"Satu dua tiga lekuk kepala buaya aku ketuk!" haha padan muka korang.
"Sakitlah bodo!"
"Babi! Apa salah aku!"
"Korang nak tahu salah korang?!" aku diam tapi memandang sinis ke arah tiga ekor manusia dihadapan aku.
"Korang dah pecahkan pintu markas Shadows Dragon macam runtuhkan markas diorang!" Qai terus membebel kepada tiga manusia tersebut. Nak tahu sapa? Sapa lagi kalau bukan Qiff dan Nish laa.
"Korang tau tak yang Iz hampir mati sebabkan korang!" aku terus mendiamkan diri daripada gelak tawa tadi. Sebab mata Qai dah mula berair. Ya Tuhan budak ni aku selamat lagi kot.
"Wei wei Qai jangan nangis aku selamat lagi ni!" terus mendapatkan Qai untuk memujuknya.
"Wei wei jangan nangis" kata ekor ekor beruk tu serentak. Gelabah terus!
"Kalau apa apa jadi kat korang even sorang pun disebabkan aku. Aku tak maafkan diri aku ingat tu! Sebab korang dah macam abang kandung aku sendiri. Bukan kau Qiff kau memang abang aku! Aku sayang korang" nangis terus budak ni. Aiyoo
"Wei jangan nangis nanti laki kau balik tengok mata berair macam ni. Kitorang nak jawab apa. Dahla baju pun belum tukar" pujuk Qiff. Qiff kalau dia pujuk adik dia selalu jalan. Ilmu apa dia pakai aku pun tak tau.
END IZ POV
©️©️©️
"Morning!" aku menuruni tangga tapi tiada satu sahutan pun.
"Wow! Seriously diorang tak bangun lagi. Tak pasal-pasal aku kena buat breakfast ni!" ngomel aku seorang diri.
Ketika tengah potong bahan untuk nasi goreng kampung. Fuh fav aku tu. Ada sepasang memeluk aku dari belakang. Aku memberhentikan perbuatan aku dan berdiri aku.
"Te...tepi laa ak..aku nak buat...."
"Just one minute!" dia meletakkan dagunya diatas bahuku. Wei Taufiq tolonglah blah sebelum ada yang memerhati.
"Pergilah mandi dulu. Aku nak buat breakfast ni. Nanti diorang bangun nak melantak terus tu" dia terus melepaskan pelukan tadi.
"Yelaa yelaa aku pergi mandi la ni!" ehh merajuk ke cik husband. Bohonglah kalau aku tak simpan perasaan cemburu pasal kes semalam. Asyik sebut nama Nadine! Tak habis habis Nadine!
"Auch!" baru selangkah Taufiq pergi dah kena pisau. Haish kenapa time jugaklah pisau kau nak makan jari aku!
"Ehh baru pergi selangkah dah luka" sengih sengih tumbuk kang. Aku terus menjeling tajam ke arah Taufiq.
"Dah pergilah mandi. Aku boleh rawat sendiri!"
"Aipp! Aku ni suami tau. Tak baik tinggikan suara dekat suami berdosa!" dia gunakan kuasa veto tak adil!
"Pergilah mandi busuk tau tak!"
"Yelaa yelaa sambunglah masak tu tapi hati hati. Bye" sebaik saja dia mencium pipi aku terus dia berlari ke bilik.
"Yah Taufiq!!" haa hambek kau. Semua keluar dari bilik sambil menggosok -gosok mata. Kecuali yang perempuan.
"Wei asal?" soal Ril. Eh baik pulak mamat ni. Ingat aku still marahkan dia.
"Ada lipas terbang!" korang ingat aku tipu memang betul pun ada lipas terbang. Wait! Lipas terbang!
"Qiff! Tolong aku! Ril tolonglah aku! Huwaaaa tolonglah halau lipas durjana ni! Wei tolonglah aku!! Along!!! Amer!!!!" bukannya nak tolong gelak ada la.
"Wei korang ni jahat la jangan la gelak! Iz diorang buli Qai. Huwaaaaaaaaa!" aku tak kesah Taufiq tengok perwatakan aku sekarang ni. Selain abang aku sendiri aku memang manja dengan Iz. Syai bukannya dia kesah sangat pun and now aku tengah nangis sebab lipas tu ada atas rambut woi!
"Buangkanlah! Taknak kawan!" aku tak tahu apa tindakan aku berani sangat. Maybe marah sebab sorang pun tak tolong aku. Gelakkan ada la. Termasuk Taufiq. Aku ambik lipas atas kepala tu aku hempuk dia. Pisau yang ada di tangan aku baling ke poster gambar bunga. Aku ambil kunci kereta terus blah!
QIFF POV
Lepas Qai hempuk lipas tu. Dia baling pisau ke arah poster yang ada belakang kitorang. Betul betul atas kepala Ril. Satu rumah tercengang.
"Wei apa nak jawab dengan along ni! Dah la poster kegemaran dia! Plus budak tu dah merajuk ingat dia nak balik rumah!" terdiam sekali lagi aku.
"Apa korang buat ni! Wah sedapnya bau! Nasi Goreng Kampung! Ehh jap lipas mampus!Poster ada pisau. Kunci kereta Qai takde. Apa korang buat hah!!" syai yang baru keluar dari biliknya terkejut jugak la. Rumah dari bising jadi diam. Terus dia keluar dari bilik.
"Erkk! Dah sekarang semua turun makan! Lepastu mandi aku nak soal sekor sekor! Now! Termasuk kau Taufiq!" bila Syai mengamuk satu rumah diam. Qai ja yang boleh hentikan amukan dia. Tapi dah budak tu pun marahkan kitorang. Nak buat macam mana.
©️©️©️
"Now cerita!" aku pun cerita la dari A-Z.
"Dah tahu minah tu fobia dengan lipas yang korang tak tolong kenapa!"
"Ehh kitorang tolong pe! Tolong gelak" gelak iz
KUKK!!
"Aku tak main main la setan!" terdiam terus Iz. Kau ni perempuan tu tengah marah sempat lagi buat lawak bodoh kau.
"Aku dah balik!" semua yang duduk diruang tamu tersebut memandang ke arah pintu villa.
END QIFF POV
Sebenarnya aku baru balik shopping. Aku beli macam macam untuk tenangkan diri. Duit? Aku balas kad kredit Qiff. Dia yang letak atas meja yang dekat tempat kunci tu aku ambik la. Kesah pulak aku! Pandai cari gaduh pandai tanggung.
Nak tahu aku beli apa? Aku beli jajan,baju baru, alatan mandian, skincare set, kasut baru, haircare, and last sekali poster baru tu. Nanti along banyak soal. Malas aku nak jawab. So better beli siap siap ganti.
"Banyak kau beli?" soal Syai dingin. Aku tahu dia tengah marahkan diorang. Haha malas masuk campur aku.
"Ada orang tinggal kad kredit atas meja dekat dengan key box tu. Aku balas la. Haa check la kad kredit siapa? Aku taknak bagi lagi sebabnya aku hantar barang ni aku nak keluar balik. Syai nah ganti poster tu" selesai aku letak barang dalam bilik. Aku berura ura untuk keluar tapi Qiff tahan aku.
"Qai maafkan lah aku. Bagi la balik kad kredit aku tu! Huwaa! Bagilah balik."
"No i don't want!" aku berjalan pergi tapi Qiff memeluk kaki aku. Haha kesah.
"Sayang apa kata bagi jela dekat Qiff tu balik. Kesian dia" wait sayang. Mimpi ke apa jantan ni. Aku kerling tajam Taufiq.
"Nah! Ambiklah. Aku chaw luh!" aku bagi balik kad kredit Qiff. Aku bukannya kejam sangat nak guna duit Qiff. Sebenarnya aku letak balik la duit tu dalam almari bilik dia.
TBC.
YOU ARE READING
GIRL MAFIA ✓
AventuraHi surprise suka tak hadiah dari aku?! Haha kelmarin kau mandikan aku. Harini aku mandikan kau. Kau nak tahu tak tu air apa. Haha tu air longkang. And kelmarin juga kau malukan aku kan. Have a good day Nadine. From now war will start. From your belo...