22. Culik

4.4K 265 6
                                    

"Taufiq!" dia melihat sekilas akan jeritan aku lalu memperlajukan langkah.

"Taufiq!" aku mengejarnya yang semakin menjauh. Agak agak la nak merajuk dengan aku pun. Dah 5 bulan lebih ni.

"Haa dapat pun!" aku memeluknya dengan erat dari belakang. Wait! 1 sekolah dah tahu kitorang suami isteri. So takde gosip. Opss.

"Lepas" mendatar saja suara garau itu keluar dari mulutnya.

"Merajuk lagi ke?" aku memusingkan tubuhnya menghadap aku.

"Not important to you" dia terus meninggalkan aku terpinga-pinga di belakang.

"Taufiq! Taufiq! Tol...." sebelum sempat aku mengeluarkan kata-kata terakhir. Aku rebah dalan kegelapan.

TAUFIQ POV

"Taufiq!" aku memandang sekilas ke arah Qai dan terus memperlajukan langkah. Dah 5 bulan lebih aku tak bercakap dengan dia. Harini baru cari aku! Terasa jugak la. Hurm.

"Haa dapat pun!" sumpah aku rindukan pelukan ni tapi ego menguasai diri aku.

"Lepas"

"Merajuk lagi ke?" dia memusingkan tubuh aku mengadapnya.

"Not important to you" aku terus meninggalkannya terpinga pinga.

"Taufiq! Taufiq!Tol...." apa lagi minah ni nak. Lepas aku toleh takde siapa. Aik mana dia.

Aku terus pergi ke arah lokasi terakhir Qai berdiri. Sapu tangan? Aku mengambil lalu menghidu. Kloroform. Ehh ni bini aku punya. Dompet hitam mempunyai gambar Qai menjadi tatapan aku. Ok tak boleh jadi ni.

"Aku nak korang semua berkumpul now! Markas Black Alpha!" aku mengeluarkan kuasa veto.

"Kenapa kau nak jum..."

"Don't ask shit question. Go now!" aku terus menutup telefon sebelum mamat tu tanya macam macam.

"Qiff. Aku nak minta maaf. Adik kau kena culik. Aku nak kau call Black Alpha aku nak pergi markas diorang. Aku minta maaf aku tak dapat protect dia" ambik keluar air mata jantan aku. Dia perempuan kedua yang buat aku nangis selain arwah mama.

"Ak..aku akan bagitahu diorang." belum sempat aku menjawab Qiff terus menutup telefon.

"Bodoh. Nak merajuk dengan bini pun melampau. Menyesal takguna dah Taufiq! Kau kena selamatkan bini kau!" menyesal? Yep itulah yang aku rasa sekarang.

©️©️©️

BUKKK!!

Aku baru melangkah masuk ke dalam markas Black Alpha terus makan penumbuk. Mata Iz memandang tajam aku.

"Aku dah pesan dekat kau jaga dia elok elok tapi apa kau buat kau lepas tangan!" jerkahan Iz membuat satu villa terdiam. First time aku tengok mamat ni marah sampai macam ni.

"Iz..." suara Qiff yang meleret itu aku pandang. Muka dia turut dingin.

"Aku minta maaf. Emosi dia tak terkawal sikit. Sebab dia sayangkan Qai macam adik kecil dia." Syai menarik abang kembar dia duduk disebelah Qiff.

"Mana Black Alpha. Aku nak jumpa diorang!" Qiff tersenyum sinis melihat aku. Seram pulak aku.

"Diorang tak dapat balik sini. Kitorang yang akan ketuai case kali ni" aku terus mengangkat kepala memandang Riff dengan muka tidak percaya

"Jangan risau kitorang tahu apa nak buat. Kitorang selalu ikut Black Alpha" Qiff bersuara

"Aku dan yang lain berjanji kalau jadi apa apa pada salah seorang dari kitorang. Kitorang akan masuk campur." Qiff bercakap tanpa memandang wajah aku. Tangannya lincah menulis sesuatu di atas blackboard.

GIRL MAFIA ✓Where stories live. Discover now