(still Taufiq Pov. Sambungan bab 8)
Aku melangkah memasuki kelas. Mata aku terpaku pada seseorang. Orang itu Qai.. Mata dia sembab. Mesti dia nangis sebab aku. Maafkan aku Qai.
(Pengumuman)
"Okay murid murid tak lama lagi sekolah kita akan mengadakan prom night untuk jamuan akhir tahun. Please cari pasangan anda. No sibling relationship. Wajib untuk setiap form 4 dan 5. Jangan nak mengelak kehadiran korang akan diambil especially Taufiq and the Gang. And theme this years is princess and prince." alaaa cikgu ni macam tahu tahu aku taknak datang.END TAUFIQ POV
"Qiff kau jadi pasangan aku please" aku menunjukkan tahap kecomelan aku yang teramat.
"But.. cikgu cakap tak boleh sibling relationship" aku mengeluh. Nak taknak kena cari juga laa pasangan prom night nih. Aishhh sapa jer nak aku ni...
"Hai awak. Boleh awak jadi pasangan prom saya" aku mengangkat muka memandang wajah mamat tu. Ouh Faris ex Nadine. Buaya darat paling popular di sekolah. Macam mana dia berada dalam kelas aku? Sekarang ni cikgu mesyuarat pasal prom night tu so tiada cikgu dalam kelas
"Ak....."
"Maaf Faris dia partner aku untuk prom night" Taufiq menarik ke belakangnya untuk melindungi aku dari buaya darat ni.
"Sejak bi....." belum sempat aku menghabiskan ayat aku mulut aku ditutup oleh tangan besar milik Qiff.
"Kau berpasangan jer dengan dia lagipun dia takde partner tu. Orang dah nak takkan kau nak tolak. Lagi satu kalau kau pilih si crocodile tu pun takde gunanya sis. Dia akan tinggalkan kau malam prom tu nak menari dengan orang lain" bisik Qiff ke telinga aku. Aku mengangguk tanda faham.
Nak taknak kena juga laa aku partner dengan Taufiq demi melarikan diri dari buaya ni. Buaya aka Faris terus blah keluar dari kelas aku apabila Taufiq menyatakan bahawa aku partner prom night dia.
"Kau nakkan jadi partner aku" tanya Taufiq. Aku hanya diam. "Bagus. Diam tanda setuju . 4 petang ni aku ambil kau di rumah kau then kita pergi mall beli apa yang patut" wait what dia nak datang rumah aku. Nonono
"Erkk. Biar aku tunggu disana. Kau just share location." Taufiq memusingkan tubuhnya lalu memandang ke arah aku.
"Baik baby" dia mencuit pipi aku. Shit kau jangan buat macam ni please. Qai please don't fall in love with him. Tadi dia buat kau nangis ingat tu Qai. Please Qai.
"And one more thing. Aku berubah sebab kau dan parents aku pergi serentak dari hidup aku. Parents aku dah takde Qai" dia tersenyum kecil kearah aku. Ak..aku minta maaf. Aku tak tahu disebabkan tu kau berubah sampai tahap ni.
Nightlight mall
"Ishh mana dia nih." aku mencari kelibat Taufiq dan tak jumpa.
hantugalahtakguna🙄
Wei mana kau. Aku cari tak jumpa pun kau
4.05 pmAku ada di Starbucks baju belang hitam putih
4.06 pmJap. Tunggu aku datang
4.06 pmWait... Baju hitam putih. Baju aku pun hitam putih ouh shit. Macam mana boleh sama ni. Nanti dia cakap aku tiru dia. Aku melangkah ke Starbucks dengan langkah yang berat.
"Ehh ba..."
"Just shup ut. Cepat jom pergi butik cari dress aku and suit kau" aku berjalan meninggalkan Taufiq di belakang.
YOU ARE READING
GIRL MAFIA ✓
مغامرةHi surprise suka tak hadiah dari aku?! Haha kelmarin kau mandikan aku. Harini aku mandikan kau. Kau nak tahu tak tu air apa. Haha tu air longkang. And kelmarin juga kau malukan aku kan. Have a good day Nadine. From now war will start. From your belo...