Michael knikt goedkeurend en rolt mijn mouw weer omlaag. ''Hoe voel je je?'' Michael kijkt me doordringend aan en ik lach sukkelig. ''Dom.'' ''Omdat?'' Ik haal mijn schouders op en sullig kijk ik naar mijn handen die op mijn schoot liggen.
''Vertel.'' Ik kijk weer op naar Michael.
''We zijn zo omgewisseld. Qua gedrag.'' Mompel ik en Michael denkt even na.
''Vind je dat erg?'' ''Nee, helemaal niet.'' Zeg ik en Michael fronst.
''Ik voel een maar?'' Vraagt Michael en ik schud mijn hoofd. ''Dat is meer door mij.'' ''Dani vertel.'' Ik slaak opnieuw een diepe zucht.
''Ik ben mezelf bij jou. Ik ben eigenlijk gewoon een pussy. Maar weet je... Zo kent helemaal niemand mij.'' Michael glimlacht naar me en knikt kort dat hij mijn probleem snapt.
''Ten eerste, je bent geen pussy. Je bent iemand met gevoel, net zoals ieder ander persoon. Ten tweede, ik heb al eerder gezegd: gevoel staat je goed, Dani. En ik ben vast niet de enige die dat vindt. Je vrienden zijn met je mee veranderd. Jullie worden langzaam jullie echte persoonlijkheden. Volgens mij brengt dat jullie allemaal zo veel rust, maar spreken jullie dat niet uit. Ten derde, je examens zijn bijna. Je ziet de meeste personen hier op school toch niet meer. Echte Dani zal dan andere mensen ontmoeten die de echte Dani leren kennen. Fuck wat mensen nu van je denken.'' Ik denk na over wat Michael allemaal zegt.
''Je hebt gelijk.'' Zeg ik zacht en Michael glimlacht. ''Weet ik. De les begint over vijf minuten. Ga je mee?'' Ik knik en spring van de wasbak af. Net op tijd glippen we de les in en flikker ik bijna naast mijn stoel.
''Als ik een zwangerschapstest voor je moet kopen moet je het zeggen.'' Grijnst Jordy en ik rol mijn ogen. ''Stop met doen alsof ik een hoer ben. Michael en ik hebben niks samen en doen dus ook niks samen.'' Merk ik op en de docent kijkt me geïrriteerd aan. ''Ik hou mijn mond al.'' Mompel ik met een diepe zucht.
''Was een grapje.'' Zegt Yuri die me port waardoor ik en pijnlijke kreet uit laat. ''Oh shit bro. Sorry ik was het vergeten.'' Zegt Yuri verontschuldigend die was vergeten dat mijn buik bont en blauw is. Klootzak.
''Dani zou je mijn les willen verlaten? Eerst kom je bijna te laat, dan stoor je en nu schreeuw je door mijn les.'' Zegt de docent en boos pak ik mijn spullen bij elkaar. ''Trut.'' Mompel ik en ik hoor de docent nog boos naar me schreeuwen waarna ik de deur hard dicht sla. Ik ben klaar met deze school. Examens zijn over twee maanden. Ik ga ze halen. Kosten wat het kost.
''Tussen uur?'' Ik flikker bijna van mijn stoel af en laat mijn boek op de grond vallen. ''Sorry.'' Lacht John luid die blijkbaar net een broodje heeft gehaald bij de kantine. ''Jezus...'' Mompel ik en ik raap mijn boek op.
''Nee, eruit gestuurd.'' Mompel ik en John fronst.
''Het ging toch net zo goed?'' ''Ja, maar als Tim zijn elleboog in mijn blauwe maag steekt dan doet dat pijn. Nou dat vond mevrouw de docent niet fijn.'' Zeg ik en John fronst.
''Waarom is je buik blauw?'' Ik kijk geschrokken op en besef me dan wat ik zei. ''Ik... Een klein akkefietje. Niks ergs.'' ''Zeker?'' Vraagt John en ik knik. ''Wanneer is het gebeurd?'' ''Gister.'' Zeg ik zacht en John denkt na.
''Dus het was op school?'' ''Hoezo?'' ''Na school ben je thuisgekomen en hebt niks meer gedaan.'' Zegt John en ik zucht. ''Ja, maar het is opgelost.'' ''Echt? Is het erg?'' ''Valt mee.'' Mompel ik en John knikt. ''Laat eens zien.''
''Wat? Maar...'' John kijkt me hoopvol aan en ik frons even. Ik ga er toch niet onderuit komen. Ik kijk even rond en trek dan voorzichtig mijn shirt een beetje omhoog.
''Valt mee? Het is bont en blauw! Wie was het?'' ''John we hebben het opgelost, echt.'' Zeg ik zacht en ik laat lichtelijk beschaamd mijn shirt weer naar beneden vallen.
''Als dit nog eens gebeur-'' ''Gebeurd niet. Michael en ik hebben daar zeker voor gezorgd.'' Ik pak mijn boek weer en zucht. ''Oké. Ik ga even eten. Tot vanmiddag.'' Ik knik en John loopt naar de lerarenkamer.
Het ritueel van bijna van de stoel vallen en mijn boek laten vallen herhaalt zich als ik een hand op mijn schouder voel. ''Sorry, gaat het?'' Vraagt Chase lachend als ik hem geïrriteerd aankijk.
''Ja.'' Mompel ik en ik ruim mijn boek op. ''Was je zo leuk aan het lezen?'' Vraagt Tim die naast me neer valt. ''Wiskunde theorieën.'' Zeg ik en hij knikt. ''Je gaat goed met wiskunde he.'' ''Ja, als je het snapt is het best leuk.'' Zeg ik en Tim fronst. ''Wanneer ga je me bijles geven dan?'' ''Zeg maar.'' Zeg ik serieus en Tim grijnst. ''Daar hou ik je aan.''
Dankbaar pak ik het biertje aan en geef Tim in ruil daarvoor een sigaret. ''Dankje.'' Tim steelt mijn aansteker en steekt de sigaret aan. ''Weet je wie ik net zag?'' ''Nou?'' ''Michael en Stefan.'' Grijnst Tim en mijn ogen vallen haast uit mijn oogkassen. ''Wat!?'' Roep ik uit en hij fronst. ''Sinds wanneer is dat zó een groot probleem?'' Fronst Tim en ik rol mijn ogen. ''Na het wc-akkefietje had ik gehoopt dat Michael op zijn minst aan mijn kant stond.'' ''Welk wc-akkefietje?'' Vraagt hij verward. ''Oh...'' Mompel ik dom en Tim fronst.
''Dani.'' Tim pakt mijn arm vast en ik zucht. ''Stefan en ik hadden een... Opstootje. Die dag daarna nog eens. Michael en ik hebben hem helemaal neer gerost. Yuri en Chase hebben het gezien. Maar Michael zei nog dat hij Stefan ging doodmaken.'' Leg ik kort uit en Tim fronst.
''Meen je?'' ''Ja, maar het is oké.'' Zeg ik en ik maak mijn peuk uit met mijn voet. ''Ga op hem af.'' Ik knik en loop snel naar binnen. Dat word nog een zoektocht.
Ik voel een hand op mijn arm en kijk om. Michael. Dus ik heb een half uur gezocht en hij pikt me er zo uit? ''Jij hier?'' Grijnst hij over de muziek heen en ik kijk hem geïrriteerd aan. ''Ja!'' Zeg ik en ik sleur hem naar een minder luidruchtige plek. ''Is er iets?'' Vraagt Michael die mijn boze blik opmerkt.
''Ja wat de fuck! Laatst zeg je ik ben klaar met Stefan. Ik ga Stefan dood maken. En nu hoor ik van Tim dat je even staat te chillen met Stefan. Wat de fuck!? Je loopt spelletjes te spelen en daar hou ik niet van. Of je kiest die viezerik of je kiest mij. Ik ben het zat met jou dat je me zo loopt te bespelen. Ben je echt vergeten wat die klootzak gedaan heeft!?'' Ik schreeuw haast van woede en de grijns op Michael zijn gezicht irriteert me mateloos. Ik wil het er vanaf rammen.
''Haal die kut grijns van je kop, klootzak!''
Michael pakt mijn hoofd vast en ik wil hem een duw geven. Hij moet van me afblijven. ''Daantje, Stefan is weg. Helemaal weg. Hij kwam naar mij toe. Ik heb hem helemaal verrot gescholden en het was dat ik er niet uit gegooid wilde worden, anders had ik hem gebeukt. Dani denk je echt dat ik zo een waardeloze smeerlap kies boven iemand die mijn tijd en vriendschap oprecht waard is?''
Wat? Ik ben in de war.
''Oh.'' Mompel ik in de war. Ik ben zojuist tegen Michael tekeergegaan voor helemaal niks.
''Sorry.'' Mompel ik en ik kijk dom naar mijn handen. Ik heb niet eens zin meer om te zuipen.
''Het is niet erg. Ik snap het. Drankje doen?'' Even dacht ik dat hij me ging zoenen. Uiteindelijk knik ik langzaam en lopen we samen naar de bar.
Ik heb eigenlijk echt geen zin meer.
JE LEEST
Problematic Gay | Dutch
RomanceDaniel beter bekend als Dani is een flinke pestkop. Zelf vind hij dat hij een goede reden heeft waarom hij pest, maar zoals iedereen weet: er is geen goede reden om te pesten. Nooit niet. Waarschuwing: Taalgebruik, geweld, seksueel getinte scenes, d...