Goda nyheter!!

1.1K 18 3
                                    

Omars POV:

Vi satt vid mat bordet och åt när jag kom och tänka på en sak:

- grabbar jag vill berätta en sak

- vadå?? Ogge satt med 5 köttbullar intryckta munnen och pratade.

- mamma hade bokat 5 biljetter till Kreta. En till mig en till brorsan en till en kompis till mamma och en till kompisens son. Men hennes kompis son. Hon heter Maria blev sjuk så dom kunde inte följa med. Och då ville inte brorsan hänga med. Jag ville inte åka själv med mamma så då ställde vi in resan.

- jaha?? Varför ville du att vi skulle veta det. Undrade Felix

- vi har fortfarande tillgång till biljetterna alltså svarade jag.

Då verkade det klara där uppe för Oscar. Han reste sig upp och kollade på mig med stora ögon.

- VILL DU ATT VI SKA HÄNGA MED!!?? Skrek han.

- ja!!! Svarade jag och log stort.

Felix och Ogge jublade och Oscar kramade mig hårt.

- får vi verkligen det får vi det?!! Felix lät uppspelt och väldigt frågande på samma gång.

- ja!! Det blir skit kul!!!

Jag kollade på Ogge och log stort. Han log tillbaka minst lika stort men så slocknade hans leende plötsligt.

Ogges POV:

Jag log mot Omar. Men så kom jag att tänka på en sak. Mamma skulle ALDRIG tillåta mig att åka iväg till Kreta ensam med Omar. Hon gillade nämligen inte tanken på att jag och Omar var tillsammans. Hon accepterar ju mig såklart och hon tycker att det är bra att jag har hittat nån att va med. Men hon gillar inte att vi är ihop. Jag märker det på henne. Omar kollade oroligt på mig och sa:

- har det hänt nått Ogge???

- nej jag mår bra. Bara lite omtumlad efter elen fortfarande. Jag log ett fejkat leende mot honom. Han log tillbaka men han såg misstänksam ut. Jag visste att han inte trodde mig. Jag hade inte berättat för Omar att mamma inte tyckte om att vi var tillsammans. Jag menar hur skulle det låta om jag sa det till honom: Jo det är såhär att min mamma tycker inte om dig. Och hon tycker ännu mer illa om att vi är tillsammans men det är okej ändå eller??? Han skulle bli helt förstörd. Jag skulle ärra honom för livet. Sår som aldrig läker liksom. Men det kanske skulle gå om jag sa att Felix och Oscar skulle med. För Felix gillade hon minsann. Hon sa alltid hur snäll och söt han var. Men hon nämnde aldrig Omar. Iallafall inte högt och om hon gjorde det var det oftast mer som en fråga typ: ska du till Omar?? Annars var det väldigt sällan han nämndes hemma. Det pinsammaste är att JAG nämns väldigt ofta hemma hos Omar. Jag har märkt det dom 1825 gångerna jag smugit på Omar hemma hos honom.

- Ogge hallå!! Oscar satt och viftade med händerna framför mitt ansikte

- öö va!?? Sa jag förvirrat

- vill du det eller??

- vill vadå?? Jag hade inte en aning om vad han snackade om.

- se på film??

- men vi ser ju alltid på film protesterade jag.

- men det är kul jue sa Felix och suckade.

- nej det vill inte jag sa jag tjurigt och vände mig om.

- Ogge nu är du löjlig mumlade Omar tyst.

Jag ilsknade till. Jag hade inte glömt att Omar nästan tog död på mig.

- VI SER VÄL PÅ DEN DÄR JÄVLA FILMEN DÅ skrek jag argt och klampade argt ut ur köket

Egentligen ville jag inte bli så arg men jag blev lätt arg på Omar just nu. Trots att jag hade förlåtit honom.

Felix POV:

Ogge blev skit sur!! Omar kollade först oroligt efter honom men så skakade han på huvudet.

- ska du inte gå efter honom???

- nej jag tror att han vill vara lite själv svarade han med en ansträngd röst.

- Oscar som suttit tyst ända sedan vi jublat färdigt sa:

- han är inte arg på dig fortfarande.

- jo det är han svarade Omar tyst.

- men tänkt positivt sa jag

- det finns inget mumlade Omar tillbaka

- snart åker vi till Kreta och då får ni MASSA tid att vara med varandra.

Jag slog ut med armarna när jag sa "massa"

- AJ FAN FELIX!!! Oscar höll sig för munnen.

- oj shit förlåt sa jag högt.

Han tog bort Handen från munnen. Lite blod rann ur mungipan. Han torkade snabbt bort det med handen.

- klant arsel sa han. Men han log så det var nog lugnt

Då börjar Omar skratta.

- slog du honom i ansiktet. Han skrattade så att han grät. Han ramlade ner på golvet och höll sig för magen.

- skärp dig suckade jag.

- du är ju galen skrattade Oscar.

- men hur dum får man vara!! Omar skrek av skratt. Egentligen fattade jag inte det roliga men jag var glad så länge Omar var glad.

___________________________

Oj oj oj. Sämsta kapitlet nånsin!!! Men jag ville säga en annan sak också: TACK SÅ HIMLA MYCKET FÖR 100 reads!!! NI ÄR FREAKING UNDERBARA!!! Jag kan seriöst inte somna är så glad. Jag har haft denna novellen i 6 dagar. Inte ens en vecka och redan 100 reads. Ni är dom bästa tomte nissarna man kan ha!!❤️❤️

Halfway to hell {Foscar&Ogmar}Donde viven las historias. Descúbrelo ahora