💉
"Sakit tak?""Mestilah sakit, tangan awak tu macam penukul tau. Naik berbirat lengan saya jadinya. Sakit sangat" Seokjin merengek, Rina menjadi serba salah, dia tarik lengan Seokjin buatkan lelaki itu berdiri dihadapannya.
"Mian.."
"It's okay" jawab Seokjin. Dia menggosok lengannya sebelum mengeluh kecil. Wajah Rina yang sedang menunduk tu dipandang.
"Rina.."
"Hem?" Gadis itu mendongak, mereka berpandangan antara satu sama lain sebelum akhirnya Seokjin sendiri yang melarikan pandangannya dahulu. Gelora di hatinya cuba ditahan. Rina hanya memandangnya hairan. Tak tahulah kenapa dengan Seokjin ni.
"Kenapa?"
"A- awak nak tak ikut saya balik rumah?" Soal Seokjin dengan nada suara yang sedikit bergetar. Suasana menjadi hening seketika sebelum Rina menjawabnya dengan deheman.
"Maksudnya saya dah boleh keluarlah ni?"
"Lebih kurang macam tulah" jawab Seokjin, melihatkan wajah gembira Rina buatkan hatinya ikut melonjak bahagia. Bibirnya secara semula jadi mengukir senyum.
"Nak! Nak!"
"Tapi janji jangan nakal tau? Kalau tak, saya tak keluarkan awak dari hospital buat selama- lamanya.."
"Kejamnya Dr. Kim! Rina tak nak!" Rina menggeleng kecil. Seokjin ketawa, dia usap rambut hitam Rina perlahan.
"Bila boleh Rina keluar? Esok ke? Minggu depan?" Soal Rina dengan teruja.
"Hari ni"
"Hari ni? Cepatnya!" Dahi Rina berkerut tidak percaya. Seokjin hanya mampu tersenyum, dia sanggup buat apa saja untuk Rina asal gadis itu tidak pergi jauh darinya.
"Rina.. kemas barang dulu eah? Saya akan discharge awak sekejap lagi-"
"Tapi.. Rina nak tinggal dengan siapa keluar nanti? Rina tak.. tak kenal sesiapa kecuali doktor. Rina nak jumpa kawan Rina, tapi Rina tak ingat langsung. Doktor kenal keluarga atau kawan Rina?" Tanya Rina dengan bibir yang sedikit muncung. Seokjin hanya mendiamkan diri seraya menyentuh tapak tangan gadis itu perlahan.
"Tak.. saya tak tahu"
"Hem.. tetiba saya rasa curious" kata Rina seraya menggosok dagunya. Seokjin mengemam bibir, dia turun dari katil pesakit lalu menyentuh perlahan
"Dahlah, tak payahlah fikirkan. Sekarang awak kemas barang awak, saya akan discharge awak sekejap lagi." Soekjin menyentuh tapak tangan Rina lalu mengusapnya perlahan.
"Okay!"
...
"Jaga diri baik- baik, Rina. Kalau ada rasa apa- apa, cepat- cepat datang jumpa saya, ya?" Dr. Song hye kyo mengutarakan pendapatnya sebelum menarik Rina kedalam pelukan. Rina hanya membalas pelukan doktor wanita tersebut walaupun dalam keadaan bingung.
"Err okay, Doktor song.." jawab Rina perlahan. Doktor Hye kyo meleraikan pelukan bila Seokjin melangkah masuk kedalam wad pesakit Rina. Beg bimbit gadis itu dia ambil lalu angkat ke bahu.
"Dah siap?" Soal Seokjin. Rina mengangguk perlahan, Doktor Hye kyo menepuk bahu Seokjin.
"Ingat apa yang saya kata, jangan asyik nak ikutkan ego awak je, Seokjin" bisik Doktor Hye kyo perlahan. Seokjin mengangguk perlahan.
"Jaga dia baik- baik, kalau saya dengar perkara tak elok berlaku. Siap awak saya kerjakan!" Bisik Doktor Hye kyo lagi. Seokjin hanya tersengih mendengarnya. Sekali lagi dia mengangguk.
"Saya pergi dulu, Doktor Song.." kata Rina lalu tundukkan badan.
"Nae" jawab Doktor wanita tersebut. Seokjin dan Rina beriringan keluar dari wad dan menuju ke tempat letak kereta milik lelaki tersebut. Seokjin membuka bonet kereta lalu memasukkan beg kedalam bonet tersebut.
"Doktor kim.."
"Em?"
"Saya.. akan tinggal dengan siapa bila keluar dari hospital ni nanti?"
"Dengan sayalah" jawab Seokjin selamba. Lelaki itu tergelak kecil bila melihat reaksi Rina yang seakan terenjat elektrik tu.
"Mwo? Ke- kenaps tinggal dengana awak?"
"Sebab awak milik saya-"
"Awak cakap awak dah kahwin?" Soal Rina dengan dahi yang berkerut. Seokjin bukakan pintu kereta untuk gadis itu.
"Memang saya dah kahwin pun.." jawab Seokjin lalu menolak perlahan tubuh Rina masuk kedalam kereta. Bertambah kerutan didahi gadis itu.
"Isteri awak tak marah?"
"Buat apa nak marah? Saya bukannya bawa madu untuk dia kan?" Kata Seokjin seraya mengenyitkan matanya pada Rina. Pintu kereta ditutup.
"Kejap. Doktor kim!"
"No excuse sayang, we going home now" seokjin menghidupkan enjin kereta sebelum kereta honda civicnya meluncur keluar dari tempat letak kereta meninggalkan bangunan hospital yang gah berdiri.
.
.
😤💞💕
YOU ARE READING
[C] ASTRAEA | 진 ✓
Fanfiction[OLD TITLE: MY DOCTOR] Semua orang berhak untuk mendapat peluang kedua, dan bila diberi peluang, tolonglah jangan disia- siakan. Kim Seokjin, kesibukan dalam kerja buatkan dirinya mengabaikan tanggungjawab sebagai suami kepada isterinya, Bae Rina. G...