In stilte kijk ik over het water van het meertje. Ik ben hier nog nooit geweest. ''Niemand heeft ook maar iets proberen te doen sinds het gebeuren.'' Ik voel Michael zijn ogen op mij richten.
''Goed hé?'' Vraag ik en ik kijk hem aan. ''Ja, maar...'' Michael kijkt naar zijn handen en schud zijn hoofd. Het is nu drie weken terug, niemand heeft Michael ook nog maar met een vinger aangeraakt.
Alhoewel ik het niet kon laten om Stefan uit te schelden. Ik mag hem niet. Michael helpt mij met school, dat betekent dat Stefan niet al Michael zijn tijd in beslag mag nemen.
''Maar wat? Is er toch iets?'' Vraag ik en Michael schudt zijn hoofd. ''Ik... Nee.'' ''Mikey...'' Michael bijt zijn lip en kijkt me aan. Hij twijfelt. Hij weet toch dat ik hem alleen help?
''Ik hielp jou, omdat jij mij pestte. Jij hielp mij om ervan af te komen, maar... Betekend dat dat we niet meer met elkaar omgaan?'' Michael wendt zijn blik af en even ben ik verward door zijn vraag.
''Waarom zou dat zo zijn? Als je nog met me om wilt gaan, prima?'' Vraag ik verward en Michael knikt. ''Oh.'' Mompelt hij en ik frons. ''Of wil je dat juist niet?''
''Jawel.'' Michael zijn antwoord was razendsnel.
''Nou, dan is er toch niks?'' Vraag ik en Michael schudt zijn hoofd. ''Nee, sorry.'' Ik lach zacht en Michael fronst.
''Je was bang dat je me moest gaan missen!'' Zeg ik met een grijns en Michael schudt met rode wangen zijn hoofd. ''Nee echt niet!"
''Jawel! Je wilt me niet missen! Aw Mikey wat lief!'' Lach ik en Michael probeert boos te kijken en zijn wangen te verbergen. ''Jawel!'' Lach ik en ik val om in het gras waar Michael al lag.
''Nee.'' Zegt Michael en hij kijkt me aan. ''Nou, ik wilde zeggen, ik ga je uitleg missen. Maar laat maar. Ik zal jou ook niet missen.'' Zeg ik en Michael zijn lach valt van zijn gezicht af en maakt plaats voor teleurstelling. Aw.
''Nee, zo bedo-'' Ik onderbreek Michael door een kus op zijn lippen te geven. Hij wil meegaan, maar ik trek al snel terug. Shit.
Paniekzoenen is niet goed voor me.
''Sorry.''
Hij wilde meegaan in mijn paniekzoen.
''Nee... Is niet erg.'' Mompelt Michael en beide kijken we ongemakkelijk om ons heen. ''Ik moet gaan.'' Michael staat op en ik volg. ''Ja, ik ook.'' We rapen haastig onze spullen bij elkaar en lopen naar onze fietsen waarna we beide onze eigen weg gaan. Oh wat kut.
Stefan is van hem. Hugo een soort van van mij.
-
Hugo slaakt een kleine kreun. Wat hebben wij toch met risicovolle plekken? Ik haat het eigenlijk, maar toch ook niet. ''Daan...'' Ik zuig op zijn nekvel en ik voel het kippenvel over zijn lichaam verspreiden. Uiteindelijk besluit ik toch niks te doen. Het is de pauze en we zijn in de kleedkamers, maar eerste klassers komen altijd in de pauzes vroeg naar de kleedkamer toe.
''We moeten gaan...'' Mompel ik tegen Hugo zijn nek aan. ''Ah nee, Dani...'' Gromt Hugo zacht en ik slaak een zucht. ''De eerste klassers hebben zo gym... Die zijn altijd vroeg.'' Ik plaats nog wat kleine kusjes in zijn nek en op zijn kaak. ''Je vraagt er om... Heel snel, Daan...'' ''Hug-'' ''Alsjeblieft.'' Zeurt Hugo en ik slaak een diepe zucht. ''Echt heel snel.'' ''Dat lukt je.'' Fluistert Hugo en ik druk een kus op zijn lippen.
Ik leg een hand op Hugo zijn mond en hij legt zijn eigen hand daar weer bovenop. Ik zei toch dat de eerste klassers vroeg waren. Aan Hugo zijn ademhaling te merken komt hij bijna waardoor ik snel een doekje pak om het op te vangen. Hugo laat een kleine gesmoorde kreun terwijl hij klaarkomt.
We sneaken ongezien uit de wc in de kleedkamer en vanuit daar uit de kleedkamers naar de hal. Hugo zijn wangen zijn nog rood en opgelucht komen we weer in het hoofdgebouw van de school. ''Sukkel.'' Mompel ik en ik sla een gang in zonder dat Hugo het door heeft.
''Jezus waar was jij?'' Tim kijkt me lachend aan en ik grijns. ''Even er tussen uit.'' Zeg ik zacht en Tim fronst. ''Niet weer gepijpt in de leraren wc's?'' ''Nee, de wc's in de jongens kleedkamer.'' Zeg ik en Tim rolt zijn ogen. ''En maar zeggen dat jullie niks hebben. Jullie pijpen elkaar continu.'' Merkt Tim op en ik lach zacht.
''Hoef je geen relatie voor te hebben.'' ''Dan ben je gewoon een hoertje, mijn vriend.'' Tim slaat lachend zijn arm om mijn schouder en ik lach luid. ''Goedkope hoer dan wel.'' Knipoog ik. ''Maar ik heb je zien bekken met Michael. Dus ik denk dat je moet kiezen, maatje.'' Zegt Jordy en iedereen kijkt verbaasd op.
''Michael? Sinds wanneer valt hij op jongens?'' Chase kijkt me verbaasd aan en ik haal mijn schouders op. ''Altijd al. Dat heeft hij mij verteld. Hij dacht dat jullie hem daarom altijd flikker noemde.'' Leg ik luchtig uit.
''Ik dacht dat Michael alleen je privé docent is. Of heb je daarom staan schreeuwen naar Stefan? Beetje jaloers omdat je niet kan kiezen tussen Hugo en Michael, mhh?'' Tim grijnst en ik rol mijn ogen.
''Nee, zo ben ik niet. Ik haat Hugo anyway.'' ''Dus je zuigt zijn pik voor de lo-'' ''Tim hou je bek.'' Onderbreek ik hem en hij schiet hard in de lach.
''Aww Daantje is jaloers op Michael maar zit vast met Hugo. Haal een camera dit moet de rest van het land op tv kunnen volgen. Amusement tot de ma-'' Geïrriteerd met een rood hoofd val ik Tim vriendschappelijk aan die lachend omvalt.
Tim kan haast niet stoppen met lachen waardoor ik uiteindelijk ook moet lachen. ''Hou toch op man.'' Lach ik zacht en Tim kijkt me lachend aan. ''Sorry, ik zal je sletjes bestaan wel met rust laten. Neuk maar wat in de rondte. Succes, schatje van me.'' Grijnst Tim en ik rol mijn ogen en we staan op.
''Klootzak. Mensen willen mij ten minste, jij bent helemaal alleen, heilige maagd Maria ben jij.'' Tim kijkt me met grote ogen aan. ''Niet waar!'' ''Wel! Ik weet het!'' Tim schudt zijn hoof. ''Echt niet!" ''Wel!'' ''Ik heb gewoon Sandy gen-'' ''Sandy is lesbisch. Tenzij dat is ómdat jij haar geneukt hebt.'' Tim geeft me lachend een stomp en we lopen de les in.
JE LEEST
Problematic Gay | Dutch
RomanceDaniel beter bekend als Dani is een flinke pestkop. Zelf vind hij dat hij een goede reden heeft waarom hij pest, maar zoals iedereen weet: er is geen goede reden om te pesten. Nooit niet. Waarschuwing: Taalgebruik, geweld, seksueel getinte scenes, d...