23

77 8 0
                                    

Tevreden laat ik mezelf op mijn bank vallen. De zomervakantie is in het zicht. Deze week zijn de examens en ik ben oprecht goed voorbereid. Met hulp van Michael uiteraard. Ook heb ik nu mijn eigen flatje en alles is gelukkig op tijd ingericht zodat ik me volledig op mijn examens kan storten. Het is wennen om volledig zelfstandig te zijn, maar het is fijn. Mijn koelkast hangt vol met briefjes met dingen die ik moet doen of niet mag vergeten, maar goed.

Ik hoor de voordeur dichtvallen en niet veel later komt Michael tevoorschijn. ''Hey, hoe ging het?'' Vraagt hij met een glimlach en ik knik. ''Ik denk wel goed, bij jou?'' ''Ja, ging wel.'' Zeg ik en Michael komt naast me op de bank vallen. ''Ik ben wel echt moe hoor.'' Mompel ik en Michael knikt. ''Ik merk het aan je. Nog heel even volhouden.'' Zegt Michael die een hand door mijn haar haalt.

''Heb je al boodschappen gedaan?'' ''Nee, moet ik nog doen. Ik bestel wel wat.'' Zeg ik zacht en Michael schudt afkeurend zijn hoofd. ''Nee, nee, kost weer extra geld en is ongezond. Je hebt al drie dagen pizza en patat op. Kom, we gaan boodschappen doen.'' Geïrriteerd kijk ik Michael aan terwijl hij vastberaden op staat. ''Nee.'' Zeg ik eigenwijs en Michael haalt zijn wenkbrauw op. ''Oké, dan ga ik alleen, maar je weet wat er dan gebeurt als ik voor jou boodschappen moet doen.'' Zegt Michael waarschuwend en ik grom.

Vorige keer ging Michael boodschappen voor me doen en toen kwam hij expres thuis met dingen die ik niet lekker vond of helemaal niks lekkers zoals een koekje ofzo. Maar weggooien was zonde dus heb ik die week in mijn eentje vies eten zitten eten.

''Oké.'' Mompel ik en ik sta op van de bank. Michael pakt met een tevreden glimlach zijn jas. ''Niet zo tevreden kijken, lul.'' Zeg ik en ik gris mijn jas van de kapstok. ''Ik heb een lul, ik bén geen lul.'' Knipoogt Michael die mijn sleutels aangeeft zodat ik ze niet vergeet.

Ik rol mijn ogen en loop voor hem uit naar de trap. ''Aw je bent toch niet boos op me, toch?'' Michael pakt mijn arm beet terwijl ik de trap af loop. ''Wat?'' ''Je bent toch niet boos? Ik wil niet dat je doodgaat van de honger. Of dat je 100 kilo aankomt door alle pizza's.'' Zegt Michael en ik zucht. ''Ik ben gewoon chagrijnig. Ik heb geen zin in boodschappen, maar ik heb ook geen zin in nog een week goor eten.'' Mopper ik en ik pak de fiets.

''Daantje... Kom eens.'' Zegt Michael en hij komt naast mij en mijn fiets staan waarna hij mijn hoofd vastpakt. ''Het komt wel goed. Je komt er wel. Je hebt knetterhard je best gedaan, meer dan dat kan je niet doen.'' Zegt Michael waarna ik een diepe zucht slaak. ''Ik weet het. Ik ben gewoon klaar hier. Klaar met deze school en klaar met de mensen. Ik wil door. Ik wil achter me laten wat ik gedaan heb en wat er gebeurd is, maar het lukt me niet.'' Zeg ik zuchtend en Michael kijkt me medelijdend aan.

''Waarom lukt het niet? Omdat je nog in die omgeving rondhangt?'' ''Ja, denk ik. En ik voel me nog schuldiger als ik met jou ben... Ik...'' Een diepe zucht verlaat mijn mond en ik stap op de fiets. ''Laat maar. Ik ga wel alleen.'' Mompel ik en ik fiets weg van Michael. Ik hoor hem nog mijn naam roepen, maar ik negeer het volledig.

-

Zuchtend loop ik de gymzaal uit en plots word ik tegen de muur gedrukt, twee handen liggen op mijn wangen waarna twee lippen op de mijne gedrukt worden. ''Ik hou van jou.'' Fluistert Michael tegen mijn lippen en ik kijk hem met volle verbazing aan. ''Mikey... Ik...'' We hebben elkaar niet gesproken sinds ik gister van heb weg ben gefietst. Ik was wat later en was blij dat ik dus niet Michael onder ogen hoef te zien. Michael was ook eerder klaar met het examen en hoopte ik dus dat hij al weg zou zijn.

''Daan, ik wil niet dat je je schuldig voelt. We zijn oké. Ik heb jou allang vergeven. We gaan allebei ons diploma halen en dan gaan we weg van deze mensen hier. We gaan er samen voor. Ik hou van jou, Dani.'' Zegt Michael zacht. Ik kijk Michael compleet van slag aan. Wat is dit voor liefdesverklaring? Wat bedoelt hij met we gaan er samen voor?

''Ik ook van jou.'' Het komt er bijna onhoorbaar uit, maar blijkbaar hard genoeg voor Michael. Zijn mooie volle lippen krullen op in een glimlach, zijn hoofd rust tegen de mijne. ''Dani, we gaan er samen voor, oké? Beloofd. Wees de mijne, alsjeblieft.'' Zegt Michael zacht en ik zweer, Michael ziet er zo aantrekkelijk uit dat ik ter plaatse zijn kleding van zijn lichaam wil scheuren.

''Ja, beloofd.'' Zeg ik zacht terwijl ik haast in trance ben door zijn ogen. Zijn lustige blik die me doorboord. ''Ja? Wil je de mijne zijn?'' ''Ja.'' Glimlach ik en hij kust me zacht. We schrikken beide op van de gymzaaldeur die opengaat. ''We gaan.'' Michael drukt een kus op mijn voorhoofd waarna hij me meeneemt naar buiten. ''Kan je fietsen of ben je te erg in trance?'' ''Nee, lukt wel.'' Ik bloos licht en haal mijn fiets van het slot. ''We moeten nog even snel naar de winkel.'' Zeg ik en Michael knikt.

Ik stap achter Michael aan naar binnen en draai me naar Michael die de deur dicht doet. ''Sinds wanneer heb jij eigenlijk mijn huissleutel?'' Vraag ik verward. ''Eh...'' Michael kijkt me schuldig aan en word rood. Een grijns groeit op mijn lippen. 

''Gestolen?'' 

''Ik was hier zo veel... Ik dacht dat ik makkelijker voor jou?'' Probeert Michael en ik druk lachend een kus op zijn lippen.

Wat fijn dat ik eindelijk eindeloos kusjes kan stelen.

''Eet je bij mij?'' Vraag ik met mijn armen om Michael geslagen. ''Tuurlijk eet ik bij jou, ik eet meer bij jou dan thuis.'' Grijnst Michael en ik lach zacht. ''We moeten wel koken.'' Lach ik en Michael rolt zijn ogen. Michael en ik kunnen beiden niet koken, maar samen leren koken lijdt tot heel veel chaos, afhaaleten en ervaringen. Net zoals zingen, beide kunnen we het niet, maar samen over de muziek heen schreeuwen vinden we geweldig.

''Wat gaan we koken?'' ''Moeten we even uitzoeken.'' Lach ik zacht en ik neem hem mee naar de keuken. ''Niet weer biefstuk. Dat rook ik twee dagen later nog.'' Merk ik op en Michael lacht hard. ''Kipsaté?'' Vraagt Michael en ik denk na. ''Ja, is goed.'' Zeg ik en Michael kust mijn wang en loopt weg.

Michael gaat op de bank zitten en ik slaak een zucht. ''Ik moet nog even een wasje draaien. Ik kom zo.'' Michael kijkt op en knikt. ''Is goed.'' Ik loop naar de slaapkamer en pak de wasmand. Snel flikker ik alles in de wasmachine en kijk naar mijn hoop niet opgevouwen wel schone kleding berg. Ik háát wassen. Ik til de berg op en loop door de kamer naar de slaapkamer. 

''Ik neem aan dat dat nog opgevouwen moet worden?'' Vraagt Michael en ik denk na terwijl ik mijn hoofd achter de berg verschuil. ''Ja...'' Mompel ik niet erg overtuigend en ik hoor Michael hard lachen. ''Nee dus.'' Zegt hij lachend en ik flikker alle kleding in de kast.

''Jawel... Ga ik zo doen.'' Zeg ik terwijl ik terug loop en Michael fronst. ''Echt waar?'' ''Ja.'' Zeg ik en Michael kijkt me onderzoekend aan. ''Mooi zo.'' Zegt hij en met een grijns kijkt hij naar de tv. ''Je moet je moeder nog appen dat je hier eet.'' ''Heb ik al gedaan.'' Zegt Michael en ik zucht.

Ik klim bij Michael op de bank en ga comfortabel zitten. ''Ik heb deze serie gevonden. Gaan we die kijken?'' ''Ja, zet maar aan.'' Merk ik op en Michael zet het enthousiast aan. Tevreden laat ik mezelf tegen Michael aan vallen en concentreer me op de tv. Heerlijk momentje. 

Problematic Gay | DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu