8

348 5 0
                                    

Luna.

Ik zit in de les als ik uit het niets een volgverzoek krijg van Connor. Ik kijk er even naar en accepteer hem dan twijfelend. Ook volg ik hem terug. Daarna focuss ik me maar weer op de uitleg.

Aan het einde van de les was ik best afwezig. Ik zat over van die domme dingen na te denken en kon me niet meer focussen. Buiten staat Katie op me te wachten.

Terwijl ik naar haar toe loop pak ik mijn telefoon er weer bij. Ik heb een bericht van Connor.

12:38

Zullen we anders onze nummer uit wisselen? Ik wil liever niet via hier praten

Twijfelend antwoord ik.

13:14

Prima

Ik stuur mijn nummer naar hem en kom dan aan bij Katie. 'Laten we gaan lunchen!' Zegt ze vrolijk. Ik knik en zo gaan we naar ons favoriete lunch plekje. We gaan zitten bij een van de hoektafels en kunnen meteen bestellen.

We kletsen wat over domme dingen en het valt stil als Nick, Chase en Connor uit het niets bij ons komen zitten.

'Wat? Mogen we niet mee kletsen?' Vraagt Nick alsof hij verbaasd is. Connor zegt echter niets en we zitten het domme geklets van Nick en Chase aan te horen.

'Connor, je bent aardig stil,' zegt Chase dan. Hij haalt zijn schouders op en zucht. 'Jullie halen de woorden uit mijn mond,' zegt hij met een zwakke glimlach. Nick slaat zacht op de tafel.

'Het was hartstikke gezellig, maar wij gaan maar weer! Toedeloe.' En zo gaan ze weer met zijn drieën weg. Ik pak mijn telefoon tevoorschijn en ga naar de chat van Connor en mij.

13:39

Alles oké?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom ik het aan hem vraag. Maar laten we zeggen dat hij zich zonet raar gedroeg. 'Dus er is vanavond weer een feestje, ga je mee?' Vraagt Katie. Ze haalt me ook meteen uit mijn gedachten.

'Het is woensdag?' Ze haalt haar schouders op. 'Kom gewoon mee. Je hoeft niet perse veel te drinken en je kunt altijd nog op tijd weg gaan.'

Ik zucht. 'Oké prima. Zo lang we ons samen gaan klaarmaken.' 'Deal,' zegt ze glimlachend.

En al gauw staan we voor mijn kast een jurk voor me uit te kiezen. Deze keer ga ik voor een niet strakke jurk. Nou het is strak tot en met mijn heupen en dan is het gewoon los. Het is een zwarte jurk, dus ik zal niet zo erg opvallen tussen de menigte.

We hebben ons gehaast, want we zouden over een half uur gaan en binnen het half uur zijn we zelfs bij het huis aan gekomen. Ik stap uit de auto en kijk naar het huis.

'Uhm Katie?' Vraag ik terwijl ik naar het huis kijk. 'Ja?' 'Waarom heb je me niet verteld dat het feest in Connor zijn huis was?' Ze fronst en haalt haar schouders op. 'Ik dacht dat ik dat wel had gedaan. Had dat dan iets uitgemaakt?' Ik schud mijn hoofd. Dat het in zijn huis is boeit mij niet. Dat hij niet heeft gereageerd op mijn appje dat boeit me wat meer.

Eigenlijk wil ik niet dat het me boeit, maar dat doet het wel. Dus dat is ook weer een fijne situatie.

Katie haakt bij me in en we lopen samen het huis in. We drinken beiden wat en gaan maar weer dansen.

'Ik zie de jongen van vorige week, ik ben zo terug!' Schreeuwt ze boven de muziek uit. Ja die komt dus niet meer terug.

Ruin my lifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu