"Bos buat apa kat sini?" Nabila masih tidak percaya dengan matanya. Tuah Zaim berada di hadapannya. Tak mungkin! Ini pasti mimpi. Nabila menampar pipinya lagi. Auch! Sakit.
"Saya tunaikan janji saya." Jawabnya sambil senyum. Mak Bedah yang berada di sisi Nabila sudah ternganga melihat kehadiran Tuah. Mungkin terperanjat dengan kemunculan tiba-tiba sang jejaka handsome itu.
"Janji apa pulak ni bos? Kita mana pernah janji apa-apa pun." Tuah tidak menjawab sebaliknya mengambil sesuatu dalam perut keretanya.
"Banyak typo. Banyak mistakes. Buat balik!"
"Ya ALLAH! Bos, sebab ni je bos datang sini? Bos sedar tak boleh je baiki typing error tu. Tak pun email kat saya, biar saya baiki." Nabila sudah mencekak pinggangnya. Wajah Tuah direnung dengan tidak puas hati.
"Sebab ni je bos mencemar duli datang rumah saya? Bos sihat tak ni? Macam mental je." Sambung Nabila sambil mengutuk Tuah sesuka hatinya. Tuah tidak menjawab malah menayang wajah tanpa perasaannya.
"Bos baliklah. Nanti saya email yang saya dah baiki." Kertas lerja yang berada di tangan Tuah diambil dengan sedikit kasar.
"Nope. Saya nak yang hardcopy sekali dengan soft copy. Saya sanggup tunggu." Tuah berkeras. Enjin keretanya dimatikan sebelum dia menutup pintu keretanya sebelum dia melabuhkan punggungnya ke atas pangkin. Nabila makin tak keruan.
Nanti apa mak long fikir? Ini belum mak ni. Bibirnya digigit. Apa kes dengan bos ni?
"Bos, baliklah."
"Nope."
"Anak ni siapa?" Mak Bedah mula menyoal. Sedari tadi, wanita itu memerhati, kini tiba masanya untuk menemu ramah jejaka yang tiba-tiba muncul di perkarangan rumah Nabila.
"Baby sayang Bell." Jawab Tuah selamba. Nabila ternganga. Wajahnya lantas memerah ketika Mak Bedah melihatnya dan Tuah secara bergilir-gilir. Sah Tuah dah miring ni.
"Eh jangan dengar cakap dia mak long. Dia ni bos Nab, Tuah. Bos, ini mak long saya." Segera Nabila membetulkan keadaan. Kurang asam punya bos. Nanti mak long fikir apa pulak. Suka hati je buat onar kat sini.
"Nab?" Tuah menggigit bibirnya. Ketawanya ditahan sehingga wajahnya memerah.
"Apahal pulak?"
"Nab, cute je. Macam arnab." Sahut Tuah, kali ini gelaknya terhambur. Tidak mampu menahan geli hatinya. Nabila terpempan. Tuah ketawa? Selama ini, jejaka ini sangat terkenal dengan sikap seriousnya. Muka ketat aje, mana pernah ketawa.
Ini betul-betul Tuah Zaim ke?
"Kamu single lagi ke?" Mak Bedah mencelah dengan soalan cepumasnya. Hah dah mula dah!
YOU ARE READING
Raya Ni Single Lagi Ke?
UmorCerita pendek yang bergenre komedi yang bakal mencuit hati anda.