Omars POV:
Jag vaknade av att någon slog mig i ansiktet. Det var Ogge.
- aj Ogge vad gör du?? Jag gned min kind som säkert fått ett märke
-okausrendtke mumlade Ogge.
Han sov alltså. Ogge brukade mumla sådär när han sov.
Jag satte mig upp i sängen och startade tv:n
*tv*
"Nu har vi fått Besked om vad som kommer gälla nu framöver. Det är fritt fram för alla som bor i närheten av malema Malé eller på malema Malé att gå fritt ute igen. Ni kan även bada i havet igen''
- JAAAAAAA!! Skrek jag högt.
Felix flög upp ut sängen och ramlade ner på golvet. Han dunkade huvudet i sängkanten och hans vänstra ben som inte kommit ur sängen vek sig.
- aj aj aj aj aj aj kved Felix och fick tårar i ögonen. Men dom torkade han snabbt bort och sa istället argt:
- vad skriker du för?? Du är ju dum!!
- vi får gå ut igen!! tjoade jag
- va??!! Får vi?? Felix arga ansiktsuttryck byttes till ett glatt leende.
- Jaa!! Vi kan bada i havet också!!
- YEEEES!!! Felix skrattade som ett litet barn.
Oscar satte sig förvirrat upp i sängen. Han kollade nyvaket på oss och sa med hes morgonröst:
- vad har hänt??
Felix kramade Honom och sa:
- vi får gå ut igen!!!
Oscar såg genast piggare ut
- va?? Får vi!!? På riktigt
- nej på låtsas. Svarade jag sarkastiskt
Ogge sov fortfarande. Jag började undra om Ogge verkligen mår så bra som han säger. Han är ofta trött och allt för ofta är han på dåligt humör. Det var han aldrig förut. Men nu är han ofta sur och väldigt grinig och är han inte det så är han ledsen. Jag hade visserligen också lite problem just nu men det var inget jag ville ta upp. Jag strök honom över kinden och log. Han är för söt när han sover.
- ska vi låta honom sova?? Oscar tittade på mig med en väldigt seriös blick.
- ja jag tror att han behöver det. Svarade jag.
Jag kollade snabbt på Felix som satt på sängkanten och gned sig i huvudet. Hans vänster ben var svullet men han verkade bry sig mer om huvudet så jag sa inget.
- jag går och byter om. Sa jag och gick mot badrummet.
Jag började göra mig iordning. Tvättade mig fixade håret letade fram nya kläder. Men när jag skulle ta på lite parfym hittade jag inte min. Ogge hade en som luktade gott. Jag tog fram Ogges necessär och började leta efter parfymen. Längst ner låg något som blänkte till. Jag antog att det var parfymen. Men det var det inte. Det var ett rakblad. Använt var det också. Jag började få lite panik. Hur kunde han!! Det är såklart därför han inte mår bra. Han skär sig!! jag måste prata med honom. Men inte förens vi kommer hem.
Jag hittade snart det jag egentligen letade efter och sprutade några sprut på min kropp. Ogges parfym luktade väldigt gott. Den luktade Ogge.
Oscars POV:
Jag satt i sängen med Felix läppar hårt pressade mot mina. Felix höll sin ena hand runt min nacke och hans läppar rörde sig i perfekt takt. Omar öppnade dörren till badrummet och gick ut. Han slängde en hastig blick på Ogge innan han vände sig mot oss och sa:
- vi ska gå och äta frukost ni kan väl vänta tills efteråt. Då kanske ni är tillräckligt mätta för att slippa äta upp varandra!!
Jag släppte Felix och tittade på Omar.
- okej förlåt.
Jag reste mig sakta upp och gick för att leta reda på mig nått att ha på mig. Jag hittade ett par shorts och en vit t-shirt med texten: "you're not even cool in your wildest dreams " Det passade ganska bra ihop. Mitt hår var ganska bra som det var. Så fluffigt som det var så behövde jag inte göra så mycket med det.
Felix kom in i badrummet i bara kallingar. Hans hår däremot stod åt alla håll. Han drog en hand genom det och mumlade:
- varför kan jag inte se lika bra ut som du??
Jag ställde mig bakom honom och lindade mina armar runt hans midja. Sedan viskade jag i hans öra:
- för att du redan ser mycket bättre ut
Han log lite och vände sig om. Han kysste mig snabbt innan han fortsatte att försöka få håret att ligga någorlunda platt. Det gick åt skogen. Några hårstrån ställde sig alltid upp. Han mumlade irriterat:
- jag ska klippa av er så fort jag kommer hem!! Vänta bara!!
Jag flinade lite och gick ut. Min magkänsla sa att han skulle fortsätta klaga på sitt hår där inne ett tag. Jag kollade bort mot Ogge och Omar. Omar satt på sängkanten och kollade Twitter. Ogge sov. Jag började undra om det var något fel på honom. Han sov lite för länge. Han kanske var död!! Jag fick nån konstig tanke och rusade fram till honom. Jag lyfte upp hans hand och kände på hans handled. Nej det lät normalt.
- vad håller du på med!?? Omar kollade på mig som om jag var dum i huvudet.
- kollar så att han lever mumlade jag generat.
Omar började skratta. Inte ett sånt där litet fake skratt som han använde ibland utan ett riktigt gapskratt.
Han torkade sig i ögonen och sa:
- trodde du att han var död?? Han försökte kväva ett skratt men det slank ut ett litet fniss ändå (whaaata!?? Det lät sjukt fel)
- men man kan ju inte vara säker. Försvarade jag mig
Omar kollade på Ogge och pekade på hans bröst.
- lilla dumma Oscar. Du ser här att hans bröstkorg rör sig. Det betyder att..
- jag vet vad det betyder fräste jag.
Omar skrattade igen. Men så blev han allvarlig igen. Han reste sig upp och gick mot mig. Sedan kramade han mig.
- tack för att du bryr dig om honom.
- äsch han är min vän. Ni räddade mitt liv. Då får ju jag rädda ert.
Felix sparkade upp toadörren och kollade på oss. Han måste ju ha blivit lite misstänksam när jag först hånglar upp Omar och nu står och kramar honom. Kyssen hade jag en anledning till men kramen. Men Felix bara höjde lite på ögonbrynen. Sedan gick han mot sin väska. Letade fram kepsen jag köpte till honom och sa högt:
- nu syns inte mitt dumma hår.
Jag flinade mot honom och sa:
- och jag förstår nu att du inte har hört talas om vax..
- håll käften fräste han tillbaka.
Då kom jag på att jag fortfarande stod med armarna om Omars nacke. Jag släppte hastigt och gick fram till Felix. Jag kramade honom och sa:
- förlåt jag skoja bara. Kom jag hjälper dig.
Ett litet leende spred sig på Felix läppar. Trots att jag såg att han försökte dölja det.
Jag tog fram vax och hårspray. Sedan la jag i lite vax där det stack upp några hårstrån och sprayade sedan hårspray över hela hans hår.
Nu låg håret ner igen och det stack inte upp hår nånstans.
- så! Då var det fixat.
- tack Oscar! Du är seriöst bäst! Han kysste mig på kinden och gav mig en snabb kram. Jag stod kvar en stund och tänkte på honom. Jag älskar veklingen den killen.
Jag gick sakta ut till dom andra igen. Djupt försjunken i mina tankar.
Jag tittade upp och såg att Ogge hade vaknat.
Ogges POV:
Jag stirrade tomt framför mig. Jag var trött jag ville sova. Detta var ju semester. Men jag ville att dom tre sista dagarna skulle bli bra. Jag ville inte ha bråk eller nått sånt. Och med dom tankarna i huvudet hasade jag mig upp ur sängen. Jag halkade på Oscars tröja som låg slängd på golvet. Jag tappade balansen landade på ryggen.
Felix röst hördes nånstans långt borta:
- är du okej Ogge?
Men det var så skönt att ligga ner på golvet.
- mm jag är okej. Det var skönt hör nere.
Oscar lyfte upp mig.
- nej nej nej nej nej skrek jag.
Oscar ryckte till och släppte. Jag dunstade ner på golvet igen.
- aaaaah mycket bättre log jag.
Felix Oscar och Omar skrattade åt mig.
Jag reste mig upp och gick för att byta om. Inne i badrummet hittade jag en gammal vän. Mitt rakblad. Skulle jag använda det. Jag lyfte det och förde det mot armen och sedan....
___________________________
Ja?? Ska Ogge börja skära sig igen eller ska han låta bli?? Det kommer ett kapitel till idag. Så vi hörs då!! Nissar❤️
YOU ARE READING
Halfway to hell {Foscar&Ogmar}
FanfictionFelix Oscar Omar och Ogge. Fyra oskiljaktiga killar. Dom där killarna, med vänskapen som ingen kunde förstöra. Felix är killen som vekar cool. Bad boy som bara leker med folk. Oscar verkar vara den där lite osäkra killen som tänker lite för mycket...