x ingat benda tu orang panggil apa..sorry).Turut bersamanya seorang doktor wanita yang memakai kot doktor turut berlari menyaingi langkah jururawat itu.
Tiba sahaja di ruang kecemasan, doktor itu meminta suami wanita mengandung itu untuk mencempung tubuh si isteri yang berada diruang tempat duduk belakang kereta BMW ke atas katil sorong.Tanpa berlengah si suami pun mengangkat tubuh lemah si isteri yang dalam kesakitan itu dan diletakkan diatas katil sorong itu.Katil itu pun ditolak dengan selaju yang mungkin ke dewan bersalin.
Tiba sahaja di pintu masuk dewan bersalin,si suami diarahkan untuk tunggu seketika dan masuk apabila diarahkan oleh jururawat bersamanya tadi.Si suami akhirnya akur dengan arahan itu dan menggunakan kesempatan yang ada untuk menghubungi ahli keluarganya dan ahli keluarga si isteri untuk mengkhabarkan berita itu.Pintu dewan bedah terkuak dari dalam dan jururawat bersamanya tadi mengarahkan si suami masuk untuk memberi kata2 semangat kepada si isteri yang sedang menahan sakit untuk berjuang melahirkan keturunanya.
Si suami mula mendekati si isteri yang terbaring secara mengangkang diatas katil yang disediakan dengan riak wajah yang sedang menahan sakit yang amat teruk.
YOU ARE READING
SOULMATE MR.DUDA
RomanceSYED AL-ANIQ ceo kepada syarikat pembinaan TEGUH HOLDING SDN.BHD.Beliau seorang yang perfect..namun perfect itu cuma sekadar luaran..pada usia yg menjangkau 30 an beliau menggalas tanggungjawab sebagai ibu dan abi setelah kematian isterinya sewaktu...