Luna.
'Wat denk je dat je aan het doen bent Luna?' zegt Connor die mij en Jace uit elkaar trekt. 'Oh rot op Connor. Ik denk dat het nogal duidelijk is dat ik klaar met je ben. Met je zogenaamde machogedrag.'
'Je hoort haar Connor. Rot op.' Woedend kijkt Connor, Jace aan. Voordat ik goed door heb wat er gebeurd heeft Connor zijn vuist in Jace zijn gezicht gepland. Een aantal harde klappen worden uitgedeeld. Inmiddels is er een groep juichende mensen om ons heen gevormd. Zonder er over na te denken sta ik tussen de twee in.
Alles gaat langzaam, maar ik zie de vuist recht op mij afkomen. Connor zijn vuist beland met een harde klap op mijn kaak. Ik verlies mijn balans en val neer op de grond. Mensen om ons heen maken een verbaasd geluid. 'Luna! Dat was niet mijn bedoeling.S-sorry,' zegt Connor die verbaasd op me toe kijkt. Jace hurkt naast me neer en hij trekt me dan overeind. 'Alles goed?' Ik zucht en knik.
Op de een of andere manier weet ik Connor ijskoud aan te kijken. 'Blijf uit mijn buurt lul.' En zo weet ik richting de uitgang van de club te lopen.
'Luna!' Jace komt achter me aan gerend. Hij ook al? Waarom kan niemand me met rust laten? Geïrriteerd draai ik me om. 'Wat?'
'Laat me je helpen met je kaak...' Ik geef geen antwoord, dus zegt hij: 'Alsjeblieft?' Ik zucht. 'Oké.'
Een tijdje later zitten we in Jace zijn appartement met een icepack op mijn kaak. 'Hij heeft je zeker een flinke klap gegeven,' zegt hij kort lachend. Ik rol mijn ogen en kijk naar zijn geconcentreerde gezicht als hij de komende blauwe plek bekijkt.
'Dus jij en Connor? Hoe kom je in contact met zo'n lul. Je lijkt me niet echt het type waar hij normaal dingen mee doet.' Ik kuch en lach dan even. 'Uhm, nee dat klopt. Eigenlijk is het vrijwel simpel. Ik dacht dat er iets tussen hem en mij was. Ik had teveel alcohol op, hij ontmaagd me en vervolgens heeft hij dat gedaan voor een soort weddenschap.' Ondertussen is hij naar de koelkast gelopen en komt hij weer voor me staan met twee blikjes cola.
Jace zucht. 'Dat is typisch iets voor Connor en zijn clubje.' Hij kijkt me nadenkend aan. 'Je verdiend beter weet je... Veel beter.' Ik glimlach en voel mijn wangen warm worden. De vraag hoe hij hem kent, maar die vraag stel ik wel een andere keer. Twijfelend zet hij een stap naar voren en strijkt hij een pluk haar achter mijn oor. Zijn warme hand blijft liggen op mijn wang. Daar staan we dan. Hem tussen mijn benen in en ik die niet ongemakkelijk probeert te doen. 'Ik-' Mijn zin wordt afgebroken door zijn lippen op de mijne.
Ik sluit mijn ogen en zoen hem zonder enige twijfel terug.
Hij kan zeker goed zoenen, nu zelfs beter dan in de club, maar.... hij is geen Connor. Toch blijf ik hem zoenen.
De volgende ochtend word ik wakker in Jace zijn bed. Met een diepe zucht kleed ik me om. Hij ligt nog steeds te slapen. Ik besluit een briefje achter te laten met mijn nummer en dan maar te gaan. Ik ga wel naar de sportschool of iets.
JE LEEST
Ruin my life
RomanceLuna is een 18 jarige meid die studeert. Ze is nooit echt een feestbeest geweest en toch weten haar vrienden haar altijd over te halen mee te gaan. Zo ontmoet ze Connor, de jongen die niet in relaties geloofd. Connor krijgt een dare die hij maar met...