SEMBILAN

3.2K 368 15
                                    

Nabila memakai seliparnya lantas mendekati Hairul dan juga Tuah yang kelihatan serius bersebelahan kereta Tuah.

"Macam mana Arul?" Suka sangat menyibuk, Nabila mengajukan soalan kepada adiknya. Tuah dan Hairul terkejut ketika mendengar suara Nabila. Masing-masing berpandangan sebelum menayang sengih.

"Kereta abang Tuah tak boleh repair sekarang. Makan masa dua tiga hari jugaklah Arul nak cari spare part." Jawab Hairul, masih lagi menyengih. Tuah mengangguk, mengiyakan kata-kata Hairul.

"Habis tu, bos nak balik kampung bos macam mana? Nak pinjam kereta saya?" Nabila sudah tayang riak kesian. Risau dan rasa bersalah menjentik hatinya. Kalau dia tak datang sini nak suruh aku betulkan paperwork tu, mesti benda macam ni tak jadi.

"Nanti adik saya, ambil saya malam raya nanti."

"Serious ni?"

"Ya." Jawab Tuah sambil mengangguk. Nabila diam, tidak ada topik untuk disembangkan. Begitu juga Tuah. Masing-masing diam.

"Aduh, sakit perut lah pulak. Arul mintak diri dulu." Kini Hairul pula meninggalkan Tuah dan Nabila. Maka semakin 'krik krik krik'lah antara Nabila dan Tuah.

"Bos, sorry tau.." Pinta Nabila tiba-tiba. Tuah mengerutkan keningnya. Segera wajah Nabila direnung.

"Bukan salah awak pun."

"Bos, sorry.." Pinta Nabila lagi.

"Tak ada apa-apa. Kereta saya yang buat hal."

"Bos..."

"Jangan panggil bos."

"Habis tu nak panggil apa?"

"Tuah?" Tuah menjungkitkan keningnya sambil mengukir senyum manis.

"Tapi, bos tu bos saya."

"Kita bukan kat office. Kat luar, kita kawan. Deal?" Nabila menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Okaylah deal." Suasana kembali sepi sebelum Nabila meminta diri untuk tidur.

"Goodnight, Tuah."

"Goodnight, Bell. Sweet dream." Tuah melambai tangannya, begitu juga Nabila.

Raya Ni Single Lagi Ke?Where stories live. Discover now