♡BAB 4♡

3.2K 61 0
                                    

SIBUK..itulah suasana dalam bilik kerja yang didiami oleh Syed Al-Aniq sejak syarikat yang ditubuhkan oleh arwah daddynya telah di ambil alih oleh dirinya.Ruang kerja yang amat luas dengan gaya moden menjadi pilihan Syed Al-Aniq bagi menhias ruang kerjanya.Meja kerja yang diperbuat dari kayu import itu berukir cantik terletak dihujung bilik menghadap ke arah set sofa kulit yang berjenama yang diletakkan di tengah-tengah ruang bilik itu.Sebuah rak yang besar diletakkan di tepi pintu masuk bagi menempatkan fail2 syarikat.

Tok!Tok!Tok!

Bunyi ketukkan dipintu masuk menganggu fokus Syed Al-Aniq  yang menumpukan sepenuh perhatian ke arah proposal yang disiapkan oleh pengurus projek di syarikatnya.

"Masuk"laung Aniq memberi kebenaran untuk masuk ke biliknya.

Kelihatan Syikin,pembantu peribadinya yang sudah berkhidmat denganya dari zaman beliau bujang sehingga memiliki 2 orang cahaya mata hasil perkongsian hidup dengan suaminya seorang pegawai di Jabatan Kesihatan

"Ya ikin ada apa??"tanya Aniq kepada Syikin lalu tunduk kembali menghadap proposal yang tergendala tadi.

"Maaf tuan kerana menganggu.Tan Sri Yahya ada meninggalkan pesanan untuk tuan"ujar Syikin dengan penuh hormat kepada majikanya itu.

Mendengar nama bapa saudara belah daddynya disebut.Aniq mendongak kepala memandang Syikin sebagai tanda ingin Syikin meneruskan kata2nya tadi sambil menanggalkan kaca mata lalu diletakkan di sisi proposal.

"Tan Sri meminta tuan datang ke Bumi Hijau Holdings waktu lunch nanti"ujar Syikin panjang lebar

Pelik..itu yang dirasai oleh Aniq sekarang..Bapa saudaranya itu jarang meninggalkan pesan kepada PA nya lagipun beliau lebih gemar memberitahu dirinya sendiri melalui ws atau call.

"Ok"ujar Aniq lalu kembali mencapai cermin mata dan menghadap proposal itu tetapi perbuatannya itu tergendala seketika apabila melihat Syikin masih lagi dalam keadaan statik di hadapanya itu sambil tersengih2.Terangkat angkat kening Aniq melihat perilaku PA nya itu.

"Dh kenapa pulak Syikin ni tersengih2 tgk aq..kene sampuk ke apa??fuhh mintak simpang"detik hati Aniq.Meremang bulu tengkuk nya memikirkan yang kemungkinan besar Syikin disampuk oleh entiti yang satu itu.

"Ehemm..ya Syikin ada apa2 lagi??"ujar Aniq kepada PA nya itu sambil melemparkan senyuman maut.

Tersipu-sipu Syikin apabila bosnya menegur keterlajuanya itu.

"X ada apalah tuan cuma tuan nampak handsome lain macan harini..terpegun sy tgk tuan harini..hihi"ujar Syikin berterus terang. Sememangnya penampilan Syed Al-Aniq begitu memukau sesiapa sahaja yang memandangnya dengan blazer berwarna biru gelap dipadankan dengan kemeja putih dan tie berwarna biru gelap berjalur merah itu menambahkan lagi karisma yang ada pada Syed Al-Aniq.

Mendengar sahaja kata Syikin itu Aniq ketawa terbahak2..Hailah PA macam-macam hal.

"Iya??sy rase tiap2 hari sy handsome..awk je yg x perasan..ha ha"ujar Aniq kepada PA nya itu bersama sisa ketawa yang masih berbaki.Dia mengakui yang dirinya kelihatan terlebih handsome harini..Opss terpuji diri sendiri pulak..hihi

"Betul tuan..kalau sy belum berkahwin memang sy pinang tuan untuk diri sy sendiri...haha"ujar Syikin sambil ketawa.Bagi Syikin meskipun Syed Al-Aniq hampir memasukki umur 30 an tetapi beliau masih lagi segak dan bergaya orangnya.Dengan tubuh badan yang tegap dan sasa serta ketinggian yang diwarisi oleh daddy nya berketurunan Turki sememangnya menjadikan beliau seorang yang cukup digilai oleh para gadis diluar sana.Tambahan lagi beliau seorang duda anak 1 tapi itu bukan menjadi masalah para gadis yang terkejar-kejar beliau kerana apa yang menjadi target utama para gadis hanyalah harta Syed Al-Aniq yang melimpah ruah sehinggakan 7 keturunan belum tentu habis digunakan.

SOULMATE MR.DUDA Where stories live. Discover now