19

2.7K 426 113
                                    

Tolong-- aku tak boleh berhenti dari terus update cerita ini------

Tolong-- aku tak boleh berhenti dari terus update cerita ini------

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-----

Pagi yang damai ini hanya dimeriahkan dengan bunyi penyepit berlaga dengan mangkuk keluli tahan lasak dan bunyi kunyahan makanan.

Semua yang berada dimeja makan diam membisu. Semua sibuk melayan perasaan sendiri. Dan semua kelihatan seperti bad mood.

Keadaan ini jadi sebegini kerana ketiadaan nenek Jeon yang sudah berangkat pergi ke kebun miliknya.

Jungkook mula membetulkan kotak suaranya dengan berdehem perlahan. Aku mula mengerling ke arah Jungkook yang duduk disebelah aku.

"Hay, lepas sarapan ni, aku bawa kau pergi jalan-jalan. Aku tahu mesti kau bosan duduk rumahkan?" kata lelaki itu tanpa memandang aku.

"Hm" itu sahaja yang aku balas. sumpah mood aku masih barai bila diingatkan kembali tentang gambar yang agak--- menyakitkan hati.

"Aku ikut kau orang." kata-kata dari Kim Taehyung membuatkan kami serentak memandang ke arahnya.

"Strictly no!"

"Boleh."

serentak aku dan Jungkook memberi jawapan yang berbeza. Taehyung tersenyum ke arah aku.

"Yah, Hayeon-ah!" Jungkook kelihatan tidak berpuas hati dengan jawapan aku.

"Tak salahkan Taehyung ikut kita? Lagipun, lagi best kalau dia ikut kita."

Jungkook mengetap bibir, geram. Dia merengus kasar sebelum menyumbat telur gulung yang dipotong kecil kedalam mulutnya. Tanda protes.

----

"Hayeon, kau naik basikal sekali dengan aku. Dan kau Tae, kau bawa sendiri basikal tu,"

"Taknak. Aku tak ada mood nak naik basikal sekali dengan kau." kata aku, dingin.

Aku mula duduk di seat belakang kerusi itu dan mula menggengam erat hoodie milik Taehyung.

Taehyung memandang aku dan Jungkook silih berganti sebelum dia tersenyum dengan senyuman yang sukar untuk aku tafsir.

"Pegang aku kuat-kuat, my princess! Lets get it!"

Taehyung memulakan kayuhannya.

"Yah! Tunggu aku!" Jungkook menjerit kegeraman lalu mula mengayuh dengan laju untuk mengejar aku dan Taehyung.

Maaf, Jungkook.

Aku terpaksa layan kau dingin. Ini semua sebab hati aku masih sakit dan terkesan dengan sebab kenapa kau nak sangat rahsiakan hubungan kita.

Maaf.

-----

"Nah," Jungkook menghulurkan aku sebotol air mineral dan aku menyambutnya tanpa sebarang bicara.

Jungkook mengambil tempat disebelah aku.

Sekarang ini hanya ada aku dan Jungkook sahaja. Taehyung tiada disini disebabkan dia tiba-tiba sakit perut dan terpaksa ke tandas.

Kami sebenarnya sekarang berada disebuah kedai serbaneka dihadapan sebuah pantai.

Angin yang bertiup sepoi-sepoi bahasa sedikit sebanyak membuatkan hati aku sedikit tenang.

"kau tengah marahkan aku ke?" soal Jungkook.

"Tak," tak dari perempuan bermakna ye. Kau sepatutnya sudah faham semua itu, Jungkook.

"Tipu. Kau, kalau marahkan aku.. bagitahulah kenapa. Ni tak, tiba-tiba sahaja kau dingin dengan aku. Sedangkan semalam, kita tidak ada bergaduh pun." pandai pun. Ingat tak.

"Entah. Mungkin aku dah penat kot diperbodohkan oleh kau." kata aku selamba lalu mencicip air mineral tersebut.

"Apa kau cakap ni? Aku tak fahamlah. Bila pula aku memperbodohkan kau, sayang?" apabila Jungkook mula meraih tangan aku, aku terlebih dahulu melarikan tangan aku. Dan mula berdiri.

"Stop touching me and calling me as your sayang. Aku jijik." aku merenung tajam ke arahnya. Mata aku sudah mula berair dan hidung aku sudah mula terasa pedih.

"Hayeon-aa..." Jungkook seakan termati akal. Dia kelihatan seperti tidak faham apa yang aku katakan.

"Dahlah, Kook. Aku penat. Aku penat nak tanggung perasaan ini sorang-sorang. Cinta yang selamani aku ingat indah rupanya palsu semata-mata,"

"Apa kau cakapkan ni, Hayeon? Cinta aku pada kau bukannya cinta palsu! Kenapa kau tiba-tiba sangsi dengan cinta yang kita bina?"

"Entah. Mungkin hati aku tak boleh terima sebab sebenar kenapa kau nak sangat rahsiakan hubungan kita." kata-kata sebentar tadi membuatkan Jungkook berubah wajah.

"Shit. Don't tell me yang kim fucking taehyung tu sudah beritahu kau pasal Minju? Ah fuck it! Sayang, i can explai--"

"Oh jadi perempuan yang berpelukan dengan kau dalam gambar tu, rupanya nama dia, Minju. Dan disebabkan dialah kau nak sangat rahsiakam hubungan kita sebab kau takut dia tahu? Macam tu?"

Jungkook kelihatan seakan termati kata. Dia seakan tidak menyangka yang aku akan berkata tentang gambar tersebut.

"S-sayang. K-kau dah salah faham ni. kau--" belum sempat Jungkook meneruskan bicaranya, aku terlebih dahulu mencantasnya.

"Thank you, for everything, Jungkook. Terima kasih berikan aku cinta palsu kau itu." dan selepas itu, aku berjalan meninggalkan Jungkook.

Laungan nama aku, aku abaikan.

Air mata yang bertakung sudah jatuh berderai.

tak sangka, cerita cinta yang idamkan berakhir dengan kesakitan.

"Yah, Jung Hayeon, kau kenapa menangis ni?" satu suara yang amat aku kenal itu membuatkan aku berhenti melangkah.

Aku menoleh ke arahnya. Taehyung memandang aku dengan keliru. Aku mengetap bibir.

Benarlah kata orang,

Don't wait for your prince charming. Because, He's too lazy to leave his castle.

But wait for your knight in shining armor. Because he always here for you and he'll fight his way towards you.

Dalam hal ini, Jungkook memainkan watak sebagai prince charming tersebut dan Taehyunglah yang memainkan watak sebagai Knight tersebut.

Aku mengetap bibir.

"T-tae.. b-bawak aku balik. b-bawak aku balik ke Seoul. Now!"

--------

TBC

HUATDHSHDJSKKXKSKDKDK

HUATDHSHDJSKKXKSKDKDK

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
✔️silent couple . jjkWhere stories live. Discover now