02

132 8 0
                                    

''Lieverd, wil je de vuilniszak even weggooien?'' ''Ja, mama.'' Ik pak de vuilniszak op en loop naar de bak om het weg te gooien. ''Oh en lieverd, wil je vanmiddag ook het konijnenhok nog even schoonmaken?'' ''Mama ik wil vanmiddag op tijd naar Alex. Anders ben ik weer zo laat daar.'' Zeg ik met een zucht. ''Dan ben je maar snel met schoonmaken. Alex wacht wel even.'' Zegt ze en ik zucht onhoorbaar. ''Oké, mama. Ik zal het hok schoonmaken.'' Zucht ik en ik pak een appel uit de schaal.

''Tot vanmiddag, schatje. Succes op school. Ik heb je broodje hier trouwens nog.'' Zegt ze en ze geeft mijn broodje aan waarna ze mijn wang kust. ''Mam...'' Ik rol met een kleine glimlach mijn ogen en stop het eten in mijn rugtas. ''Dag mam.'' ''Dag lieverd.'' Zegt ze blij en we zwaaien naar elkaar waarna ik wegfiets.

Als ik voorbij Michael zijn fiets loop steek ik simpel het Zwitserse zakmes in zijn band. Het is een soort routine. Bijna iedere week. Puur voor de lol ofzo. ''Hey maatje!'' Zegt Yuri en ik loop op hem af. ''Hoe was je feest gister?'' ''Ja top, man! Beetje brak maar ja...'' Grijnst hij en ik knik lachend. Hij had gister een feest. Op een doordeweekse dag. Meestal ga ik ook wel, maar omdat ik vanavond naar Alex ga leek me dat geen sterk plan.

''Daniel Rivera?'' Ik kijk gestoord op als ik mijn naam hoor. Daniel? Serieus? ''Zou je mee naar de directeur willen komen?'' Vraagt de jongen en ik trek mijn wenkbrauw op. Michael gaat dood. Mors en morsdood. ''Oh shit man. Ik haal hem neer...'' Mompelt Tim en langzaam sta ik op. Ik werp een woeste blik op Michael die even verbaasd als ik lijkt. Hij doet als of. Hij heeft me verraden. Wat een klootzak.

''Dani... Ga zitten.'' Zegt meneer Hendriks en ik knik kort en ga zitten. ''Ik maak me zorgen over je...'' ''Waarom?'' De verbaasdheid is in mijn stem te horen. ''Je cijfers zijn niet al te best, je bent al een keer blijven zitten. We willen uiteraard wel dat je je examens haalt. Het is nu nog het begin van het jaar dus genoeg tijd om alles op te halen. Ik geef je even de tijd om alles zelf te regelen, maar als ik zie dat het je niet lukt zal ik hulp voor je regelen. Ik wil je ook nu al hulp geven hoor.'' Hendriks zit achterover gezakt in zijn stoel.

Ik slaak een onopvallende dankbare zucht. Die klootzak heeft zijn smoel gehouden. ''Nee, dankjewel. Ik kijk het wel even aan. Ik ga mijn best doen. U hoeft zich geen zorgen te maken.'' Een kleine glimlach verschijnt op zijn gezicht en hij knikt. ''Ik hoop het maar.'' Zegt hij en ik sta op.

Zodra ik bijna uit het kantoor ben roept hij nog. ''Oh en Rivera... Hou je gedeisd ja? Je staat slecht, je gedraagt je als een kleuter en we hebben binnenkort weer een etentje.'' Zegt Hendriks en ik slaak een diepe zucht. ''Gedeisd met wat?'' ''Michael. Hij heeft niks gezegd, maar denk niet dat iedereen zo blind is. Daarnaast weet ik je geheimpje over Alex ook. Dus beter zorg je voor je cijfers en doe je rustig met Michael.'' Zegt hij en ik kijk hem geschrokken aan.

''Wat!?'' Vraag ik geschrokken en een grijns siert zijn gezicht. Wat een lul. Boos trek ik de deur weer dicht en ga met mijn armen over elkaar geslagen tegen over hem staan. ''Je lult!'' ''Dani, ik lul niet. Dat weet je toch? Je bent mijn favoriete neefje, maar we moeten elkaar even een handje helpen. Jouw slechte cijfers halen mijn school naar beneden. Dus zolang jij zorgt dat dat op orde is, zorg ik ervoor dat jouw ouders niks weten.'' Zegt hij en mijn mond zakt open.

''Dat is chantage!'' ''En voor je eigen bestwil!'' Zegt hij en ik rol mijn ogen geïrriteerd. ''Whatever.'' Zeg ik boos en ik stamp het kantoor uit. Ik plof weer naast Yuri neer in krijg een vuile blik van de docente, omdat ik met veel kabaal de klas in kwam. ''Heeft hij ons verlult?'' Ik kijk kort naar Michael en schud dan mijn hoofd. ''Nee, heeft hij niet, maar we moeten wel oppassen.'' Zeg ik en Yuri fronst. ''Kijk hem nou... Denk je echt dat dat niet opvalt?'' Vraag ik en Yuri haalt zijn schouders op.

Lachend komt Jordy naar me toe gelopen terwijl ik verveeld voor me uit kijk. Ik werd eruit gestuurd bij geschiedenis dus heb lekker even niks kunnen doen. ''Je zit bij Michael.'' Lacht hij en ik kijk verward op. ''Wat?'' ''We moeten een opdracht maken. Michael bleef over en jij was eruit dus hebben ze jullie bij elkaar gezet.'' Zegt hij en ik haal mijn wenkbrauwen op. ''Wat een stelletje klootzakken zijn jullie. Jullie hadden er ook een stokje voor kunnen steken.'' Zeg ik geïrriteerd.

''Het project begint pas over twee weken dus je hebt nog tijd om ervan af te komen, misschien.'' Zegt Tim en ik rol mijn ogen. ''Jullie zijn gewoon klootzakken.'' Zuchtend sta ik op en pak mijn tas. ''Laatste les.'' Mompel ik en we lopen naar boven. ''Wie hebben we?'' ''De Bruyn.'' Een luide gefrustreerde zucht verlaat mijn mond. ''Hey maat, als je eruit wordt gestuurd ben je wel eerder uit.'' Knipoogt Yuri en met een klein lachje lopen we het lokaal in.

Ik gooi mijn kluis dicht en wandel naar mijn fiets. Ik ben inderdaad eerder uit. Ik moet me eigenlijk nog melden aan het eind van de les, maar de Bruyn weet dat ik de nooit doe. Zuchtend fiets ik naar huis en besef me dat ik heb konijnenhok nog moet schoonmaken voordat ik naar Alex ga.

''Hey Snoes en Flappy'' Ik doe het deurtje van het hok open en de twee grote Vlaamse Reuzen komen enthousiast op mijn schoot geklommen. ''Hebben jullie te weinig knuffels gehad? Sorry.'' Zeg ik en ik aai ze tevreden. Flappy kruipt tegen me aan en ik kijk naar het hok. Het is inderdaad wel echt een verschoning toe ja.

Snel maak ik het hok schoon en aan daarna nog even met Snoes. ''Hey lieverd, hoe was school?'' Ik voel een kus op mijn hoofd en kijk op. ''Hey, ja was wel oké.'' Mijn moeder knikt en loopt weer naar binnen. Uiteindelijk stop ik Snoes terug in zijn kooi en klop mijn kleding af.

Op naar Alex. 











Problematic Gay | DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu