tiga puluh

3K 357 287
                                    

5 tahun kemudian ...

Tangan aku ralit mengemas semua fail-fail yang sudah berselerak di atas meja kerja aku. Semuanya kerana aku terlalu sibuk kebelakangan ini untuk menguruskan hal syarikat mama.

Iya, aku bekerja di bawah syarikat mama sebagai naib pengerusi syarikat ini. Segala yang berkaitan dengan syarikat ini harus diurus oleh aku dengan baik.

Mama terlalu sibuk menguruskan syarikat di San Fransisco jadi kerana itu lah dia melantik aku sebagai naib pengerusi syarikat dia di Korea ini.

Nak mengharapkan Yoongi, dia sudah pun menjadi pemuzik di Korea. Katanya dia mempunyai bakat dan minat yang mendalam terhadap muzik.

Papa agak kecewa kerana tiada seorang pun daripada kami yang ingin menjadi peguam HAHA.

" Cik Jang, mesyuarat dah nak bermula " Tegur setiausaha aku di sebalik pintu pejabat milik aku. Aku pandang dia sekilas lalu mengangguk.

Aku segera mengambil fail-fail yang akan digunakan nanti semasa mesyuarat lalu bergerak ke bilik mesyuarat bersama setiausaha aku, Kim Adriana.

Dia kacukan Korea Malaysia. Orangnya pun cantik tapi semestinya aku cantik lagi hahahah k dah.

" Adriana, syarikat yang nak collab dengan kita untuk pakaian musim bunga nanti dah sampai ke? Kalau boleh saya tak nak tangguhkan mesyuarat semata-mata nak tunggu dia orang sampai "

Hari ini merupakan mesyuarat pertama aku bersama syarikat yang akan bekerjasama dengan syarikat kami untuk fesyen musim bunga nanti. Jadi aku tak nak ada penangguhan berlaku. Aku seorang yang menepati masa, bukan macam kaum melayu dekah Malaysia.

Kim Adriana mengangguk kepalanya.

" Wakil dari TH'S Company baru je sampai dalam lima minit tadi. Hensem gila wakil dia, cik! Sampai saya pun rasa nak mintak number dia hehe " Kim Adriana tersengih kegatalan. Aku cuma menggelengkan saja kepala melihat tingkah laku setiausaha aku yang seorang ini. Biasalah, baru lepasan kolej. Itu yang bercinta monyet semacam.

" Awak jangan nak macam macam. Kita nak kerja dengan diaorang, bukan nak cari jodoh " Pesan aku sebelum menolak pintu bilik mesyuarat dan melangkah masuk ke dalam diikuti oleh Kim Adriana.

Sebaik sahaja aku melangkah masuk, aku terus menunduk hormat kepada semua yang hadir untuk mesyuarat hari ini. Malas hendak melihat satu-satu wajah mereka, aku terus menghayunkan kaki ke arah tempat duduk aku dan melabuhkan punggung di atas kerusi.

Aku mencapai fail yang mengandungi nama-nama wakil daripada syarikat TH's Company. Satu persatu nama mereka aku menilik sampai lah mata aku terberhenti pada satu nama ini.

Iaitu nama ketua wakil mereka.

Kim Taehyung , TH's Company.

" Eh?! " Aku mengerutkan dahi. Lalu aku mendongak memandang depan.

Dan disitu lah dia. Kim Taehyung yang sedang duduk bertentangan dengan aku dan kini dia memandang aku dengan senyuman nakal yang menghiasi wajahnya.

Aku terus melarikan pandangan. Weh, ketahian apakah ini?

Selepas lima tahun aku tidak berjumpa dengannya dan sekarang kami bertemu di sini? You must me kidding me.

Jadah betul bila jantung aku berdegup lain macam. Aku cuba mengabaikan ketahian ini dengan mengambil nafas.

" Boleh kita mulakan mesyuarat? " Tanya aku. Sebaik sahaja semua orang bersetuju untuk memulakan mesyuarat, lampu bilik ini dipadam dan hanya cahaya daripada projecter sahaja yang menerangi bilik ini.

[ DIBUKUKAN ] He Never Know •  Kim Taehyung Where stories live. Discover now