''Ga je vanavond mee?'' Ik schud mijn hoofd stilletjes. ''Nee.'' ''Wat is er man? Sinds je die goeie cijfers haalde voor geschiedenis ben je down man...'' Tim kijkt me vragend aan en ik zucht. ''Er is niks. Ik ga vanavond naar Alex.'' Ik friemel met mijn vingers en zucht diep.
''Nou misschien klaar je daar een beetje van op, man.'' ''Gewoon even een dipje. Laat me.'' Mompel ik geïrriteerd. ''Ah joh, zodra hij die dikke tieten van Alex ziet is hij weer oké. Geen zorgen.'' Boos rol ik mijn ogen en sta op. Klootzakken. Die gasten hebben echt geen gevoel.
Ik heb mezelf door de dag heen moeten trekken. Ik ben uitgeput en heb gewoon iemand nodig ofzo. ''Hey schatje, gaat het wel goed? Je ziet er moe uit.'' Bezorgd streelt mijn moeder mijn wang. ''Lange dag.'' Met een diepe zucht loop ik naar boven om mijn spullen te pakken. Ondertussen bel ik Alex en zet het op luidspreker.
''Hey Daantje. Alles oké?'' ''Ik ben kapot? Hoe laat ben je thuis?'' Zuchtend raap ik wat kleding bij elkaar. ''Ik ben al thuis. Ik mocht wat eerder weg van werk. Je bent welkom. Moet ik je ophalen van het station of ga je met je vaders auto?'' Een kleine glimlach spreidt over mijn lippen en ik luister geconcentreerd naar Alex' stem. ''Daantje?'' ''Sorry. Ik kom met de trein. Ik red het wel.'' Ik rits mijn tas dicht en pak mijn telefoon op. ''Dan zie ik je zo, schatje.'' ''Tot zo, Al.'' Tevreden hang ik op en gooi mijn tas over mijn schouder.
''Ik moet mijn trein halen.'' ''Dag lieverd, doe haar de groeten.'' ''Zal ik doen, mam.'' Zeg ik en ik pak snel mijn fiets om naar het station te fietsen. Als ik snel fiets redt ik de trein van 36 nog dan ben ik sneller bij Alex. Alex weet dat ik niet lekker in mijn vel zit op het moment. Alex weet dat ik even wat aandacht nodig heb.
-
Ik wil de voordeur sluiten, maar de deur knalt al dicht en in een soepele beweging sta ik tegen de muur gedrukt. Twee zachte lippen landen op de mijne en al snel zitten we verwikkeld in een ruwe maar toch een liefdevolle kus.
Tevreden wikkel ik mijn armen om zijn nek als we de kus onderbreken om elkaar even aan te kijken.
Alex zijn handen liggen los op mijn heupen. ''Hey.'' ''Wat een welkom.'' Een klein lachje siert mijn lippen.
''Natuurlijk.'' Grijnst hij en ik druk een kleine kus op zijn lippen.
''Hoe was je reis?'' ''Prima, bijna mijn stop gemist.'' Dommig kijk ik in Alex zijn kastanjebruine ogen.
''Je ziet er moe uit. Ga lekker zitten, pizza's zitten in de oven.'' ''Dankjewel.'' Ik steel nog een laatste kusje voordat Alex me laat gaan zodat ik lekker kan nestelen op de bank.
Al snel komt Alex aan met de pizza's en komt hij bij me op de bank zitten. Alex houdt zijn arm open en met een glimlach ga ik tegen hem aan zitten waarna hij de pizza op zijn schoot zet. Alex zoekt een film op en ik eet tevreden van de pizza.
Ik leg mijn hoofd op Alex zijn schoot en kijk omhoog naar zijn gezicht. ''Je krijgt de groetjes van mijn ouders.'' Zeg ik zacht en Alex glimlacht. ''Wat lief. Doe ze de groetjes terug.'' Zegt hij en ik knik. ''Gaat het wel goed met je?'' Alex zijn bezorgde ogen kijken me aan. ''Gewoon niet helemaal lekker in mijn vel ofzo.'' Zeg ik zacht en ik neem Alex zijn gezicht in me op.
Zijn zwarte haar hangt warrig naar beneden van waarschijnlijk het douchen. Zijn kastanjebruine ogen die me bezorgt aan kijken. Hij heeft kleine schattige wimpertjes. Een mooie neus met een klein gaatje erin, gevuld met een blauw diamantje. Zijn zachtroze kleine lippen die me zo ruw kunnen kussen, maar zo fijn. Zijn kaaklijn is perfect. Hij heeft wat kleine sproetjes rond zijn neus en een paar kleine moedervlekjes op zijn gezicht.
Eentje boven zijn rechterwenkbrauw net iets boven de plek waar zijn wenkbrauw naar beneden loopt. Eentje op het puntje van zijn rechteroor. Eentje op zijn kaaklijn dicht bij zijn kin. En de laatste vlak onder zijn lip, aan de linkerkant. Een kleintje.
''Daantje...'' Ik schrik op van mijn analyse van Alex zijn gezicht. Ik kan het nooit laten om gewoon naar zijn perfecte hoofdje te staren en alles in me op te nemen.
''Sorry, wat?'' Alex glimlacht klein en drukt een kus op mijn hoofd.
''Ik zei dat ik me zorgen om je maak.'' ''Waarom?'' Lichtelijk verward kijk ik hem aan. ''Omdat ik aan je merk dat je wat afwezig bent, je gedraagt je gek de laatste tijd. Je kan best niet lekker in je vel zitten, maar ik haat het dat ik geen zicht op je hebt. Je woont een uur verder op. Ik kan niet zomaar komen als je me nodig hebt. Jij kan ook niet zomaar hierheen. Ik wil je gewoon in de gaten kunnen houden.'' Alex spreekt alles voorzichtig uit. Twijfelend, licht twijfelend. Misschien zal ik boos op hem worden.
Ik denk na over zijn woorden en schud licht mijn hoofd. ''Ik ben achttien, Alex. Ik red me wel. Echt waar.'' Een klein glimlachje siert zijn mooie gezicht. ''Weet ik wel, maar toch vind ik het fijn om bij je te zijn. Ik weet dat je dat soms nodig hebt.'' Alex is nog steeds niet gerustgesteld. ''Ik beloof dat ik het zal zeggen als ik je nodig heb. Oké?'' ''Wel echt doen.'' ''Beloofd.'' Alex glimlacht breed en kust me zacht.
''Gaan we in bed?'' ''Eerst even douchen.'' Alex knikt en toch blijf ik liggen. Alex schiet hard in de lach. ''Kom op. Opstaan luiaard.'' ''Ben ik niet.'' ''Als je gedoucht hebt kan je lekker luieren in bed.'' ''Daar heb je zeker een punt.'' Het komt er mompelend uit en ik slaak bijna een verraste gil als Alex me optilt.
Vermoeid sta ik stil in de douche. Te lui om mezelf eigenlijk te wassen. Het water wast me wel. Ik hoor wat geluiden en ineens slaan twee armen van achter om me heen. ''Dat dacht ik al.'' Mompelt Alex waarna ik mijn hoofd naar achter leun, tegen Alex zijn borst. ''Ben je zo moe?'' ''Lui.'' Verbeter ik hem zacht en een kleine grinnik verlaat zijn mond.
Uiteindelijk heb ik toch nog mezelf gewassen en wandel ik in mijn onderbroek de slaapkamer in. Alex ligt al in bed en is bezig op zijn telefoon. Alex kijkt op en een glimlach verschijnt op zijn gezicht. ''Kom.'' Hij legt direct zijn mobiel weg en slaat de dekens voor me open. Tevreden kruip ik in bed en vervolgens trekt Alex me dicht tegen hem aan. Een heel weekend voor ons tweeën. Wat heerlijk.
Al snel nestel ik mijn hoofd tegen zijn borst en val vredig in slaap.
JE LEEST
Problematic Gay | Dutch
RomanceDaniel beter bekend als Dani is een flinke pestkop. Zelf vind hij dat hij een goede reden heeft waarom hij pest, maar zoals iedereen weet: er is geen goede reden om te pesten. Nooit niet. Waarschuwing: Taalgebruik, geweld, seksueel getinte scenes, d...