Even kleine kennismaking en waarschuwing:
Ik ben al bekend met schrijven (+500.000 op ander acc), maar ik ben niet perfect. Voel je vrij om feedback te geven. Dit mogen tips zijn of juist positieve feedback laten zien dat je het leuk vindt.
Dit boek bevat grof taalgebruik, geweld, seksuele scenes, zelfpijniging en depressies.
-
Zachte snikken verlaten zijn mond, het bloed sijpelt uit zijn neus en mond. Zijn gesmeek om te stoppen gaat onhoorbaar door. Hij heeft zijn armen om hemzelf heen geslagen als poging om hemzelf te beschermen.
Er groeit een nog bredere grijns op mijn lippen als ik naar de jongen kijk. Hij is bang en heeft pijn. Heel veel pijn. Zonder genade bal ik mijn vuist en geef hem een laatste stomp in zijn gezicht.
De laatste van vandaag.
''Jank baby.'' Mompel ik met een grijns en ik loop achter mijn vrienden aan naar de les. ''Wat eten we?'' Vraag ik als ik zie dat Tim zijn lunch heeft meegepakt. ''Oeh, we hebben geluk. Omeletjes!'' Grijnst hij tevreden en we lopen luidruchtig ons lokaal in. ''Jongens net op tijd. Ga zitten en pak jullie boeken. Bladzijde 37.'' Zegt mevrouw de Bruyn. Kutwijf is het. Ik kan net zo goed mijn boeken niet pakken. Het record staat op 30 minuten aanwezig in een les.
Uiteindelijk komt Michael met veel moeite het lokaal in. Zijn capuchon is over zijn hoofd getrokken. De docente zucht duidelijk geïrriteerd. ''Misschien kan je bijles klokkijken krijgen. Je bent altijd te laat.'' ''Sorry.'' Mompelt Michael onhoorbaar terwijl hij schichtig om zich heen zoekt voor een plekje. Wat een sukkel.
Tevreden eten Tim en ik de omeletjes op in de pauze en steken onze duimen op naar Michael als teken dat het lekker is. Beteuterd kijk hij naar beneden en draait zich om waarna hij wegloopt. ''Ga je vanmiddag naar je chick?'' Langzaam schud ik mijn hoofd. ''Nee, ze heeft het druk. Daarnaast heb ik vanavond zo een stom familiediner ding.'' Zucht ik en de jongens lachen. ''Wel kut man, normaal als iemand het druk heeft kan je elkaar nog wel zien. Maar voor jou is het een uur verder op.'' Zegt Jordy en ik knik langzaam. Alex woont inderdaad een uur hier vandaan.
''Oprecht is het een lekker ding, man. Ik heb het ervoor over.'' Tim grijnst breed en ik grijns ook. ''Ja, daarom juist.'' Lach ik met een kleine knipoog en ik voel mijn mobiel trillen waarna ik hem pak. Speaking of the devil. ''Wat een grijns. Toch wel naar haar toe?'' ''Ja, morgen.'' Grijns ik en Tim lacht luid.
-
''Die flikker zit bij de directeur.'' Zegt Yuri en ik frons. ''Michael?'' ''Ja!'' ''Als hij een woord zegt stom ik hem dood.'' Brom ik kwaad waarna ik geïrriteerd mijn armen over elkaar sla. ''Zeg chagrijn... Familiediner gister niet zo leuk?'' Tim komt lachend aangelopen. ''Nee, dat weet je toch. Michael is bij de directeur.'' Tim staat abrupt stil en haalt één wenkbrauw op. ''Meen je?'' ''Ja, ik zag hem binnenlopen.'' Yuri kijkt ons een voor een bloedserieus aan. We zijn echt fucked als hij ons verraad.
Zodra ik Michael zie zet ik hem met een simpele beweging klem tegen de muur. ''Wat heb je gezegd?'' Vraag ik kwaad en de angst schiet in zijn ogen. Zijn oog is donker en gezwollen van gister. De rode strepen van Tim zijn greep om zijn nek zitten er ook nog steeds. ''Nou?'' Vraag ik kwaad als hij paniekerig stil blijft.
''Niks.'' Stottert hij en ik haal mijn wenkbrauw op. ''Niks? Je gaat zeggen dat je naar de directeur bent gegaan om niks te zeggen?'' Mijn vuisten tintelen. Hij liegt. Hij liegt dat hij barst. Hij heeft ons keihard verraden. Ik weet het honderd procent zeker. Het kan niet anders. ''Echt waar. Hij probeerde het. Ik heb niks gezegd.'' Zijn stem begeeft het bijna van de angst en de tranen branden in zijn ogen. Ik voel zijn klamme handje naar mijn arm grijpen.
''Doe alsjeblieft niks.'' Hij stottert en trilt van de angst dat ik zijn wonden van gister opnieuw openhaal. Dat ik zijn oog nog blauwer maak dan de felblauwe ogen die hij al heeft van zichzelf. ''Ik geef je het voordeel van de twijfel. Als ik erachter kom dat je gelogen hebt ben je dubbel dood. Oké?'' Vraag ik en hij knikt benauwd. Met een duw laat ik hem gaan en loop naar de kleedkamers van gym.
Ik smijt mijn tas ergens neer en trap mijn schoenen uit. ''Heb je hem al gesproken?'' ''Hij zegt dat hij niks heeft gezegd.'' Voordat Jordy iets kan zeggen komt het fragiele mannetje de kleedkamers in. ''En ik heb gezegd dat hij eraan gaat als hij gelogen heeft.'' Zeg ik extra duidelijk waarna Michael kort opkijkt en ons angstig aankijkt.
''Ik vind dat gewoon oké hoor. Boeie.'' Zegt Tim en ik frons. ''Wat? Ben je zo verbaasd?'' Vraagt hij en ik knik. ''Ja, eigenlijk wel ja.'' Zeg ik en de hele klas kijkt ons geïnteresseerd aan. Op de een of andere manier kwamen we tijdens mentoruur op het onderwerp van seksuele geaardheid. Het was een interessante discussie. Die nog interessanter lijkt te worden. ''Je scheld altijd iedereen uit voor vieze homo, flikker en faggot. Alsof het iets slechts is... En nu beweer je dat het allemaal oké is...'' Tim kijkt me met toegeknepen ogen aan.
De gehele klas kijkt gespannen toe. Het lijkt wel alsof de helft zijn adem inhoudt. Ik snap het, het is al vaker gebeurd dat Tim en ik op de vuist gingen omdat we het niet eens waren.
Ik besloot om niet specifiek Michael erbij te betrekken. Het had gekund, maar hij doet het bij iedereen. Niet alleen bij Michael. Daarnaast wil ik niet voor Michael opkomen. Het is een sukkel.
''Dus?'' ''Dus je spreekt jezelf tegen. Je zegt dat je geen problemen hebt met lgbtq mensen, maar gebruikt het wel als scheldwoord. Wat indiceert dat je het een negatief iets vindt.'' ''Ga je nu ineens moeilijke woorden gooien om slim te lijken?'' ''Ga je nu mijn statement vermijden, omdat je geen goed tegen argument hebt?'' Ik trek mijn wenkbrauw op en Tim staat kwaad op waarna hij de klas verlaat.
''Klootzak.'' Mompelt hij binnensmonds en knalt de deur hard dicht. Een licht tevreden glimlach siert mijn lippen terwijl ik mijn aandacht vestig op de docent. Hier gaat nog een staartje aan komen. Maar dat is niet erg.
Boos krijg ik een set van de zijkant. ''Wat flik je nou, man?'' Vraagt Tim boos en ik draai me naar hem toe. ''Wat nou? Ik meen het echt. Dat jij te pussy bent om toe te geven! Je voelt je aangesproken, wat betekend dat ik gelijk hebt. Maar geen zorgen Timothy, je bent niet de enige. Iedereen doet het hier...'' Zeg ik geïrriteerd. Waarom de fuck is hij zo aangevallen om zie iets kleins. ''Dat betekent niet dat je me voor schut hoeft te zetten voor de hele klas!'' ''Het is maar net hoe erg je het jezelf aantrekt. Je hebt jezelf voor schut gezet, als je niet zo kwaad de klas uit was gerend... Je kan er ook gewoon geen fuck om geven. Niks aan de hand gast.'' Zeg ik en Tim rolt geïrriteerd zijn ogen en besluit zijn mond verder maar dicht te houden.
Braaf jochie.
Het wordt nog een lange dag op deze manier, maar we komen er uiteindelijk wel. Zo gaat het altijd.
Ik manoeuvreer me in een onhandige positie om bij Stijn op zijn blaadje te kijken. Net op tijd keer ik terug naar mijn blaadje om het antwoord op te schrijven zonder dat de docent het door heeft. Afkijken is nog een flinke kust, al zeg ik het zelf. Ik krabbel wat onzinnige dingen op het papier. Al die vragen met 'wat vind je van dit' en 'wat vind je van dat', ga toch weg. Als of jij daar wat aan hebt aan wat ík vind. Nee, heb je niet.
De docent houdt me plots heel erg in de gaten en het werkt me op mijn zenuwen. Ik doe alsof ik diep nadenk en krabbel hier en daar wat op papier. Ik ben zo klaar met deze school.
Ik wil hier weg. Ik ga hier weg.
JE LEEST
Problematic Gay | Dutch
RomanceDaniel beter bekend als Dani is een flinke pestkop. Zelf vind hij dat hij een goede reden heeft waarom hij pest, maar zoals iedereen weet: er is geen goede reden om te pesten. Nooit niet. Waarschuwing: Taalgebruik, geweld, seksueel getinte scenes, d...