bello. rindu ff ni tak? ❤❤❤
HAPPY 13K VIEWS AND 4K VOTES❤❤❤❤
--------
"Aku dah agak, kau mesti ada dekat sini." suara garau itu mematikan lamunan pendek aku.
Aku memandang ke arahnya dan tersenyum pendek. Nampak terlalu cliche ke kalau aku cakap yang aku sekarang ini berada di atas bumbung rumah keluarga aku?
Taehyung melangkah menghampir aku dan mula melabuhkan punggungnya disebelah aku. Dia menyeluk tangannya ke dalam poket hoodienya.
"Terima kasih sebab datang," ujar aku sambil melihat ke arah pemandangan waktu senja.
"Kau okay?"
"Entahlah Tae. Aku rasa aku ni terlalu cengeng sebab hati aku ni mudah betul terasa. Dengan benda kecil je kot." aku berdecit perlahan sambil bermain dengan jari-jemari aku.
"Jungkook buat apa sampai kau rasa macam tu?"
Aku memandangnya sekilas sebelum mengeluh perlahan.
"Kau mesti tahu. Tahun ni kelab musik yang akan buat drama tahunan. Jadi, tadi ada pemilihan watak. Jungkook jadi hero dan untuk heroin, Jungkook kena pilih sama ada aku ataupun.. Minju. At last, Jungkook pilih.. Minju." hujung kata aku kedengaran sedikit sayu.
Hati aku masih terasa dengan perbuatan remeh Jungkook itu.
Taehyung ketawa perlahan.
"Jadi, sebab itu kau rasa sedih dan panggil aku?"
"T-tak. B-bukan maksud aku nak gunakan kau bila aku sedih je. a-aku--"
"Tak apalah, Hay. Aku faham. Kita memang layak berkawan je. Lagipun, apa guna aku jadi silent knight kau kalau aku tak ada bila kau susahkan?" Senyuman dari Taehyung buatkan aku senyum dengan perasaan serba salah.
Serba salah sebab buatkan Taehyung seperti itu. Aku hanya cari dia bila aku ada masalah atau bersedih dengan Jungkook aje.
Aku mengerling ke arah Taehyung yang sedang menatap pemandangan waktu senja ini.
Aku mengeluh perlahan dan mengalihkan pandangan aku ke arah langit kejinggaan itu.
"Minju.... tak sangka aku akan dengar lagi nama gadis itu setelah sekian lamanya gadis itu menghilang."
YOU ARE READING
✔️silent couple . jjk
Fanfic[2019] BOOK #1 (What if we...) "prince charming or silent knight?" start : 27/3/2019 end : 25/7/2019 [HIGH RANKING] #1 in fanfiction #1 in Jungkook #5 in btsff copyright ©️ baeknob 2019