27

2.2K 403 45
                                    

helo nak cakap. tak lama lagi nak raya hihi

 tak lama lagi nak raya hihi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-----

Jungkook berdecit perlahan. Mindanya masih lagi bermain dengan suara-suara Yoongi yang menceritakan sesuatu yang dia tidak jangka.



"Maksud kau? P-pasal mesej tu ke?"

"Bukan setakat tu je. Sekarang ni, Minju dah berpindah di SNU ni. And wait, kau tak dapat ke video yang tersebar meluas dekat media sekolah pasal dia selamatkan Hayeon dari dibuli?"



Perasaan dia kini bercampur baur. Marah, sedih, kecewa dan serba salah bergaul menjadi satu perasaan celaru.

Sesekali hatinya memarahi Hayeon yang bertindak merahsiakan pasal pembulian yang dia terima.

Sesekali hatinya menangis sebab diserang satu perasaan serba salah.

Dia mengusutkan rambutnya sebelum dia mengambil keputusan untuk masuk ke dalam makmal ICT itu dan cuba berlagak tenang.

Namun, sebaik sahaja dia membuka tombol pintu, nyaris sahaja dia terlanggar dengan seorang gadis yang ingin keluar dari makmal tersebut.

Wajah gadis itu tidak kelihatan. Jadi, jungkook tidak mengetahui siapa dirinya.

"Maaf. Aku tak perasan--" lidah milik Jungkook tiba-tiba terkaku apabila wajah gadis itu tiba-tiba dinaikkan.

Wajah yang membuatkan hidupnya dihimpit rasa bersalah. Rasa bersalah yang amat.

"K-kim Minju?"

Damn. Semua kata-kata Yoongi tadi, memang benar.

Dia sememangnya sudah kembali.

Gadis itu hanya tersenyum manis ke arahnya sebelum kakinya mula melangkah pergi.

Jungkook menghantar pemergian Minju melalui matanya. Dia menggigit bawah bibirnya.

Secara tidak sengaja, kenangan manis dan pahit bersama gadis itu mula menerjah akal memoirnya.

"Yah, Jungkook-ssi! Lambatnya kau!" pekikan dari Jaehyun mematikan lamunan Jungkook.

Dia terus menoleh ke arah Jaehyun dan hanya tersenyum pendek apabila matanya terserempak dengan Hayeon.

Jungkook cuba untuk berlagak tenang dan mula melangkah masuk. Beg sandang berisi laptopnya diletakkan di atas meja berhampiran dengan mesin pemancar.

"Korang bincang sampai mana je?" soalnya sambil mengeluarkan laptopnya.

"Kitorang ingat nak buat drama lah. Tapi tak tahulah kau setuju ke tidak." jawab Jaehyun. Dia menghulurkan sekeping kertas yang telah dicatatkan apa yang telah dibincangkan sebentar tadi.

"Drama pasal apa?"

"Drama ala ala beauty and the beast. Tapi kita tukar, handsome and the shrek lah baru gempak sikit." Jelas Jaehyun, teruja.

✔️silent couple . jjkWhere stories live. Discover now