1. Bölüm- Medine

3.5K 91 101
                                    


"Görüşürüz gelin."
~

Buraya başladığınız tarihleri alalım➡️➡️

⚜⚜⚜

Medine'de idim. Ve tahmin edersiniz umre yapıyordum. Burada Mekke' nin kavurucu sıcağından eser yoktu heryer çok sakin ve temizdi. Mekkedeki sıkıntıdan kaçıp gelen peygamberin ferahlığı vardı üzerimde. Hava ise kararmış bana alarm veriyordu "Geç kaldın! Yine..!"

Ben mi ? Ben ise koşturarak otele gitmeye çalışıyordum. Daha doğrusu bulmaya tek başıma geziyim derken kedi korkumdan dolayı yol değiştirmiş ve ana yolu kaybetmiştim.

Malesef buranın tek bir kötü yanı varsa o da kedileriydi. Her sokağın başında bekçi gibi bekliyorlardı. Birde tembellikten mi yoksa bolluktan mı bilemediğim bir irilikleri vardı. Kucaklayıp sevmek istesen kaldıramazdın.

•••

En sonunda bir taksi bulup binebilmiştim. Adam ağzında birşeyler geveliyordu ama arapçam çok kötü olduğundan hiç bir şey anlamamıştım. Ben bir şey demeyince sesini daha da yükseltip çıkışmaya başlamıştı.

Sonunda pes edip sustu dediğimde ise arabayı kenara çekip eliyle git diyordu. Dişlerimi sıkıp aşağı indim. Allah'tan ana yola çıkarmıştı da ordan yolu bulmam daha kolay olacaktı.

•••

Arayan;Annem,

-Kızım neredesin bugün akşam otelde olmuycaz.

- Nereye gidicez de ?

- Babanın burda bir arkadaşı varmış. Bizi akşam yemeğine davet etti, oraya gidicez.

-Hay yarabbim! Bu şimdi mi söylenir.

-10 dakikan var. Bak biz hazırlandık. Seni bekleyemeyiz.

- Yolu bulursam gelirim.

Arama kapatıldı.

•••

Haritayı açmamla birlikte tekrar hızlıca yürümeye başladım. Kaç insana çarptım kaç küfür duydum bilmiyordum. Ama en sonunda otelin giriş kapısına varmıştım.

Hemen hole girip annemlere bakındım. Tamda tahmin ettiğim gibi Annem ve babam her saniye etrafa bakınıp duruyordu. Küçük kardeşim Melike tabiki aperatiflerin yanına koltukları çekmiş tabakları siyirmakla meşguldü. Ortancamız Hümeyra ise etrafta boş boş geziniyordu.

•••

Kolonun arkasından çıkıp annemlerin yanına gittim. Peçenin altından çenemi geriyordum. Umarım annem fazla kızmazdı. Avını bulmuş bir aslan gibi gözlerini kısmış bana bakıyordu. Bu ebeveyn dilinde "Işte şimdi elime düştün. Gidene kadar bunun lafını edicem." Demekti.

Gözlerimi kapatıp gelecek paylamayı beklemeye başlamıştım. 1 dakika geçmesine rağmen ses duymadığımdan göz kapaklarımı biraz araladım. Annem oflayarak önümden geçip gitmişti. Ucuz yırtmıştım. Ancak bundan sonra dikenli tel üstündeydim her hareketime bir kulp takardı. O yüzden hemen üstüme daha bol bir ferace giymeliydim. Annem bana her saniye bol şeyler giydirtmeye çalışırdı amaçta ne, daha uzun gözükmek. (Not: Bazen oversize'ın annemin beni rahat bırakaması için çıkarıldığını düşünüyorum.)

Melike'ye lavaboya gidicem deyip göz kırptım. Odaya girdiğimde hemen üstündekileri bir kenara fırlatıp lacivert bir abaya giydim.

•••
Hızlıca aşağı inip otel kapısında beni bekleyen ailemin yanına gittim. Önümüze büyük bir araç geldiğinde hepimiz birbirimize bakmaya başlamıştık. (Not 2: Lüks, hele birde siyah bir araba görürseniz dikizlemeyin. Kim bu yiğit derler.) Arabadan buradaki tüm erkekler gibi entarili biri inmişti. Uzaktan bizi süzüp babamın yanına gitti. Aralarında ufak bir konuşmadan sonra babam onaylar şekilde kafasını sallayıp bize arabaya binmemizi söyledi. Anlaşılan bizim o manyak şoförlerle dolu taksilere binmemizi istemiyordu ev sahibi.

ARAP GELİNİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin